נעילה חיובית בוול סטריט; מניות הבנקים והטק רשמו עליות

נתון התמ"ג התפרסם היום • DSPG הודיעה על שת"פ עם אמזון • טראמפ ופוטין ייפגשו ב-16 ביולי

הפעמון הפותח את המסחר בבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק
הפעמון הפותח את המסחר בבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק

המסחר בארה"ב ננעל היום (ה')  בעליות לאחר פתיחה שלילית. ניכרת התאוששות מסוימת בשוקים לאחר שבוע של מתיחות בין ארה"ב למדינות נוספות, ביניהן סין וקנדה. המסחר באירופה ננעל בירידות, ואילו המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים. הדאו עלה בכ-0.4%.

 

הבית הלבן והקרמלין הודיעו כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפויים להיפגש ב-16 ביולי בהלסינקי, בירת פינלנד. "שני המנהיגים ידנו ביחסי ארה"ב-רוסיה ובשורה של הקשורים לביטחון לאומי", מסרו בבית הלבן. 

היום התפרסם נתון התמ"ג לרבעון הראשון של השנה - והראה ירידה מה-2.2% שהיה צפוי ל-2%. 

הנפט  התאושש גם הוא וכעת עומד על 73.3 דולר לחבית. 

חברת האופנועים הארלי דוידסון  הפכה להיות הסמל של מלחמת הסחר עליה הכריז טראמפ. בתחילת השבוע הודיעה יצרנית האופנועים כי תפסיק לייצר את האופנועים בארה"ב משום שהמס האירופי יביא לעלייה של 2,200 דולר בממוצע במחיר אופנוע שמיוצא מארה"ב לאיחוד האירופי. החברה מעריכה כי המכסים יביאו לעלייה של 30-45 מיליון דולר בהוצאותיה עד סוף 2018. נשיא ארה"ב אמר בתגובה כי החברה מנצלת את המתיחות סביב מלחמת הסחר כתירוץ להצדיק את השינוי בייצור האופנועים והיא "לא יכולה להיבנות לעולם באף מדינה אחרת - לעולם! העובדים והלקוחות שלהם כבר מאוד כועסים עליהם... הם ידרשו לשלם מסים בהיקפים שהם לא מכירים". תידרש לשלם מסים בהיקפים שהיא לא מכירה".

חברת DSPG  הודיעה על שיתוף-פעולה עם ענקית הסחר האלקטרוני אמזון, שעשוי להכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה ולהפוך לפלח הכנסות מרכזי של החברה. על פי ההסכם, אמזון מצרפת את DSPG לקבוצת חברות בולטות, שהשבב שלהן משובץ ברמקולים החכמים מדגמי אקו השונים ומופעלים על ידי מערכת ההפעלה הקולית אלקסה. כעת יוכלו חברות נוספות רבות, שמציעות מכשירים שמתחברים לענן AVS של אמזון, לעשות שימוש בשבב של DSPG. 

בנוסף, אמזון  מתכננת לרכוש את חברת PillPack, שמפעילה בית מרקחת דיגיטלי. פילפק בעצם מארגנת ושולחת ללקוחותיה את התרופות שהם לוקחים בהתאם לכמות לה הם זקוקים ולפי השעה שבה הם לוקחים את התרופות. השירות של החברה זמין 24/7. בתגובה, מניות חברות בתי המרקחת נופלות במסחר המקדים. כך, מניית וולגרינס נופלת בכ-10%, מניית Rite Aid מאבדת כ-7% ומניית CVS  נופלת בכ-8%.

אפל  וסמסונג הגיעו לפשרה בקרב משפטי על גניבת פטנטים שהחל ב-2011. ההסכם הנוכחי והסופי הגיע לאחר שסמסונג הגישה ערעור על החלטת חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בקליפורניה שהתקבלה לפני חודש, לפיה עליה לשלם לאפל פיצויים בסך 539 מיליון דולר בשל הפרה של 5 פטנטים , שלושה מהם נוגעים לעיצוב. 

גילת  זכתה בחוזה בהיקף של כ-154 מיליון דולר של קרן התקשורת הממשלתית של פרו, FITEL, לביצוע שני פרויקטים נוספים של תשתית תקשורת אזורית.

מניית טסלה  ממשיכה לרכז עניין לאחר שבעל השליטה אלון מאסק שלח מכתב בתפוצה רחבה בו הוא טוען שהחברה לא תחמיץ את הערכות האספקה למודל 3, בניגוד למה שטענו בבנק גולדמן זאקס ביום שלישי.

מניית ג'נרל אלקטריק  גם ממשיכה לרכז עניין. החברה מתקרבת לרווחים הגבוהים ביותר שלה מזה 3 שנים, אבל חברות הדירוג עדיין לא משוכנעות לגמרי לגבי עתיד החברה, ולפי הדיווחים בתקשורת האמריקאית - ייתכן ודירוג האשראי שלה יירד בקרוב. עם זאת, המניה עלתה אתמול בעקבות שדרוג שקיבלה מ-peer perform ומאופנהיימר.