גיוס שני לכת"ב תוך שבוע: חברת קאדנט גייסה 40 מיליון דולר

כת"ב תרשום רווח חשבונאי של 6-10 מיליון דולר בעקבות הגיוס ושינוי סיווג החבר בדוחותיה

חברת Cadent Therapeutics Inc מפורטפוליו החברות האמריקאיות של כלל ביוטכנולוגיה, גייסה 40 מיליון דולר, מתוכם 25 מיליון דולר באופן מיידי, ועוד 15 הצפויים להיכנס עם תחילת ניסוי שלב II של החברה. בהשקעה השתתפו קרנות הון סיכון אמריקאיות מובילות - Atlas Ventures, Qiming Venture Partners, Cowen Healthcare Investments - וכן החברה כת"ב וחברת אקסס מדיקל בשליטת לן בלווטניק, שהוא גם בעל השליטה בכת"ב.

על פי ההערכות, הגיוס בוצע לפי שווי של מעל 100 מיליון דולר אחרי הכסף.

Cadent מפתחת תרופות למחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות. עם השלמת ההשקעה , מחזיקה כת"ב בכ-16% מ-Cadent ( כ-13% עם השלמת המימון הנוסף לאחר הכניסה לשלב II של הניסויים ). כת"ב מסרה כי החברה תציג מעתה את השקעתה ב - Cadent כנכס פיננסי בשווי הוגן דרך רווח או הפסד ו-Cadent תחדל להיות חברה כלולה, בעקבות הירידה שאחזקה. בהתאם, צפויה החברה להכיר בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2018 ברווח בסך של כ-6 עד 10 מיליון דולר.

Cadent מפתחת תרופות למחלות מוח ונפש, על בסיס מנגנון מוחי חדש שאין עבורו עדיין תרופות היום. ל-Cadent הסכם רישיון עם חברת התרופות לפיתוח תרופה לטיפול בדיכאון, כאשר במסגרת ההסכם נוברטיס מממנת את פיתוח התרופה ומשלמת ל - Cadent תשלומים מבוססי אבני דרך ותשלומים מבוססי מכירות בהיקף כולל שיכול להגיע עד 386 מיליון דולר , וכן תמלוגים ממכירות .

כמו כן מפתחת Cadent תרופה לטיפול ברע ראשוני (כלומר רעד שאנו נובע ממחלת הפרקינסון) וכן תרופה לטיפול בירידה קוגניטיבית בחולי סכיזופרניה.

40 מיליון הדולר שגוייסו אמורים לאפשר לחברה ביצוע של שלושה ניסויי שלב II (ניסויי יעילות) כאשר ניסוי רביעי שהיא מתכננת לערוך מומן על ידי נוברטיס במלואו.

חברת ניאון ת'רפויטיקס, גם היא מהפורטפוליו האמריקני של כת"ב, בה מחזיקה היום כת"ב 5%, גייסה בשבוע שעבר 100 מיליון דולר לפי שווי של כ-470 מיליון דולר. ההנפקה נסגרה בביקושים גבוהים, אולם מאז ההנפקה ירדה מניית ניאון 27%.

בחודש האחרון עלתה מניית כת"ב 10% בעיקר על רקע הנפקת ניאון. שווי החברה עומד כעת על כ-498 מיליון שקל.