נעילה חיובית בבורסת תל-אביב; מדד הנפט והגז עלה ב-1.1%

נעילה חיובית בוול סטריט ביום ו' • לקראת הנפקה: בנק הפועלים הגיש טיוטת תשקיף לישראכרט • קבוצת דלק תחלק דיבידנד בהיקף של 120 מיליון שקל

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (א') במגמה חיובית, זאת על רקע הסגירה השלילית ביום ה' והנעילה החיובית בבורסות וול סטריט בסוף השבוע.

 

בשבוע שעבר, על פי דיווחים ממצרים, התגלה מאגר גז טבעי ענק אשר יכול להפוך את המדינה למעצמת ייצוא גז. בתגובה, נפלו מניות הגז והנפט. המדד התנהל במהלך רוב היום בירידות של כ-3% וכך גם מניות החברות רציו , דלק קבוצה , דלק קידוחים , מודיעין   ותמר פטרוליום . היום המדד התאושש, ומניות הגז והנפט נסחרו בעליות.

כמו כן פורסם ביום ה' כי קבוצת דלק  תחלק דיבידנד בהיקף של 120 מיליון שקל. המועד הקובע לקבלת הדיבידנד נקבע ל-11 ביולי ויום החלוקה הוא 24 ביולי.

הנהנה הגדול מהזרמת המזומנים יהיה בעל השליטה בדלק, יצחק תשובה (מחזיק 60.5% מההון), שיקבל כ-72 מיליון שקל [לידיעה המלאה].

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
 יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

כ-3 חודשים אחרי שבנק לאומי  הגיש טיוטת תשקיף להנפקה אפשרית של לאומי קארד, בנק פועלים  משלים גם כן את הצעד הזה עם ישראכרט. הבנק, בניהולו של אריק פינטו, הודיע ביום ה' כי הגיש טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך לקראת הנפקה אפשרית של חברת כרטיסי האשראי . יחד עם זאת נציין כי הגשת התשקיף אינה מלמדת בהכרח כי החברה אכן תונפק בבורסה [להרחבה].

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: שלומי יוסף
 אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: שלומי יוסף

חברת ייצור התקשורת והטכנולוגיה הלוויינית גילת , שנסחרת בת"א בנאסד"ק, זכתה בחוזה בהיקף של כ-154 מיליון דולר של קרן התקשורת הממשלתית של פרו, FITEL, לביצוע שני פרויקטים נוספים של תשתית תקשורת אזורית. FITEL היא לקוחה ותיקה של גילת, עוד משנת 1998, והיא מוציאה אל הפועל מכרזים לפרויקטי תקשורת באזורים גיאוגרפיים שונים בפרו.

בריינסוויי  נסחרה בעליות על רקע הנפקתה בסוף השבוע של מתחרתה נוירונטיקס בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. המניה הונפקה ב-17 דולר וננעלה שלשום ב-26.6 דולר.

מודיעין יהש  זינקה במחזור ער לאחר דיווחה כי קידוח Trinidad 7 בפרויקט Mountain View בקליפורניה בו היא שותפה הגיע לעומקו הסופי, ועל פי ניתוח הממצאים שנאספו, קיימים סימנים להימצאות נפט בקידוח. על בסיס ממצאים אלו, החליטו השותפים בקידוח לבצע מבחני הפקה.

מניית אל על  ריכזה עניין גם היום, לאחר שבשבוע שעבר החריף המשבר בחברה וביטולי הטיסות נמשכו. הנימוק של החברה ממשיך להיות "נסיבות מקצועיות", אולם מי שמשלם את המחיר הם הנוסעים, מתל-אביב ואליה.