אנטרה גייסה 11.2 מיליון דולר בניסיון ההנפקה הרביעי שלה

חברת התרופות התעקשה לצאת לשוק, גם במחיר קיצוץ חד בהיקף הגיוס

פיליפ שוורץ, מנכ"ל אנטרה / צילום: רוני שיצר
פיליפ שוורץ, מנכ"ל אנטרה / צילום: רוני שיצר

חברת אנטרה ביו, המפתחת תרופות לאוסטיאופורוזיס ולמחלה הנדירה תת-פעילות של בלוטת יותרת התריס (PTH), הודיעה בסוף השבוע על השלמתה של הנפקת מניות, שבמסגרתה גייסה 11.2 מיליון דולר, לפי שווי של 91 מיליון דולר "אחרי הכסף." זוהי הפעם השלישית שהחברה פועלת להנפיק את מניותיה בנאסד"ק 100 , ואם מביאים בחשבון מהלך שנגנז עוד לפני שהוגשה טיוטת תשקיף פומבית, הרי שמדובר בניסיון ההנפקה הרביעי של החברה.

הפעם החברה החליטה להוציא את ההנפקה לפועל גם במחיר קיצוץ משמעותי בהיקף הגיוס והשווי. כאמור, היא גייסה 11.2 מיליון דולר (לעומת 15.3 מיליון דולר, שאותם קיוותה לגייס), לפי שווי של 91 מיליון דולר "אחרי הכסף" (לעומת 105 מיליון דולר בתשקיף). נזכיר כי בינואר 2017 ביקשה החברה לגייס 55 מיליון דולר לפי שווי של 150 מיליון דולר, אבל הנפקה זו לא יצאה לפועל. מאז דווקא קרו כמה דברים שהיו אמורים לשפר את מצב החברה: השוק פיתח תיאבון להנפקות ביומד, ואנטרה עצמה ביצעה גיוס פרטי, שמביא אותה לשוק בעמדה חזקה יותר, אבל בפועל, העניין של השוק באנטרה לא גדל. 

אנטרה: תעודת זהות
 אנטרה: תעודת זהות

אימצה את ההמלצה של חתמים

את ההנפקה הנוכחית הובילו החתמים מקסים גרופ וג'וזף גונר. מחיר המניה עמד על 8 דולרים לחבילה, שכללה מניה וחצי אופציה, כך שהמחיר הכלכלי היה נמוך יותר. ביום המסחר הראשון במניה - יום שישי האחרון - נפתח המסחר במחיר של 7.3 דולרים למניה. המסחר נסגר ב-6.3 דולרים למניה - נמוך ב-12% ממחיר המניה בהנפקה. המניה של חברת די.אן.איי ביומד, שתחזיק אחרי ההנפקה 27.5% מאנטרה, ירדה היום ב-14%, והחברה נסחרת לפי שווי של 41 מיליון שקל. מניית חברת קפיטל פוינט , המחזיקה 14.6% באנטרה לאחר ההנפקה, לא הגיבה להודעה.

נראה כי אנטרה אימצה את ההמלצה של חתמים ומשקיעים בוול סטריט לחברות ישראליות: כשמוצע לכם כסף, קחו אותו, גם אם השווי והיקף הגיוס נמוכים מכפי שתכננתם. החברה ככל הנראה מקווה שהמימון הזה יספיק לה להגיע לסופו של ניסוי קליני ב-PTH, ואם התוצאות יהיו טובות, היא מקווה שהשוק יבחן אותה בעיניים חדשות.

ניסוי שלב II/III בתרופה לטיפול ב-PTH תוכנן בעבר להתחיל ברבעון השלישי של 2018, והתחלתו כנראה נדחתה מעט בשל דחיית ההנפקה. בסוף 2017 היו בקופת החברה 11 מיליון דולר, כך שהסכום המשולב (בניכוי עלויות ההנפקה) אמור להספיק לאנטרה כדי להגיע לפחות לתוצאות ביניים בניסוי. 

אנטרה

שנת הקמה: 2010

תחום פעילות: תרופה ל-PTH ולבריחת סידן (אוסטיאופורוזיס)

מנכ"ל: פיליפ שוורץ

עובדים: 16, בירושלים

הכנסות: אין

שלב בפעילות: לקראת ניסוי שלב 3 במוצר הראשון