גבאי: לפיד בוגד בחיילים שלנו, כך נראית מפלגה שעברה צד

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, תקף היום את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על חוק הגיוס • בתגובה לפיד אמר כי "אני לא בעד הממשלה. היא ממשלה רעה שצריכה ללכת, אבל אני כן מצביע בעד חוקים שהם נכונים"

אבי גבאי / צילום: טל שניידר
אבי גבאי / צילום: טל שניידר

יו"ר העבודה גבאי תקף היום (ב') בחריפות את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. בפתח ישיבת הסיעה אמר גבאי "כך נראית בגידה בחיילים שלנו. כך נראית מפלגה שעברה צד".

"היום נחזה בכנסת ישראל כיצד נראית הרמת הידיים של מפלגת יש עתיד, אחרי שנבהלה מהסקרים והפסיקה להאמין. להאמין שהמחנה שלנו יכול לנצח. מפלגה שאומרת שאם אי אפשר לנצח אותם אז נצטרף אליהם. מפלגה שלוקחת את הקולות של המחנה שלנו, מחנה ששואף לחילופי דרך ושלטון, ומחלקת אותם לנתניהו וליברמן. לאלה שהמחנה שלנו רוצה להחליף".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון לגלג על יש עתיד: "אני רוצה לאחל מזל טוב ליש עתיד על כניסתה לממשלת נתניהו, אין ספק שהם עושים צעד היסטורי - סיעה באופוזיציה שמצביעה על אמון בממשלה".

"לצערנו יש עתיד הופכים להיות היסטוריה, כי מפלגת אופוזיציה היא כבר לא. המחנה הציוני ושאר סיעות האופוזיציה ננסה להמשיך הלאה ללא יאיר וחבריו, אין ספק שזה יהיה קשה, אבל אנחנו מבטיחים לא לאכזב את קהל הבוחרים שלנו עד שנחליף את הממשלה הזאת אחת ולתמיד".

בתגובה אמר לפיד במהלך ישיבת סיעת יש עתיד "אנחנו לא נשחק בפוליטיקה על נושא כה חשוב כמו הגיוס שצה"ל חתום עליו. לא נשתף לעולה עם הצעת אי אמון במהלך וברמטכ"ל".

לפיד נשאל גם על הפערים בין החוק בגרסתו בשנת 2014 לחוק המוצע כיום. לדבריו "בחוק הנוכחי כלולות סנקציות פליליות במידה ולא יעמדו ביעדי הגיוס".

באשר לטענות גבאי כי לפיד בוגד במחנה השיב לפיד: "אני לא בעד הממשלה. היא ממשלה רעה שצריכה ללכת, אבל אני כן מצביע בעד חוקים שהם נכונים. אני מקדם מה שנראה לי טוב ונכון".

באשר לאפשרות שהחוק יעבור שינוי לקראת קריאה שניה ושלישית "זו תהיה בגידה של ליברמן. הוא נתן את מילתו שהחוק הזה יעבור כפי שהוא. אף מילה לא תשתנה בחוק הזה".

בישיבת סיעת מרצ האשימו חברי הכנסת תמר זנדברג ואילן גילאון את לפיד שהוא פוגע בעבודת האופוזיציה במקום לאפשר מהלך של הפלת האופוזיציה על חוק שיש עליו מחלוקת עם החרדים. זנדברג ציינה שהיא קיבלה פניות מראשי הסיעות החרדיות שתתמוך בחוק כדי שהם יוכלו להתנגד ולהמשיך לשמור על הממשלה אך היא סירבה לכך.