המחנה הציוני: ההצבעה על חוק הגיוס תהיה הצבעת אי אמון

על אף התנגדות יהדות התורה וש"ס, הצעת חוק שירות ביטחון צפויה לעבור במליאה ביום ב', בזכות הודעת סיעת יש עתיד שהם תומכים בגרסה המרוככת • יאיר לפיד: "זה בהחלט תפקידה של האופוזיציה להפיל את הממשלה"

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

מחר (א') תאשר ממשלת ישראל את הצעת חוק  שירות ביטחון לקראת הצבעה דחופה על החוק כבר ביום שני הקרוב. על אף התנגדות יהדות התורה וש"ס, החוק צפוי לעבור במליאה ביום ב', בזכות הודעת סיעת יש עתיד שהם תומכים בגרסה המרוככת.

לפני ארבע שנים, בכנסת ה-19, יש עתיד עמדו על הכללת סנקציות פליליות וקנסות למשתמטים, אולם כעת הם עומדים לתמוך בתיקון שיאפשר הטלת סנקציות כלכליות בלבד והטלת האחריות לעמוד במכסות גיוס על הישיבות ומוסדות החינוך.

בעוד יש עתיד הסבירו את תמיכתם בכך שנושא הסנקציות הכלכליות יהיה בתוקף למשך 3 שנים ולאחר מכן יועבר לרף הפלילי. המחנה הציוני הודיעו שיצביעו נגד החוק ושההצבעה ביום ב' תהיה הצבעת אי אמון בממשלה, כך שתמיכת יש עתיד תהפוך אותם למי שמחזקים את ממשלת נתניהו.

"לצערנו החוק הנוכחי בעייתי ומלא חורים שייעודו הבלעדי להמשיך לשטות בבג"צ תוך כדי קריצה למפלגות החרדיות", אמר יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון. "יש עתיד והמפלגות החרדיות יצטרכו להחליט אחת ולתמיד ביום שני הקרוב איפה הן עומדות: בעד או נגד הממשלה. הגיע זמנם לחשוף את פרצופם האמיתי."

מוקדם יותר היום הסבירו ביש עתיד את הטעמים לתמיכה. "מדובר בעצם בחוק של יש עתיד. לא במקרה החרדים מתנגדים לו. הוא נולד בעקבות הנצחון שלנו בבג"ץ, העקרונות הבסיסיים שלו לקוחים מהחוק שהעברנו בממשלה הקודמת, הרמטכ"ל וצה"ל חתומים עליו, ומה שהכי חשוב - הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו ויותר חרדים ייצאו לעבודה. החוק קובע במפורש שאם אחרי שלוש שנים החרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס, הסנקציות הפליליות יכנסו לתוקף. בנוסף החוק קובע שמשתמטים (גם חילונים) יילכו לכלא."

באשר לסוגיית הפלת הממשלה אמר ח"כ יאיר לפיד "זה בהחלט תפקידה של האופוזיציה להפיל את הממשלה. ניסיתי להסביר את זה למפלגת העבודה לפני שלושה חודשים כשנתניהו רצה ללכת לבחירות, אבל כזכור הם שיתפו פעולה עם בנט והחרדים ומנעו את זה, אלא שהממשלה לא תיפול אם החוק לא יעבור. זה סתם משפט שמישהו אמר וכולם חוזרים עליו."