אלפרד אקירוב יתמנה למנכ"ל אלרוב נדל"ן לחצי שנה נוספת

וגם: סיירן מבקשת להקצות 275 אלף אופציות לליאור סמואלסון, היו"ר והמנכ"ל

אלפרד אקירוב / צילום: איל יצהר
אלפרד אקירוב / צילום: איל יצהר

אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב, צפוי להתמנות לחצי שנה נוספת כמנכ"ל

אחרי שנה של חיפושים אחרי מנכ"ל לחברת הנדל"ן אלרוב נדל"ן, שבינתיים לא הניבו תוצאות, בעלי מניות החברה יתבקשו היום (4 ביולי) לאשר את הארכת מינויו בתפקיד של בעל השליטה, אלפרד אקירוב, לתקופה של עד חצי שנה נוספת.

לפני כשנה, בעקבות החלטת המנכ"ל הקודם של אלרוב נדל"ן, רון גלר, "לצאת לדרך חדשה ועצמאית" ולסיים את כהונתו, מונה אקירוב למנכ"ל אלרוב נדל"ן וזאת לפי החברה "לתקופת גישור קצרה עד שיאותר מנכ"ל לחברה התואם את צרכיה".

אולם, כעת, משהסתיימה תקופה זו, מבקשים בחברה להאריך את מינויו של אקירוב בחצי שנה נוספת.

נוסף לכהונתו כמנכ"ל, אקירוב משמש גם כיו"ר אלרוב נדל"ן, ותפקידו החדש לא מזכה אותו בתגמול נוסף. עלות העסקת אקירוב בחברה ב-2017 עמדה על כ-3.3 מיליון שקל. עם סיום כהונתו של גלר, החברה סיכמה איתו על המשך קבלת שירותים וליווי פרויקטים קיימים שלה "שהינם בתחום המומחיות" שלו.

אלרוב נדל"ן פועלת בתחום הנדל"ן להשקעה, במסגרתו היא מחזיקה בנכסים מניבים בעיקר בשוויץ ובצרפת, וכן עוסקת בתחום המלונאות בישראל ובאירופה. כן לחברה פעילות השקעה בני"ע סחירים, שם ההחזקה המרכזית שלה היא מניות בנק לאומי. החברה נסחרת בשווי של 2.7 מיליארד שקל, אחרי שבשנה האחרונה התחזקה מנייתה בכ-10%.

בשבועות האחרונים עדכנה אלרוב כי חתמה על הסכם להארכת מסגרת אשראי בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, לתקופה של 28 חודשים, החל מחודש אפריל 2018. 

סיירן מבקשת להקצות 275 אלף אופציות לליאור סמואלסון, היו"ר והמנכ"ל

חברת הטכנולוגיה סיירן מעוניינת להקצות 275 אלף אופציות ליו"ר ומנכ"ל החברה, ליאור סמואלסון. ההקצאה תתבצע בכפוף לאישור בעלי המניות, שיצביעו על הנושא באסיפה הקרובה שתתקיים בסוף אוגוסט.

סיירן מספקת פתרונות אבטחת סייבר מבוססי מחשוב ענן. סמואלסון נמצא בתפקיד המנכ"ל מ-2013 כאשר עוד קודם לכן כיהן כיו"ר. בנימוקים לבקשה מציינת החברה כי הדירקטוריון אישר את הקצאת האופציות, שנועדה לדבריהם לתגמל את סמואלסון על תפקידו והצלחתו בתחומי החדשנות בחברה, כמו גם לתמרץ אותו "להמשיך להגדיל את התשואה לבעלי המניות ולבנות את ערך החברה". לפי הדיווח, בוועדת התגמול של הדירקטוריון ערכו בדיקה השוואתית ומצאו שהתגמול ההוני של סמואלסון נמוך ביחס לקבוצת ההשוואה.

האופציות שיוקצו לסמואלסון יהיו במחיר מימוש זהה למחיר המניה ביום ההקצאה, והן יבשילו ב-4 מנות לאורך 4 שנים. מדובר על אופציות שיהוו לאחר מימושן כ-0.5% מהון המניות של החברה.

סיירן נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 142 מיליון דולר. בעלת השליטה בה (51.6%) היא קרן Warburg Pincus שנכנסה להשקעה בחברה לפני כמה חודשים. 

ליאור סמואלסון / צילום: תמר מצפי
 ליאור סמואלסון / צילום: תמר מצפי

דרוש ביטוח לצמצום פערים

מנהלות מענף הביטוח הגיעו ביום ראשון לכנס שערך מכון קסירר לחשבונאות בפקולטה לניהול על-שם קולר באוניברסיטת תל-אביב. מטרת המפגש הייתה להתמקד בזוית הניהול הנשית בתחום, כאשר בדוברות היו אינגה ביל, מנכ"לית חברת הביטוח לויד'ס בלונדון, ודורית סלינגר, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

המכון הציג בפני הנוכחות נתונים לפיהם שילוב מנהלות בדירקטוריונים ובעמדות ניהול בכיר הוא בשיעור קטן יחסית בישראל, אולם בהשוואה בינלאומית, אחוז המנהלות בתחום הביטוח יותר גבוה. כך למשל, שיעור הדירקטוריות בחברות ביטוח בישראל בשנה שעברה הגיע ל-25%, שיפור מ-13% בשנת 2012. בהשוואת הנתונים לבדיקה שנעשתה במאה חברות הביטוח הגדולות בעולם בהן חלה עליה מכ-12% בשנת 2012 ל-19% בלבד בשנת 2017. הדוברות במפגש הסכימו שעדיין יש מקום לשיפור ושינוי משמעותי. 

ביל אמרה שהיא מעריכה שהדיגיטציה תסייע גם לסגור את הפער המגדרי בעבודה ובהתאם תשפיע על האיזון המגדרי ברמת המנהיגות. "היעד שלנו בענף ובלויד'ס להבטיח שאנחנו מספיק אטרקטיביים ויכולים למשוך אלינו את הדור הצעיר", אמרה ביל. היא ציינה שמנסיונה מנהלות שמעוניינות להתקדם, צריכות להתגבר על חוסר הביטחון וללמוד להיות אסרטיביות. בנוסף, יש לזכור לדבר ולהביע רצונות לגבי קידום והתפתחות.

סלינגר הסבירה שיש לפעול לשינוי המצב הקיים בו ענף הביטוח מדורג מתחת לממוצע בכל הנוגע למדדי גיוון ופערי שכר. למרות שהענף מתאפיין במספר רב של עובדות, פערי השכר בין נשים לגברים עדיין גבוהים. חוה פרידמן, דירקטורית בחברת הביטוח הראל ולשעבר מנכ"לית AIG ישראל, סיפרה כיצד נשאלה פעם על-ידי עיתונאי, כיצד בכוונתה לשרוד בעולם הביטוח הגברי שבו כולם כרישים. היא הזכירה שעבודה קשה היא המפתח להצלחה.

עוד השתתפו: קלאודיה קורדיולי, מנכ"לית חברת ביטוח המשנה Swiss Re במערב ודרום אירופה; עו"ד סיגל שלימוף, נציגת לוידס בישראל; מורלי דורי, מנכ"לית חברת ביטוח חקלאי; דיאנה לבן, מנכ"לית AON בנפילד בישראל; ופרופ' יעל שטיינהרט, מהפקולטה לניהול באוניברסיטה. 

פרידמן, דורי, קורדיולי, שלימוף, ביל וסלינגר / צילום: ישראל הדרי
 פרידמן, דורי, קורדיולי, שלימוף, ביל וסלינגר / צילום: ישראל הדרי

הכוח היפני

בשבוע שעבר קיבל רו"ח אהוד רצאבי את עיטור מסדר השמש העולה, המוענק על-ידי קיסר יפן. רצאבי הוא נשיא הכבוד של לשכת המסחר ישראל יפן ויו"ר עמותת איל"ן, והעיטור הוענק לו בטקס בבית שגריר יפן, קוג'י טומיטה, שבהרצליה פיתוח.

העיטור ניתן בשל תרומתו של רצאבי ליחסים הכלכליים בין יפן לישראל, במהלך כהונתו כנשיא לשעבר של אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-יפן בכנסת וכמי שעמד בראשות לשכת המסחר ישראל יפן, וכן בתפקידו הנוכחי, כנשיא הכבוד של הלשכה. רצאבי הוא הישראלי השישי מאז 1952, השנה בה כוננו היחסים הרשמיים בין המדינות, שמקבל את העיטור.

רצאבי סיפר בטקס על החוויה היפנית הראשונה שלו כשקיבל כילד מכשיר רדיו מתוצרת פנסוניק. "כבר אז תהיתי איך הם הצליחו להכניס תזמורת שלמה לתוך קופסה", הוא אמר והסביר כי "למרות שפירקתי אותו, הוא המשיך לעבוד". 

עוד הוא אמר כי "מדינת ישראל גאה להיות ידידה ושותפה עם יפן וכמו תמיד יש עוד לא מעט לעשות, דוגמת טיסות ישירות בין המדינות והורדת אזהרת המסע לישראל. כיו"ר איל"ן, אני שואף ליצור שיתוף פעולה גלובלי על-מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלויות חיים משמעותיים יותר. יפן כלולה בחלומות שלי", הוא הצהיר.

אורח הכבוד בטקס היה פרופ' יורם דנציגר, שופט בית המשפט העליון שפרש באחרונה, וחברו של רצאבי. הוא סיפר כי הוא ורצאבי חברים מגיל 14 כשלמדו יחד בגימנסיה הרצליה.

עוד נכחו במעמד: ג'ורג' חורש, יבואן טויוטה; איש העסקים אמנון דיק; יהודה בן אסאיג, מנכ"ל מנורה; פרופ' ענת פירסט, דיקן בית הספר לתקשורת באקדמית נתניה; פרופ' שרה פרבר, מדענית וחוקרת בבית החולים שיבא; המדליסטית הפארלימפית ענבל פיזארו; בועז הרמן, מנכ"ל איל"ן; ואחרים. 

יהודה בן אסאיג, אהוד רצאבי, בועז הרמן וענבל פיזארו / צילום: יורם סידי
 יהודה בן אסאיג, אהוד רצאבי, בועז הרמן וענבל פיזארו / צילום: יורם סידי

עינב אהרוני-יונס מונתה למנכ"לית ג'וינט-תבת

עינב אהרוני-יונס, מנכ"לית קודאק ישראל ומנהלת החדשנות העולמית של קודאק, מונתה למנכ"לית ג'וינט-תבת. אהרוני-יונס תחל בתפקידה לקראת סוף אוגוסט 2018, והיא תחליף בתפקיד את ד"ר סיגל שלח, שהתמנתה לתפקיד מנכ"לית ג'וינט ישראל ותהיה האישה הראשונה בתפקיד.

ג'וינט-תבת היא שותפות בין ג'וינט ישראל וממשלת ישראל, לפיתוח תוכניות חדשניות לקידום אוכלוסיות מגוונות וצמצום פערים באמצעות שילוב וקידום בתעסוקה, כאשר אהרוני-יונס תביא עמה ניסיון מהמגזר העסקי. היא שימשה בעברה דירקטורית בחברת השקעות הביוטק Israel-China Biotechnology Investments  והייתה חברת ועד מנהל בעמותת בוגרי 8200. במקביל, תחל ד"ר סיגל שלח את תפקידה כמנכ״לית ג'וינט ישראל באוגוסט. 

עינב אהרוני יונס / צילום:  אריק סולטן
 עינב אהרוני יונס / צילום: אריק סולטן

הוקרה בדרום: מרים נאור ואלי אללוף קיבלו תוארי כבוד

בשבוע שעבר העניקה המכללה האקדמית אחוה תוארי כבוד למרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, על תרומתה למערכת המשפט בישראל ולח"כ אלי אלאלוף, חתן פרס ישראל ויו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות על תרומתו לקידומה של הפריפריה הדרומית בדגש על תחום החינוך.

את הטקס הנחה ד"ר אבשלום קור ונכחו בו פרופ' שוש ארד, נשיאת המכללה; אלוף במיל' גדעון שפר' יו"ר האסיפה הכללית של המכללה וסגן נשיא אלביט מערכות; ד"ר אתי גרובגלד, מנכ"לית המכללה; ח"כ מאיר כהן; פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה ואחרים.

נאור אמרה כי "במשך 38 שנים הייתי שופטת והלכתי בכל יום עם שיר חדש בלב ואהבתי את מה שעשיתי ואני מאחלת גם לכם שתיהנו ממה שאתם עושים. עכשיו כשסיימתם את התארים ואתם פונים לאפיקים חדשים, אני מבקשת מכם כאזרחים, לשמור על החוק, לשמור על הדמוקרטיה ולעסוק בפעילות למען החברה". 

גדעון עופר, אלי אלאלוף, מרים נאור ושוש ארד / צילום: אדי ישראל
 גדעון עופר, אלי אלאלוף, מרים נאור ושוש ארד / צילום: אדי ישראל