שוברי קופות: קיץ 2018 נראה חזק, אבל הוא רחוק מלהסתיים

"עולם היורה: נפילת הממלכה" ממשיך לתפוס את המקום הראשון, וגם הסרטים החדשים מפתיעים ומביאים את הקהל • אבל מעבר ל"אנט-מן והצרעה" בשבוע הבא, מה עוד יש לקיץ להציע לנו?

"סיקאריו: הנקמה" / תמונה באדיבות סרטי פורום פילם
"סיקאריו: הנקמה" / תמונה באדיבות סרטי פורום פילם

האם לוח ההפצה של הקיץ הגיע לשיא מוקדם מדי? זאת אחת החששות של הוליווד אל מול ההצלחה יוצאת הדופן של יוני. אחרי שבחודשים האחרונים הוציאו האולפנים את כל התותחים הגדולים שלהם כמו "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" (שהתגלה כאכזבה גדולה, ואולי היה צריך להתאפק חודש), "דדפול 2", "עולם היורה: נפילת הממלכה" ו"משפחת סופר על 2", נדמה שמלבד סרט הדיסני-מארוול הבא "אנט-מן והצרעה", ליולי-אוגוסט אין כל-כך מה להציע.

יוני 2018 התגלה כאחד החזקים ביותר אי-פעם, וסוף השבוע הראשון של יולי (ה-1 לחודש יצא על סאנדיי) המשיך את המגמה. בראש המצעד מוביל "עולם היורה: נפילת הממלכה" שמצדיק את הציפיות שתלו בו. הוא נשאר במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות בארה"ב גם בשבוע השני שלו, כאשר בשווקים החיצוניים הוא גם להיט עצום. בשלב המוקדם הזה צבר הכנסות של 265 מיליון במולדתו ו-668 בשאר העולם, מה שאומר שהוא נמצא ימים ספורים מלהגיע לרף מיליארד הדולר. זה הפך אותו לסרט החמישי המכניס ביותר של השנה בארה"ב, ומקום שלישי בעולם. למעשה, בטבלת הסרטים המכניסים ביותר אי-פעם בהכנסות בינלאומיות, הוא כבר עכשיו במקום ה-47.

המקום השני, גם כבר שבועיים ברציפות, מאוכלס על-ידי "משפחת סופר על 2", ששבר בעצמו כמה שיאים. עם הכנסות מצטברות של 647 מיליון דולר הוא מדורג במקום השלישי בטבלת סרטי האנימציה הקופתיים ביותר בכל הזמנים, מתחת ל"שרק 2" ו"מוצאים את דורי". סבירות גבוהה שעד סוף הקיץ יעקוף את שניהם ויתמקם בראש הרשימה המכובדת.
זה כמובן גם הופך אותו, נכון לרגע, זה לסרט השני הכי קופתי של האולפן פיקסאר.

במקומות השלישי והרביעי חיכתה לנו הפתעה עם שני הסרטים החדשים שיצאו השבוע, שניהם סרטים שהופקו בתקציב מרוסן יחסית, שניהם הצליחו הרבה מהצפוי ודחקו מטה את "אושן 8" ו"תופסת". 

"סיקאריו: הנקמה", סרט ההמשך למותחן המפתיע והנפלא מ-2015, נכנס הישר למקום השלישי עם הכנסות של 19 מיליון דולר בארה"ב בלבד. גם הפעם מדובר בסרט על טורים גבוהים המתרחש בגבול מקסיקו-ארה"ב, ובמרכזו שניים מגיבורי הסרט הראשון סוכן ה-FBI גרייבר (ג'וש ברולין) והמתנקש המקסיקני אלחנדרו (בניסיו דל טורו) המשתפים פעולה על-מנת לעצור הברחות טרוריסטים לשטחי ארה"ב. הביקורות לא לגמרי התעלפו (את שלנו תוכלו לקרוא ביום חמישי במוסף G), כך שקשה להאמין שאפקט הפה-לאוזן יעזור לו לשמור על מומנטום גם לשבוע הבא, אבל נצטרך לחכות ולראות. בינתיים אלה חדשות מצוינות ל"סיקאריו: הנקמה", שעלות הפקתו הייתה כ-35 מיליון דולר.

במקום הרביעי נמצא הסרט היחיד בחמישייה הפותחת שאיננו סרט המשך. "הדוד דרו" - קומדיה חדשה בהשתתפות מהמוכרים והאהובים ביותר בשחקנים האפרו-אמריקאים של הזמן הנכוחי (לילריי האוורי מ"תברח", טיפאני האדיש של "גירלס טריפ" ושאקיל או'ניל) ועל כן קוסמת לדמוגרפיה הזו בארה"ב - עשתה כ-15 מיליון דולר.

את החמישייה סוגר "אושן 8" שכבר עבר את רף ה-200 מיליון דולר, ולאחריו "תופסת". "דדפול 2", שנמצא במקום השביעי, הוא הסרט הוותיק ביותר בעשירייה (שבוע שביעי ומעל ל-719 מיליון דולר); "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" הידרדר למקום ה-9 (ולקח לו 6 שבועות לעשות את מה ש"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" עשה ב-3 ימים); ואת העשירייה סוגר הדוקומנטרי "אולי תהיה שכן שלי" העוסק באחת מהדמויות הפופולריות ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקאית, מיסטר רוג'רס.

5 הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב לשנת 2018, נכון ל-7 ביולי:
1. "הפנתר השחור" (700 מיליון)
2. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (672 מיליון)
3. "משפחת סופר על 2" (440 מיליון)
4. "דדפול 2" (310 מיליון)
5. "עולם היורה: נפילת הממלכה" (265 מיליון)

5 הסרטים המכניסים ביותר ברחבי העולם לשנת 2018, נכון ל-7 ביולי:
1. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (2 מיליארד)
2. "הפנתר השחור" (1.3 מיליארד דולר)
3. "עולם היורה: נפילת הממלכה" (932 מיליון)
4. "דדפול 2" (719 מיליון דולר)
5. "משפחת סופר על 2" (647 מיליון דולר)