מסי הולך הביתה: צרפת הדיחה את ארגנטינה עם 3:4 ענק

מונדיאל 2018: צרפת ברבע הגמר עם 3:4 מול ארגנטינה, קונצרט של אמבפה

ליונל מסי / צילום: רויטרס
ליונל מסי / צילום: רויטרס

בפעם האחרונה שנבחרת צרפת זכתה בגביע העולם (1998 בצרפת) קיליאן אמבפה עדיין לא נולד. הערב (שבת) ה-כוכב של נבחרת צרפת הוביל אותה ל-3:4 מול ארגנטינה ולרבע גמר מונדיאל 2018 ברוסיה. אמבפה להט עם צמד (64 ו-68) ועם אחד המהלכים הגדולים בכדורגל העולמי של השנים האחרונות שנגמר עם סחיטת פנדל והשער הראשון של הנבחרת שלו (אנטואן גריזמן, 13). ודווקא השער הכי יפה במשחק היה דווקא של בנז'מן פבאר בדקה ה-57 שאיזן ל-2:2 וגם היה חשוב מאוד מבחינה מוראלית לצרפתים. בין לבין היו גם שלושה שערים של ארגנטינה (אנחל די מריה בדקה ה-41, גבריאל מרקאדו - 48 וסרחיו אגוארו - 93), אבל הנבחרת של חורחה סמפאולי נחותה משמעותית מזו של דידייה דשאן ולא ממש היוותה לה יריבה אמיתית לאורך המשחק. צרפת תשחק מול המנצחת בין פורטוגל לאורוגוואי ברבע הגמר, זה ייערך ביום שישי בשעה 17:00 בניז'ני נובגורוד.

עכשיו, אחרי שהסדרתם מעט את הנשימה, נחזור וניתן לכם את סדר האירועים: אנטואן גריזמן כבש ראשון בפנדל (13), ארגנטינה הפכה עם שערים של אנחל די מריה (41) וגבריאל מרקאדו (48), אבל אז הגיע השער האדיר של בנז'מן פבאר (57) וצמד של גאון הכדורגל קיליאן אמבפה (64 ו-68) והכריעו את המשחק. סרחיו אגוארו המחליף רק צימק עמוק בתוך תוספת הזמן (93).

אחרי שעשינו לכם סדר, נחזור אל הכוכב של המשחק הזה בקאזאן. אמבפה, בסך הכול בטורניר הגדול הראשון שלו ובגיל 19 וחצי, רשם את המשחק הכי טוב של שחקן במונדיאל הזה ובפער גדול. את זה הוא עשה בשמינית הגמר ונגד נבחרת כמו ארגנטינה, שגם אם היא לא בשיאה, היא עדיין נבחרת גדולה ויריבה עיקשת. אמבפה פתח את המשחק עם 20 דקות של התעללות בהגנה הארגנטינאית. בהתחלה הוא עבר בין ארבעה שחקנים וסחט כדור חופשי שאנטואן גריזמן שלח למשקוף. לאחר מכן, הוא ביצע את הדריבל הגדול ביותר בשנים האחרונות וסחט פנדל (וכרטיס צהוב מרוחו) שהפך לשער. כעבור כמה דקות הוא שוב פתח בספרינט אדיר שנגמר בהכשלה של טגליאפיקו על סף הרחבה וזה עוד צהוב. אחרי הדקות האלה הוא מעט נרגע, אבל אז חזר בענק עם צמד במחצית השנייה. קונצרט ענק של כוכב פריס סן ז'רמן.

אם לומר את האמת, הצרפתים אפילו היו נאיביים היום והיו צריכים להכריע את המשחק מוקדם יותר ובצורה משכנעת יותר. לרגע לא היה ספק מי הנבחרת הדומיננטית והאיכותית יותר במשחק הזה ולמרות זאת צרפת אפשרה לארגנטינה לחזור אחרי שעלתה ל-0:1 מהיר ולאחר מכן לא הרגה את המשחק ב-2:4 ואפילו נתנה לארגנטינה לחזור לחיים ול-3:4 וגם להגיע למצב נוסף עמוק בתוספת הזמן. אם יש נקודה שצרפת צריכה לשפר לקראת שלבי ההכרעה, זו ללא ספק את הנאיביות הזו.