בנק הפועלים ערך אירוע גרנדיוזי בהשקעה של כ-4 מיליון שקל

וגם: הבורסה לניירות ערך חוגגת 65, אוהד גולדברג מונה למנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, וכנס העשור להקמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים

אריק פינטו מנכ"ל בנק הפועלים / צלם: איל יצהר
אריק פינטו מנכ"ל בנק הפועלים / צלם: איל יצהר

בנק הפועלים ערך ביום ד' בלטרון אירוע גרנדיוזי לעשרת אלפים עובדיו, כשלדברי הבנק עלות הפקת האירוע עמדה על 4 מיליון שקל. בין האמנים שהופיעו היו זוכת האירווזיון נטע ברזילי (שהספיקה להגיע לאירוע לאחר המפגש עם הנסיך וויליאם), ריטה ובתה משי, שלומי שבת ורוני דלומי. את האירוע הנחו עוז זהבי וקורין גדעון.

במהלך האירוע הוקרן סרטון ובו מערכון בהשתתפות "הטורטלים" מ"ארץ נהדרת" וחברי הנהלת הבנק בראשות המנכ"ל אריק פינטו. אסי כהן ועלמה זק גילמו במערכון את חי וספיר טורטל, שמתעניינים ברכישת בנק הפועלים, ואף שוקלים לשנות את שמו לבנק הטורטלים.

על אף רשימת האמנים המכובדת, אחת התגובות הנלהבות ביותר בקהל נרשמה דווקא כשקיבלו העובדים בשורה הקשורה למקום עבודתם. עובדי הסניפים התבשרו באותו הערב שהפיצול שהיה נהוג עד כה בסניפים בימי חמישי (פעילות הסניף בשעות אחר הצהריים) יעבור לימי רביעי - מה שיאפשר לעובדים להיערך טוב יותר לסוף השבוע (במיוחד לאלו העובדים גם ביום שישי). בכך מצטרף פועלים למהלך דומה שעשה בנק דיסקונט באחרונה. בשורה זו זכתה להתלהבות ותשואות מהקהל.

כאמור האירוע של בנק הפועלים היה הפקה גדולה ומורכבת לכמות גדולה של משתתפים, שמלבד ההופעה כללה גם קייטרינג, וכן חולקו למשתתפים צמידי LED, בדומה למקובל בהופעות מוזיקה גדולות בחו"ל. בנוסף בשל גודל האירוע, גם המשטרה סייעה בכיוון התנועה ובאבטחתו. 

אמנם מדובר באירוע מושקע, אך לבנק הפועלים קל לממנו, היות שהוא מרוויח בממוצע כ-3 מיליארד שקל בשנה. יחד עם זאת, הבנק הרים אירוע בסדר גודל שכזה בראשונה מזה כעשור. הפועלים (בדומה לבנקים אחרים), מוביל בשנים האחרונות תהליך התייעלות משמעותי הכולל קיצוץ בכוח-אדם וסגירת סניפים. כמו כן בימים אלה מנסים הנהלת הבנק וועד העובדים לגבש הסכם שכר חדש במקום זה שפג בתחילת השנה. נראה כי על רקע השינויים הרבים שעובר הבנק בשנים האחרונות, הוחלט לצ'פר את העובדים באירוע מושקע.

מבנק הפועלים נמסר: "בנק הפועלים גאה לחגוג אירוע הצדעה לאלפי עובדיו בלטרון לאחר כעשור, במסגרתו 600 עובדים מצטיינים קיבלו הוקרה והערכה. זהו אירוע שהחליף אירועי הוקרה למצטיינים אחרים ובהם מצטיינים בעסקים וכן בהתנדבות לקהילה. עלות האירוע הסתכמה בכ-4 מיליון שקל".

עוד נמסר כי "הבנק החליט להתאים את ימי השירות בסניפים לצרכי הלקוחות ובהתייחס לסביבה התחרותית. בחודשים הקרובים ישתנו ימי פתיחת הסניפים בשעות אחר הצהריים מימי שני וחמישי לימי שני ורביעי. בימים אלה, מתקיימת בבנק עבודת מטה לטובת שינוי זה באופן הטוב ביותר ללקוחותיו".

אריק פינטו במערכון לצד אסי כהן ועלמה זק / צילום: בנק הפועלים
 אריק פינטו במערכון לצד אסי כהן ועלמה זק / צילום: בנק הפועלים

התרגשות בזירת המסחר: הבורסה לניירות ערך חוגגת 65 בנוסטלגיה

מסיבת מחזורים בבורסה, ודווקא לא מחזורי מסחר - ביום ד' התמלאה רחבת הכניסה של בניין הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בעובדות ועובדים שליוו את הבורסה מאז הקמתה, וחגגו יחד 65 שנים להיווסדה, וכ-20 שנה למעבר למסחר הממוחשב. באורחים הנרגשים היו לא מעט כרוזים, לבלרים ולבלריות, מבצעות ומבצעים, כאלה שנזקקו למעקב אחר מצב מיתרי הקול שלהם, שהיה הכלי העיקרי בו עשו שימוש כשצעקו את פקודות ה"קנה" וה"מכור".

הרבה זכרונות וסיפורים היו שם, אותם הובילה על הפודיום ענת בלום, שהגיעה כעובדת בת 20 למשכנה הישן של הבורסה בפסאז' שברחוב אלנבי, שעבר בשנת 1983 לאחד העם. 

איתי בן זאב, פתח את דבריו בתודה למי שהגיעו חרף משחקי המונדיאל, המשיך בהערכה לדור המייסדים וסיים במבט קדימה לקראת הנפקה לציבור הרחב.

בתוך כל ההמולה השמחה וקריאות ההתרגשות מהמפגשים הקטנים (בכל זאת, מדובר בפגישת מחזור) התקבצו כמה מהמנכ"לים לשעבר של הבורסה, יוסי ניצני ואסתר לבנון, היו"ר לשעבר פרופ' מאיר חת, לצד איתי בן זאב ואמנון נויבך, יו"ר הבורסה המכהן - ויחד הם תיעדו את הרגע בתמונה משותפת. 

עוד נצפו במוזמנים: ד"ר נדין בודו טרכטנברג, המשנה לנגידת בנק ישראל; ישראל טראו, מנכ"ל בנק אגוד הפורש; תמרה דירקטור, מנכ"לית פסגות ני"ע; חנה הולנדר, מנכ"לית אקסלנס; רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות; פרופ' שמואל האוזר, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר; עובדי הבורסה לשעבר שהחלו בה את דרכם המקצועית - חמיק קובי, מנכ"ל קופת התגמולים של עובדי בנק לאומי; אופיר בן נון, מנכ"לית בי.די.אם בית השקעות; אייל בקשי, בעלים ומנכ"ל ברק קפיטל ורבים אחרים.

יוסי ניצני אסתר לבנון אמנון נויבך מאיר חת ואיתי בן זאב / גיא אסייג
 יוסי ניצני אסתר לבנון אמנון נויבך מאיר חת ואיתי בן זאב / גיא אסייג

אוהד גולדברג מונה למנכ"ל אסטרהזניקה ישראל - יחליף את הילה ניסני שעוברת למטה חברת התרופות באנגליה

אוהד גולדברג, מי שניהל בשנתיים האחרונות את השקת אחד ממוצריה הביולוגים של אסטרהזניקה (AstraZeneca) לטיפול באסתמה קשה, נבחר לתפקיד מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל. גולדברג יחליף את הילה ניסני, שמסיימת את תפקידה בתום כ-5 שנים בתפקיד, ותמשיך לתפקיד בכיר במטה העולמי של חברת התרופות בקיימברידג' שבאנגליה.

גולדברג (41) הצטרף למטה האירופאי של אסטרהזניקה בבריסל בשנת 2011. הוא כיהן במספר תפקידי שיווק ואסטרטגיה. כעבור שנתיים הוא שב לישראל כמנהל תחום הנשימה והחיסונים של הנציגות הישראלית של אסטרהזניקה וכראש יחידת "מרקט אקסס" של החברה.

אסטרהזנקה הבריטית-שוודית היא אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם. הישראלים שאינם מקורבים לעולם התרופות וודאי יזכרו אותה מהאפיזודה בה ביקשה טבע לגייס לשורותיה את מנכ"ל החברה, פסקל סוריו. בינתיים, נשאר המנכ"ל בתפקידו, מניית החברה הוסיפה לערכה כ-3% בשנה האחרונה, והחברה הבינלאומית נסחרת לפי שווי של כ-89 מיליארד דולר. בין התרופות המובילות של החברה נמצאות קרסטור (להורדת כולסטרול), בייטה (לטיפול בסוכרת), סרוקל (לטיפול בהפרעות פסיכוטיות ודיכאון) ואחרות.

בישראל פועלת אסטרהזנקה מ-2008, כאשר לפני כן שווקו מוצריה בארץ על ידי חברה מקומית. לאחרונה חתמה החברה הבינלאומית על הסכם עם רשות החדשנות, בתקווה להשקיע בחברות ישראליות.

מפגש נוסטלגי, פרטי ויוקרתי

נציגי בנק יוליוס בר, הבנק השוויצרי לבנקאות פרטית, אירחו אתמול (ג') ביפו את וועידת אלפא של הבנק, כחלק מסדרת המפגשים שהבנק עורך ברחבי העולם, בהן מציגים מומחי הבנק ואורחיו, את התייחסותם לעולם ההשקעות והכלכלה העולמית. 

בחברי ההנהלה שהגיעו: יריב נורנברג, ראש הנציגות הישראלית של הבנק; סטפן קמפ, ראש הפעילות של יוליוס בר באירופה הדרומית ובישראל; מימוזה טרוני, האחראית על ועידות אלפא בבנק; ודייוויד ריימונד, ראש השווקים הבוגרים והחדשים באירופה בבנק. עוד במשתתפים: נציגי חברת ניהול הנכסים לג מייסון, בהם תומאס אקרט, מנהל בכיר בחברה

פיליפ ריקנבכר, חבר הנהלת יוליוס בר וראש תחום פתרונות הייעוץ פתח את המפגש והתייחס לסטנדרטים ולפרמטרים השונים של השקעות אחראיות. אחריו עלתה סילביה ווגמן, מנהלת פורטפוליו בבנק השתייחסה להשקעות בנות קיימא. במקום גם נערך פאנל בנושא אג"ח ומכשירי השקעה מניבים אחרים, על רקע השינויים והאתגרים המאקרו כלכליים. בפאנל השתתפו יאנווילאם אקט, הכלכלן הראשי של יוליוס בר; אמנדה סטיט, ראש תחום מוצרי האג"ח בלג מייסון; אלזה גולדברג, סגנית נשיא ומנהלת הפורטפוליו המוסדי של חברת האחזקות האמריקאית פרנקלין טמפלטון ומרלין ווטסון, דירקטורית ומנהלת אסטרטגיית מוצרי האג"ח של קרן בלאקרוק. 

האירוע התקיים גם תחת אווירה נוסטלגית, מאחר שבמקום בו הוא נערך, בית "אנגלו ונינה" ביפו, הוקם הסניף הראשון של בנק בארץ - בנק אנגלו-פלשתינה, אותו אנו מכירים היום כבנק לאומי.

מרגישים אמריקה

לא רק ביקור הנסיך וויליאם, הדוכס מקיימברידג'. יש עוד אירועים בינלאומיים שמתרחשים כאן השבוע, ולא, אנחנו לא מדברים על הצפייה במונדיאל. אל ארץ הקודש הגיעו באחרונה גם נציגי מדינות מיבשת אמריקה בהם שרים, סגני שרים, מנכ"לים וראשי חברות שהצטרפו לביקור שערך ארגון מדינות אמריקה בישראל, על מנת לקדם שיתופי פעולה עסקיים. השנה אף נבחרה ישראל לארח את הכנס התשיעי של הארגון.

בתוכנית של המשלחת: סיור ברחבי הארץ, ערב גאלה במעמד ראש הממשלה, ביקור במכון וולקני, במתקני התפלה ובמתחם לאבס (LABS), שם כבר הספיקו לפגוש את הסטארט-אפיסטים ואת אלעד אלון, מנכ"ל המתחם. במהלך ביקור זה כבר נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין ישראל לקולומביה, והיועץ הכלכלי לנשיא האיטי, קליפורד רג'ינלד, הודיע כי משלחות של סטודנטים יגיעו ללמוד בישראל תארים מתקדמים בהנדסה. עוד במשתתפים: היזם והמשקיע יוסי ורדי, אנדי דוד, ראש יחידת החדשנות במשרד החוץ ועדן דביר-זנו, מנהלת השיווק של לאבס. 

יוסי ורדי קליפורד רג'ינלד אנדי דוד ועדן דביר / צילום: מאי בינסטוק אורון
 יוסי ורדי קליפורד רג'ינלד אנדי דוד ועדן דביר / צילום: מאי בינסטוק אורון

שואפים (ושועטים) לגיוון

מה עושה המדינה ומה נדרש לעשות כדי לקדם גיוון תעסוקתי (גם כזה שאינו מפלה) בשוק התעסוקה? נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים קיימה השבוע (ג') את כנס העשור להקמתה באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, שעסק בדיוק בנושאים אלה. עו"ד מרים כבהא, הנציבה הארצית הסבירה בפתח הכנס כי: "בחברה רב-תרבותית העסקה רב גונית היא הכרחית. בחרנו לעשות את הכנס כאן בבאר-שבע, כי הגיוון בדרום הארץ הוא מציאות". עוד פתח את הכנס ד"ר אביגדור קפלן, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, שאמר כי: "ישראל מגוונת מאוד מבחינה אנושית, ואנחנו עושים מאמצים גדולים לגייס את המעסיקים להעסיק עובדים ללא הבדל דת, גזע ומין. זה לא יקרה ביום, אבל אנחנו שועטים לשם".

בכנס נערך גם פאנל מעסיקים בו אמרה שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל כי: "ארגונים שמוכרים לציבור צריכים לשאול את עצמם - 'איך אתה מעז לפנות לציבור אם אתה לא מייצג אותו'".

עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, הזכירה כי "גיוון לא קורה בכל המקומות, וזה מופרך שזה לא קורה בכל המקומות שבהם המדינה נותנת שירותים. השלטון, הרשויות השונות, צריכים את הגיוון כדי לייצר בצורה טובה יותר את השירותים. אני חושבת שהחשב הכללי צריך לבקש מכל ספק להראות לו דוח גיוון בארגון שלהם. לכלול את זה במסמכי המכרז. הוא צריך לנצל את הכוח שלו".

עימאד תלחמי, מנכ"ל באבקום סנטרס, שיתף וסיפר כי "הבעיה היא כיצד מתמודדים בתקופת מלחמה למשל. ברוב המפעלים שעבדו בהם ערבים ויהודים היה מתח בלתי נסבל. היו בעיות מאוד קשות. זה אחד האתגרים הקשים. בבאבקום הבנו איך מתמודדים כמשפחה, גם בסיטואציות כאלה".

מוטי אלישע, הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה סיכם ואמר כי: "בישראל לפחות הגיוון התעסוקתי הוא הכרח. אם המגזר העסקי לא ידע היום להיות בעל יכולת להעסיק את העובדים האלה, לא יהיה לו מועסקים. בעתיד מכל עשרה עובדים, חמישה עובדים יהיו מתוך האוכלוסיות הללו".