משיכון ובינוי לשדות ים: יובל דגים ימונה למנכ"ל אבן קיסר

עפ"י הדיווח, דגים מועמד להחליף את רענן זילברמן שפרש לפני מספר חודשים • הפרישה מגיעה בעקבות עסקת המכירה של החברה בשליטת שרי אריסון לנתי סיידוף • המכירה לסיידוף התבצעה בזמן לא נוח מבחינת אריסון: לאחר שמניית שיכון ובינוי נפלה בשנה האחרונה בכמעט 30% ונסחרת קרוב לשפל של השנים האחרונות

יובל דגים / צילום יוני רייף
יובל דגים / צילום יוני רייף

יובל דגים, המנכ"ל הפורש של שיכון ובינוי, עומד להתמנות ככל הנראה למנכ"ל חברת אבן קיסר . דגים הודיע אתמול (א') לשיכון ובינוי, כחצי שנה בלבד לאחר שנכנס לתפקידו, כי ברצונו לעזוב. על-פי הדיווח של החברה לבורסה, "שני הצדדים הגיעו להסכמה על סיום כהונתו" של דגים. מועד הפרישה המדויק טרם נקבע.

דגים מונה לתפקידו ב-3 באוקטובר 2017 ונכנס באופן מעשי לתפקיד ב-4 בינואר השנה. הפרישה באה על רקע עסקת המכירה של שיכון ובינוי, הנמצאת בשליטת שרי אריסון, לאיש העסקים נתי סיידוף באמצע חודש יוני.

דגים החליף בתפקיד את ירון קריסי. הוא הגיע לישראל במיוחד מאוסטרליה לאחר שכיהן בשנה וחצי שעד מינויו כמנכ"ל חברת מוצרי הטואלטיקה קימברלי-קלארק אוסטרליה וניו-זילנד, וזאת לאחר ששימש במשך כחמש שנים בתפקיד מנכ"ל קימברלי-קלארק ישראל.

המכירה לסיידוף, בהנחה של 14% על המחיר בבורסה בעת החתימה בין הצדדים, בוצעה בעיתוי מאוד לא נוח מבחינתה של אריסון, לאחר שמניית שיכון ובינוי  נפלה בשנה האחרונה בכמעט 30% והיא נסחרת קרוב לשפל של השנים האחרונות. שוויה של החברה הצטמק לכ-2.6 מיליארד שקל.

שיכון ובינוי, נזכיר, נמצאת בשנה האחרונה בעיצומה של חקירה פלילית המתנהלת נגדה בנוגע למתן שוחד בחברה-הבת סולל בונה ארצות חוץ (SBI) במסגרת לפעילותה במדינות באפריקה. בשו"ב דיווחו לאחרונה כי נבחנת האפשרות למכירת SBI כולה, או חלק מהחברות-הבנות שלה, לגוף בינלאומי.

גם אבן קיסר, שעוסקת בייצור משטחי קוורץ, שמשמשים למשל במטבחים ובחדרי אמבטיות, עוברת תקופה לא קלה. החברה מתנהלת כיום ללא מנכ"ל קבוע (המנכ"ל הזמני של החברה הוא יעיר אורבוך) לאחר שהמנכ"ל הקודם, רענן זילברמן, עזב במפתיע בסוף חודש מארס השנה אחרי כשנה בתפקיד, ולאחר שלא הצליח להביא למפנה בתוצאות העסקיות של החברה.

ברבעון הראשון של 2018 הכנסות החברה נותרו ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, 136 מיליון דולר, אך הרווח הנקי נפל ב-86.5% ל-1.5 מיליון דולר בלבד.

אבן קיסר פועלת מקיבוץ שדות ים ובעלי המניות הגדולים בה הם מפעלי שדות ים וקרן הפרייבט אקוויטי טנא. על רקע הקשיים העסקיים של החברה צנחה מניית אבן קיסר בקרוב ל-60% בשנה האחרונה ושוויה הצטמק לכ-520 מיליון דולר.

מאבן קיסר נמסר כי "ההליך לבחירת מנכ"ל לחברה עדיין בעיצומו והחברה תעדכן באופן מסודר לכשיסתיים".