אינטל לקראת השקעת ענק נוספת במשק הישראלי?

שר הכלכלה אלי כהן הודיע היום כי אינטל העולמית בוחנת השקעה נוספת בישראל בהיקף של 9 מיליארד דולר, בהמשך להשקעה שאישרה במאי האחרון בהיקף של כ-5 מיליארד דולר • מאינטל נמסר בתגובה: אין כרגע שום השקעה קונקרטית שעומדת על הפרק בישראל

שר הכלכלה, אלי כהן, בכנס באילת / צילום: מרלו
שר הכלכלה, אלי כהן, בכנס באילת / צילום: מרלו

כחודשיים לאחר שאינטל העולמית אישרה השקעה בהיקף של כ-5 מיליארד דולר בפיתוח מפעל הייצור שלה בקריית גת, הודיע היום (ג') שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן כי החברה בוחנת השקעה בהיקף של 9 מיליארד דולר ב ישראל. כהן אמר את הדברים במהלך כנס לשכת רואי החשבון שמתקיים באילת.

כך אמר השר בכנס לשכת רואי החשבון: "לפריפריה אנחנו מעודדים הגעה של מפעלים איכותיים. אינטל שהשקיעה בישראל 5 מיליארד דולר זו תעודת כבוד, ואנו מגבשים מתווה להשקעת המשך בסדר גודל של 9 מיליארד דולר".

במסגרת ההשקעה שאינטל העולמית אישרה בישראל בחודש מאי, החברה תקבל מהמדינה הטבות שונות ותידרש לשלם מס מופחת בגובה של 5% במסגרת מסלול מיוחד. במקביל היא תקבל מענק בגובה של 700 מיליון שקל. ברשות ההשקעות ובמשרדי הכלכלה והאוצר הוחלט כבר לפני כחודשיים כי לצד מענק זה יועמד לאינטל מענק נוסף של 700 מיליון שקל - שיינתן לה בתמורה להשקעה נוספת במשק.

ככל הנראה ההשקעה הנוספת היא זו שעליה דיבר היום שר הכלכלה כהן, והיא נמצאת כעת בשלבי בחינה.

מאינטל נמסר בתגובה: "אין כרגע שום השקעה קונקרטית שעומדת על הפרק בישראל, מעבר להודעה על תוכנית ההשקעות לשדרוג מפעל אינטל קריית גת שהוגשה לפני כחודש ותוכנית ההשקעות לשדרוג המפעל ב-6 מיליארד דולר שהוגשה ב-2014". 

מגורם שמצוי במגעים עם אינטל נמסר כי מתקיימות שיחות על השקעה נוספת והחלטה כנראה תתקבל בסוף השנה או תחילת השנה הבאה. ההשקעה, אם היא תיעשה בסופו של דבר, תהיה בהתאמת יכולות היצור של אינטל למעבדים העתידיים של החברה.