המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות; הנפט סגר מתחת ל-74 ד'

התגובה האירופית למלחמת הסחר של טראמפ מאיימת על שבוע המסחר החדש בוול סטריט • שוקי אירופה בירידות • מנהיג השמאל ניצח בבחירות במקסיקו

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

יום המסחר הראשון של השבוע בוול סטריט (ב') התנהל היום בירידות שנמחקו לקראת סיום המסחר, וננעל בעליות. באסיה נסגרו הבורסות במגמה מעורבת, ובאירופה נרשם מסחר שלילי.

 

מלחמת הסחר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: האיחוד האירופי הודיע כי בכוונתו להגיב למכסים האמריקאים המתוכננים על כלי רכב אירופיים במידה והצהרותיו של טראמפ אכן ייושמו. בהודעה של האיחוד הודגש עוד כי מותגי רכב אירופיים מייצרים יותר מרבע מהמכוניות בארה"ב, בעיקר למטרת יצוא, וכי כל מס נוסף יפגע בשוק הזה יעלה את המחירים עבור הצרכנים בארה"ב ועלול להוביל לאובדן מקומות עבודה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בסוף השבוע כי האיחוד האירופי "עשוי להיות גרוע באותה מידה כמו סין, רק קטן יותר", והוסיף בהקשר של הגירעונות המסחריים של ארה"ב עם מדינות אחרות כי "מה שהם עושים לנו נורא".

בהראל פיננסים התייחסו לסיכום מחצית השנה בבורסות בולטות ברחבי העולם, וציינו כי בסיכום תקופה זו השוק האמריקאי בולט לחיוב, עם עלייה של קרוב ל-2% במדד S&P 500, עלייה של קרוב ל-9% במדד נאסד"ק וירידה של כ-2% במדד הדאו ג'ונס. בעניין מלחמת הסחר הוסיפו בהראל פיננסים כי היא "מציבה סימני שאלה על שוקי המניות, שכן לא ברור אם או עד כמה היא תפגע בחברות. לעת עתה, הנתונים הכלכליים שמתפרסמים טובים, ובשבוע הבא צפויה להיפתח בארה"ב עונת הדוחות למחצית הראשונה של השנה. בעונת הדוחות צפוי גידול נאה של 8% ברווחים, שממשיך למעשה שנה חזקה של צמיחה ברווחי הפירמות - מה שעשוי לתמוך בביצועים בתקופה הקרובה".

אנדרס מנואל לופז אוברדור ניצח היום בבחירות במקסיקו. הסקרים ניבאו ללאומן השמאלן בן ה-64 ניצחון גורף במערכת הבחירות לנשיאות השלישית שלו. על פי סקר במקסיקו, לופז ניצח עם 49% מהקולות. ריקרדו אנאייה, הנשיא לשעבר של "מפלגת הפעולה הלאומית", PAN, מהמרכז-ימין, זכה ב-27% מהקולות. חוזה אנטוניו מאדה, שר אוצר לשעבר שהוא מועמד מפלגת השלטון הוותיקה PRI, מפלגת המהפכה הממוסדת, קיבל 18% בלבד.

סיאטל היא העיר הגדולה הראשונה בארה"ב שמיישמת איסור שימוש בקשי פלסטיק. שירותי הסעדה בעיר יצטרכו לספק ללקוחות שלהם חלופות כמו קשים שעשויים מנייר או מפלסטיק מתכלה, שכן שימוש בקשים מפלסטיק יעמיד אותם בסכנה לקנס בגובה של 250 דולר.

בתחילת החודש, הודיעה מקדונלד'ס כי תפסיק להשתמש בקשים מפלסטיק בבריטניה ובאירלנד מספטמבר הקרוב. ענקית הפאסט פוד צפויה לייצר קשים מנייר ל-1,361 המסעדות שלה בשתי המדינות. בנוסף, בינואר האחרון הודיעה חברת המים Evian כי עד 2025 היא תייצר את כל הבקבוקים שלה מ-100% פלסטיק ממוחזר.

פייסבוק  חשפה שהיא העניקה לעשרות חברות גישה מיוחדת לנתוני משתמשים, ובכך מסרה לראשונה פרטים על עסקאות שלא עולות בקנה אחד עם הודעותיה הפומביות הקודמות ולפיהן היא הגבילה חשיפת מידע אישי לגורמים חיצוניים בשנת 2015. בעבר טענה הרשת החברתית, על רקע פרשת קיימברידג' אנליטיקה, שחברת הייעוץ הפוליטי ניצלה פרצה בתקנון שלה שנסגרה באותה שנה.

קומפיוג'ן  קיבלה את אישור ה-FDA לתחילת ניסויים קליניים בנוגדן תרפויטי לאימונתרפיה בסרטן המכוון לחלבון ILDR2, בחולים עם גידולים מוצקים בשלב מתקדם. קומפיוג'ן וחברת התרופות באייר  פיתחו במשותף את הנוגדן וניהלו את המחקר הפרה-קליני עבור הנוגדן, ובאייר כעת אחראית על המשך הפיתוח הקליני של התוכנית.

טסלה  הודיעה שעמדה ביעדיי הייצור מה שהופך אותה, לטענת אילון מאסק, לחברת מכוניות אמיתית.