אין פתרון באופק: שבוע לשביתה בבית ההשקעות פסגות

העובדים המאוגדים של פסגות מקיימים עיצומים בחלק מהפעילויות של בית ההשקעות, בשל התמשכות הסכסוך עם ההנהלה

בית ההשקעות פסגות, שמנהל נכסים בהיקף של 185 מיליארד שקל, מסכם היום (ה') שבוע שלם של עיצומים קשים וחריגים בחלק מפעילויותיו, בשל התמשכות הסכסוך בין עובדיו המאוגדים להנהלה - ונראה כי הצדדים עדיין רחוקים מפתרון.

הבוקר נמסר מארגון כוח לעובדים, מטעם עובדי בית ההשקעות המאוגדים, כי "ההנהלה מעדיפה להסתכן בקנסות על עיכוב בשירות ולא לדבר עם העובדים", וכי "ועד עובדי פסגות ימשיך גם מחר את השביתה שבה התחיל ביום ראשון", ו"בכך יסגור בית ההשקעות הגדול בישראל שבוע ללא עבודה". עוד מסרו העובדים כי "באם לא יחול שינוי בעמדת ההנהלה, מכוונים העובדים להרחיב את השביתה גם לשבוע הבא".

עם זאת, אין מדובר בהשבתה מלאה של בית ההשקעות, וגורמים בסביבת ההנהלה אומרים כי "העבודה בפסגות ממשיכה כסדרה, למעט עיכובים במענה הטלפוני," וכי "רוב עובדי פסגות בחרו להמשיך בעבודתם". 

"העובדים מוחים על פערים במו"מ"

ככל הידוע, ההשבתה פוגעת במיוחד במענה ללקוחות בקול-סנטר של בית ההשקעות. לפסגות מספר גבוה של לקוחות, שקיבלו השבוע מענה מוגבל מאוד. לדברי גורם מסביבת ההנהלה, שבתו אתמול כ-180 עובדים, מתוך כ-800 עובדים בבית ההשקעות כולו.

לדברי ארגון העובדים, "העובדים מוחים על סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ, ועל פערים במו"מ לכינון הסכם קיבוצי ראשון בחברה", כפי שנמסר מטעמו של שלומי לוגסי, יו"ר הוועד בבית ההשקעות.

מבית ההשקעות, שנמצא בשליטת קרן ההשקעות אייפקס אייפקס ומנוהל על ידי ברק סורני, נמסר: "הנהלת פסגות מנהלת מו"מ בשקיפות, באחריות ובתום לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על החלטתו של הוועד לנקוט צעדים ארגוניים, במיוחד כשהנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות. אנו סבורים כי על הוועד לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, וציבור לקוחותיה ולשוב לשולחן המו"מ. הנהלת פסגות פועלת להמשיך את התנהלותה הסדירה של החברה".