מידאס מכרה חלק ממתחם גני שרונה בת"א ב-18 מיליון שקל

חברת הנדל"ן נדרשת לשלם החודש סכום בהיקף זה למחזיקי אג"ח סדרה ב' שלה • הנתח נמכר לשותפתה לפרויקט במרכז ת"א, קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1 • מניית מידאס קפצה היום בכ-20%

מתחם גני שרונה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
מתחם גני שרונה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן מידאס  השקעות חתמה היום (ב') על הסכם למכירת 18% ממניות חברת הפרויקט המחזיקה במתחם המסחר והבילויים גני שרונה בתל-אביב (חברת אמטא), וזאת על רקע הצורך שלה במזומנים להתמודד עם חובותיה. את החזקותיה מכרה מידאס לאחת משותפתיה בפרויקט - קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1, שתשלם עבור נתח זה 18 מיליון שקל בתוספת מע"מ. סכום זה דומה להיקף התשלום שמידאס נדרשת לשלם החודש למחזיקי אג"ח סדרה ב' של החברה.

כיום מחזיקה מידאס 51% מפרויקט גני שרונה, המשועבדות במלואן לטובת מחזיקי האג"ח שלה מסדרה ב' ולהשלמת העסקה היא נדרשת לקבל את אישור נאמן האג"ח להחלפת הבטוחות, וזאת כשהחברה מתכננת להפקיד את מלוא סכום המכירה בחשבון הנאמנות המשועבד לטובת המחזיקים. מלבד אישור זה, השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים נוספים, שהמועד האחרון להתמלאותם נקבע לעוד שלושה שבועות (22.7). במסגרת ההסכם הצדדים סיכמו כי בעתיד יתבצעו התאמות בתמורה, בהתאם למנגנון שנקבע ביניהם.

בעקבות העדכון, מניית מידאס קפצה בכ-20% בשעות הצהריים, במחזור מסחר לא גדול, ואלה קיזזו רק באופן חלקי את הירידות החדות המאפיינות אותה מתחילת השנה, שמסתכמות כעת בכ-30% לשווי חברה שעומד עדיין על פחות מ-30 מיליון שקל. מידאס עלתה לכותרות בסוף חודש מאי האחרון, אז חשפו דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה כי היא תתקשה לעמוד בתשלום האג"ח המדובר למחזיקים. סך היקף סדרה זו כ-36 מיליון שקל, נוסף ל-57 מיליון שקל שיש לה באג"ח ג'.

מידאס הציגה בדוחות הכספיים דוח תזרים מזומנים חזוי, ממנו עולה כי המקור העיקרי בעזרתו מתכננת החברה להתמודד עם התשלומים הקרובים הוא החזר השקעה בהיקף של כ-20 מיליון שקל מהפרויקטים שלה להקמת מרכזים מסחריים באום אל פאחם ובירכא.

מתחם גני שרונה כולל 15 מבנים טמפלריים לשימור הממוקמים בצד הדרום מערבי של מתחם הקריה בתל-אביב, סמוך לרחובות ארניה וקפלן. זהו אחד האזורים המבוקשים בתל-אביב, אשר התפתחו משמעותית בשנים האחרונות עם הקמת כמה בנייני משרדים ומגורים גדולים.

בסיכום הרבעון הראשון דיווחה מידאס על עלייה בשטחים הפנויים של הפרויקט, שהובילה לשחיקה של 10% בדמי השכירות שהוא הניב לה, שעמדו על פחות מ-2.5 מיליון שקל. שווי המתחם עומד על 227 מיליון שקל - לאחר שתוך שלוש שנים (2015-2017) רשמה החברה בגינו הפסדי שערוך בהיקף של 30 מיליון שקל.