אירופה מזהירה: נטיל מכסים בכ-300 מיליארד דולר על ארה"ב

האיחוד האירופי מכין את תגובתו לתוכניותיו של טראמפ להטיל מכסים חדשים על רכבים מהיבשת

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

ארה"ב עלולה לספוג מסים בהיקף של כ-300 מיליארד דולר אם היא תיישם את תוכניותיה להטיל מכסים חדשים על מכוניות אירופאיות - כך לפי דיווח של העיתון "פייננשל טיימס".

בהודעה כתובה למשרד המסחר האמריקאי שהגיעה לידי העיתון, הודיע האיחוד האירופי כי בכוונתו להגיב למכסים האמריקאים המתוכננים על כלי רכב אירופאים במקרה שהצהרותיו של טראמפ אכן ייושמו. בהודעה של האיחוד הודגש עוד כי מותגי רכב אירופאים מייצרים יותר מרבע מהמכוניות בארה"ב, בעיקר למטרת יצוא, וכי כל מס נוסף יפגע בשוק הזה, יעלה את המחירים עבור הצרכנים בארה"ב ועלול להוביל לאובדן מקומות עבודה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בסוף השבוע כי האיחוד האירופי "עשוי להיות גרוע באותה מידה כמו סין, רק קטן יותר", והוסיף בהקשר של הגירעונות המסחריים של ארה"ב עם מדינות אחרות כי "מה שהם עושים לנו נורא".

"יש סופת רעמים שמגיעה ממערב האוקיינוס האטלנטי, וכולנו באירופה צריכים להתכונן לקראתה ולטפל בענייני המסחר השונים", אמר יואכים לאנג, המנהל הכללי של פדרציית המסחר הגרמנית, בתגובה לאיומי טראמפ.

יחסי המסחר בין ארה"ב ואירופה בנקודת שפל מזה כמה חודשים לאחר שטראמפ איים במסי יבוא על פלדה ואלומיניום שיגיעו מהאיחוד. מאז, טראמפ וכל מדינה שאיים עליה במסים נמצאים עמוק במלחמת מילים, עם הכרזות על מכסים נגדיים כ"עין תחת עין".