חברת פלייטק פרסמה אזהרת רווח: המניה צונחת בכ-30%

החברה הנסחרת בלונדון דיווחה כי הכנסותיה צפויות להיפגע בעקבות התחרות הגוברת מצד חברות חדשות • שוויה הנוכחי של פלייטק עומד על כ-1.7 מיליארד פאונד

מנכ"ל פלייטק מור וייזר \ צילום: בלומברג
מנכ"ל פלייטק מור וייזר \ צילום: בלומברג

חברת פלייטק  (Playtech), המספקת פלטפורמות מבוססות תוכנה לאתרי הימורים מקוונים, דיווחה הבוקר (ב') כי הכנסותיה השנה צפויות להיפגע בעקבות התחרות הגוברת מצד חברות חדשות, בעיקר בשוקי אסיה. בעקבות האזהרה צונחת מניית החברה, הנסחרת בבורסת לונדון, בקרוב ל-30%.

פלייטק מסרה כי "על רקע הירידה האחרונה בפעילות ובהיעדר שינוי בדינמיקה של השוק אנו צופים השפעה משמעותית על ההכנסות מאסיה השנה". החברה מעריכה כעת כי ההכנסות השנתיות שלה מפעילות באסיה צפויות להיות נמוכות בכ-70 מיליון אירו מהתחזית הקודמת שלה.

ואולם, החברה ציינה כי בסך-הכול הפעילות שלה בחצי הראשון של השנה הייתה בהתאם לציפיות המוקדמות. ללא הפעילות באסיה רשמה פלייטק עלייה של 7% בהכנסות בחצי הראשון של השנה.

החברה צופה כי הרווח התפעולי התזרימי שלה (EBITDA) השנה יעמוד על 320-360 מיליון אירו, לעומת EBITDA מתואם של 322 מיליון אירו ב-2017. 

פלייטק צנחה
 פלייטק צנחה

"ההכנסות שלנו מפעילות מסחר באסיה מאכזבות על רקע התחרות המתגברת. נקטנו בצעדים לשמר את השותפים שלנו באזור", אמר מור וייזר, מנכ"ל פלייטק.

באפריל השנה הודיעה פלייטק כי תרכוש חברת הימורים אחרת, Snaitech, בעסקת ענק בשווי של כמיליארד דולר. בכוונת פלייטק לממן את העסקה באמצעות מזומן וחוב חדש, והיא צפתה כי העסקה תצא אל הפועל ברבעון השלישי וברבעון הרביעי השנה. החברה צופה כי הרכישה הזו תשפר את תמהיל ההכנסות בשווקים השונים וכן גם תייצר לה בסיס חזק באיטליה.

בנוגע לרכישה אמר וייזר כי "הצמיחה האורגנית שלנו בשוק ההימורים מחוץ לאסיה ביחד עם הרכישה האחרונה של Snaitech מספקים לנו ביטחון כי נוכל לשפר ולגוון את איכות הפתרונות שאנחנו מציעים לעסקים".

השווי הנוכחי של פלייטק עומד על כ-1.7 מיליארד פאונד (כ-2.2 מיליארד דולר) לאחר ירידה של קרוב ל-40% במניה מתחילת השנה.

בעבר שלט בפלייטק המיליארדר ואיש העסקים הישראלי טדי שגיא, שעבר בשנים האחרונות בהדרגה מהתמקדות בתחומי ההימורים באינטרנט לתחום הנדל"ן. ב-2006 הנפיק בלונדון את פלייטק, ומאז מימש את מרבית החזקותיו בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר (כולל דיבידנדים) ונותר עם החזקה של כ-6% בחברה. זאת, כחלק ממהלך מקיף למקד את השקעותיו ופעילותו בתחום הנדל"ן.