DSPG הישראלית חתמה על הסכם שת"פ עם אמזון

השבב של החברה ישובץ ברמקולים החכמים של ענקית הסחר האלקרטוני • ההסכם עשוי להכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה

עופר אליקים / צילום: תמר מצפי
עופר אליקים / צילום: תמר מצפי

חברת הסמיקונדקטור הישראלית הוותיקה DSP Group הודיעה על שיתוף פעולה עם ענקית הסחר האלקטרוני אמזון, שעשוי להכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה ולהפוך לפלח הכנסות מרכזי של החברה.

על פי ההסכם שנחתם, אמזון מצרפת את DSPG לקבוצת חברות בולטות, שהשבב שלהן משובץ ברמקולים החכמים מדגמי אקו השונים ומופעלים על ידי מערכת ההפעלה הקולית אלקסה. כעת יוכלו חברות נוספות רבות, שמציעות מכשירים שמתחברים לענן AVS של אמזון, לעשות שימוש בשבב של DSPG.

עופר אליקים, מנכ"ל DSP Group, אמר בשיחה עם גלובס כי "ההכרזה הזו היא אבן דרך עבור החברה, המהווה אישור לגבי איכות האלגוריתמיקה שלנו ויכולת המערכת. יש מספר מצומצם של חברות שמהוות שותפות של אמזון, כולן חברות ענק אמריקאיות כמו אינטל וקואלקום והיום יש חברה קטנה מישראל, שגם היא שותפה. זה בהחלט שיתוף פעולה משמעותי עבורנו ואנחנו צופים התקנות בעשרות מיליוני מכשירים בשנים הקרובות, כלומר הפוטנציאל מאוד גדול".

לדברי אליקים הפוטנציאל גדול אף יותר, שכן בזכות ההכרה של אמזון תקבל DSPG הזמנות מחברות רבות נוספות. "אנחנו צופים לשבב עתיד מזהיר מבחינת חלקו בהכנסות החברה וגם לאפשרויות התמיכה בו. זה תחום שמבעבע ורותח בצורה אינטנסיבית. אנחנו רואים את הממשק הקולי נכנס לכל סוג של מוצר, בין אם זה הרכב, המקרר בבית, הטלוויזיה או הטלפון החכם, השעון או האוזניות". הוא הוסיף כי בעתיד ישובץ השבב במערכות בינה מלאכותית, שיהיו מסוגלות מסוגלות לבצע עיבוד קולות, רעשים ורחשים, ולתרגם אותם בצורה אינטליגנטית כדי לספק חוויית שימוש של שפה טבעית למשתמש.

פלטפורמת הפיתוח של DSPG כוללת את שבב ה-DBMD5 ואת ערכת הפיתוח HDClear 3-Microphone. לשבבים יש יכולות מתקדמות של ביטול רעשים והדים והחברה מדגישה את תכונת הדיוק המרחבי של המערכת ואת צריכת הזרם המינימלית המתאימה להתקנה במכשירים ניידים. מדובר בשוק של עשרות מיליוני מכשירים מבוססי הפעלה קולית, רמקולים חכמים, אוזניות, טבלטים ומכשירים נוספים, אשר גדל בהתמדה, כש-DSPG גובה מספר דולרים על כל שבב מותקן. היקף המכירות של מכשירי אלקסה באמזון מוערך בעשרות מיליונים בשנה. מחקר של חברת Juniper מצא כי כלל שוק המכשירים מופעלי הקול בארה"ב יגדל מ-450 מיליון יחידות ב-2017 ל-870 מיליון יחידות עד 2022.

פריה אבאני, דירקטורית בשירותי הקול של אלקסה, אומרת: "אנו מתרגשים לעבוד עם DSP Group על מנת על מנת לממש חזון שבו לקוחות מתקשרים עם אלקסה בכל מכשיר ומכל מקום", אומרת "זה ולהציע ללקוחות או למפתחים כלים נוספים בכל הקשור להפעלת קול ואפליקציות נוספות של אלקסה".

חברת DSPG  הוקמה לפני 32 שנה והיא מובילה כיום את השוק העולמי של שבבים למכשירי תקשורת משרדיים, שיחות ועידה ומכשירי טלפון אלחוטיים. כמו כן מפתחת החברה שבבים לתחום הבית החכם ועולמות האינטרנט של הדברים והתחום השלישי הוא פיתוח השבבים לעיבוד מידע קולי והפעלה קולית. בין לקוחותיה חברות כמו סמסונג, ויטק, פנסוניק, סיסקו, ומוטורולה. החברה נסחרת בנאסד"ק והיקף הכנסותיה ב-2017 הגיע ל-127.8 מיליון דולר.