אירונאוטיקס ורפאל יספקו באסיה מוצרים ושירותים ב-31 מ' ד'

מניית אירונאוטיקס הגיבה לדיווח בעלייה של כ-10%, לאחר שבשנה האחרונה איבדה קרוב ל-60% משוויה

פגסוס 120 / צילום: אירונאוטיקס
פגסוס 120 / צילום: אירונאוטיקס

חברת קונטרופ, המוחזקת בחלקים שווים על ידי אירונאוטיקס ורפאל, תספק לגוף ביטחוני במדינה באסיה מוצרים ושירותים בהיקף של כ-31 מיליון דולר - כך דיווחה היום (א') אירונאוטיקס לבורסה.

קונטרופ עוסקת בפיתוח וייצור עדשות ומצלמות מיוחדות המותקנות, בין השאר, בכלי טיס לא מאוישים (מל"טים), תחום עיסוקה העיקרי של אירונאוטיקס. החוזה הוא למשך כ-20 חודשים, והתמורה תועבר לקונטרופ בהתאם לאבני-דרך שנקבעו בהסכם.

מניית אירונאוטיקס  הגיבה היום לדיווח בעלייה של כ-10%. בשנה האחרונה, עם זאת, המניה צנחה בקרוב ל-60% ושוויה של החברה הצטמק לכ-430 מיליון שקל.

אירונאוטיקס מיבנה עוסקת בפיתוח ובייצור של מל"טים (מטוסים ללא טייס), בלוני תצפית, מרעומים לפצצות ומערכות ניווט מתקדמות, ונשלטת בידי הקרנות KCPS, ויולה ובראשית. מנכ"ל החברה הוא עמוס מתן, והיו"ר שלה הוא האלוף במילואים ידידיה יערי, מפקד חיל הים ומנכ"ל חברת רפאל לשעבר, שהחליף לאחרונה את מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל') איתן בן אליהו.

אירונאוטיקס הפכה לציבורית בקיץ 2017 לאחר שקרנות ההשקעה השולטות בה ביצעו הצעת מכר ענקית בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל. בנוסף, החברה הנפיקה במקביל מניות חדשות בהיקף של 53 מיליון שקל לגוף שהוביל את ההנפקה, לאומי פרטנרס, והחלה להיסחר בבורסה לפי שווי של יותר ממיליארד שקל.

ההנפקה הניבה אקזיט מרשים לבעלי המניות - בראשות הקרנות בראשית ו-KCPS (שהחזיקו בכ-27% ממניות החברה כל אחת) וקרן ויולה (23.4%), שמכרו קרוב למחצית מהחזקותיהם לציבור. במסגרת זו מכר המנכ"ל מתן מניות תמורת 5.8 מיליון שקל, והיו"ר לשעבר בן אליהו מימש מניות בהיקף של 6.5 מיליון שקל.

הוצאות המו"פ עלו והחברה עברה להפסד

את הרבעון הראשון של השנה סגרה החברה עם ירידה של 5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-31 מיליון דולר. בשורה התפעולית נרשם הפסד של כ-1.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 858 אלף דולר ברבעון המקביל, בין השאר על רקע עלייה בהוצאות מחקר ופיתוח, ובשורה התחתונה דיווחה אירונאוטיקס על הפסד נקי של כ-1.8 מיליון דולר לעומת רווח של 180 אלף דולר ברבעון המקביל.

פעילות אירונאוטיקס נפגעה בחודשים האחרונים לאחר שבאוגוסט אשתקד התפוצצה פרשה בה הייתה מעורבת החברה, ושבעקבותיה היתלה משרד הביטחון את רישיון השיווק והיצוא של מל"ט החברה מסוג 1K Orbiter ללקוח מהותי במדינה זרה (פרשה שעדיין מוטל עליה צו איסור פרסום, לאחר שבחודש נובמבר אשתקד נפתחה חקירה פלילית בנושא).