מחיר למשתכן: הצלחה למכרז במגזר הערבי בעיר עראבה

המכרז כלל 18 יחידות דיור בסך-הכול, בהן 13 דירות מוזלות במסגרת מחיר למשתכן ועוד 5 דירות למכירה בשוק החופשי • המכרז הוא בין הבודדים שנסגרו במגזר הערבי במסגרת תוכנית מחיר למשתכן

קרקע של מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר
קרקע של מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר

נסגר בהצלחה מכרז מחיר למשתכן במגזר הערבי. מדובר במכרז שפורסם בעיר עראבה הסמוכה לכרמיאל. המכרז כלל 18 יחידות דיור בסך-הכול, בהן 13 דירות מוזלות במסגרת מחיר למשתכן ועוד 5 דירות למכירה בשוק החופשי. נציין כי מדובר במכרז שהתייחס לבנייה רוויה, בינוי שנחשב חריג במגזר הערבי ולא פעם גרם לכך שמכרזים נכשלו רק בגלל אופי הבינוי. עוד נציין כי מכרז זה הוא בין הבודדים שנסגרו במגזר הערבי במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

המכרז התייחס למגרש בשכונת בית א-זאעתר בעראבה, ושתי הצעות הוגשו אליו בסופו של דבר. החברה הזוכה שהציעה 3,750 שקל למ"ר היא חברת חלאילה עלי. נציין כי מחיר המקסימום עמד על 5,400 שקל למ"ר, כך שההצעה הזוכה משקפת הנחה משמעותית מהמחיר אותו קבעה המדינה מלכתחילה במכרז. דמי הפיתוח במכרז עומדים על כ-464 אלף שקל למגרש בן כ-2.1 דונם.

לפי ההצעה הזוכה, דירה מוזלת בשטח 92 מ"ר תשווק לזכאים בהחל מכ-342.7 אלף שקל, דירת 107 מ"ר בהחל מכ-408.5 אלף שקל, ודירת 127 מ"ר בהחל מכ-496.3 אלף שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, שטחי המרפסת החניה והמחסן, כמו גם מענק לרוכשים בגובה 60 אלף שקל.

חשוב לציין כי המחירים המצוינים הם אומדן על בסיס הזכייה במכרז ועוד טרם התכנון המפורט והוצאת ההיתר במגרש בפועל, ולכן גדלי הדירות, כמו המחיר, עוד עשויים להשתנות בהמשך.

מכרזים נוספים שנסגרו בהצלחה, או הצלחה חלקית, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן במגזר הערבי ניתן למצוא בכפר מנדא, נחף, סחנין ונצרת.

לפי מעקב "גלובס", מספר הדירות שייבנו במסגרת מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו עד כה עומד על 52.2 אלף.