הותר לפרסום: מעצרים וחקירה נגד איי.ג'יי אינווסטק

טענותיהם של המשקיעים להונאה, זיוף ותרמית נחשפו היום ב"גלובס" • כעת מותר לפרסם כי נפתחה חקירה נגד החברה ובכירים בה, וכן בוצעו מעצרים

הותר לפרסום: משטרת ישראל פתחה היום (ד') בחקירה נגד חברת איי.ג'יי אינווסטק, העוסקת במסחר אוטומטי בהפרשי שער של מכשירים פיננסיים; וזאת, בחשד לתרמית משקיעים. הבוקר בוצעו מעצרים של גורמים חשודים בפרשה וכן חקירות, ואחד החשודים הובא הערב לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. שמות החשודים אסורים לפרסום בשלב זה. החשוד שנחקר ונעצר היום בפרשה שוחרר על-ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. חשוד נוסף ייחקר מחר.

טענותיהם של המשקיעים להונאה, זיוף ותרמית נחשפו היום ב"גלובס". בתקופה האחרונה פנו משקיעים שונים אל החברה בבקשה לפדות את כספם, אך קיבלו מהחברה ובעליה תשובה כי אין ביכולתה של החברה בשלב זה להשיב להם את כספם, כי החברה הפסיקה כל פעילות, והיא אינה משחררת כספים. חלק מן המשקיעים הללו הגישו תלונות למשטרה בטענה לתרמית.

כפי שנחשף ב"גלובס", שניים מהמשקיעים אף הגישו הבוקר בקשה לפירוק החברה ולמינוי מפרק זמני לתפיסת נכסיה, בטענה כי החברה הונתה את לקוחותיה, העבירה להם מסמכים מזויפים על כך שכספם נשמר בחשבון נאמנות, כאשר בפועל הכספים לא הופקדו בנאמנות, וכעת כלל לא ברור לאן נעלמו כל הכספים.

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, נעתר תוך שעות ספורות לבקשה למינוי מפרקים זמניים לחברה, ומינה את עורכי הדין רענן קליר ושי מילוא למפרקים זמניים, תוך שהוא מקנה להם סמכויות לתפוס ולשמור את נכסי החברה וספריה ולהציב שמירה על רכוש החברה. בנוסף נעתר אורנשטיין לבקשה להוציא צו איסור יציאה מן הארץ נגד מנהלי החברה.

הבוקר קיבלו כל לקוחות החברה הודעה על כך שהחברה מצטערת, אך כל כספם של המשקיעים בה ירד לטמיון, כאשר לטענת בעלי החברה, זה קרה ב"תום-לב". בהודעת החברה ללקוחותיה נכתב כי "החברה מצטערת להודיע כי נקלעה לקשיים כלכליים בחודשים האחרונים עקב כישלון מסחרי ושרשרת טעויות עסקיות ומקצועיות. נעשו אינספור ניסיונות ומאמצים, מתוך רצון טוב על-מנת לנסות ולשפר את מצב ההון הכספי, אשר עלו בתוהו".

עוד צוין בהודעה ללקוחות כי "החברה איננה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי לקוחות וספקי החברה", ולבסוף נכתב כי "החברה מצרה על אובדן הכספים ומדגישה כי הנ"ל נעשה בתום-לב מוחלט, מתוך אמונה אמיתית לשיפור המצב הקיים".

עו"ד ניר יסלוביץ', בא-כוח החברה והחשודים בפרשה, מסר בתגובה: "לא נפל פסול ולא דופי במעשי החברה ו/או בעליה, ולא נמצאה כל ראיה המייחסת להם מרמה. החברה ניהלה את כספי המשקיעים בשוק רווי סיכון, במטרה למנף את השקעותיהם ולהשיג עבורם רווח מקסימלי, אך למרבה הצער, כפי שקורה רבות בשוק רווי סיכון זה - כספי המשקיעים ירדו לטמיון מחמת פעילות עסקית שגויה. אנו סומכים ובטוחים שבית המשפט יברר עד תום את המיוחס לחברה ו/או למי מטעמה, ויתברר כי ההר יוליד עכבר, וכי ההצהרות המפוצצות של המבקשים בבקשת הפירוק שהוגשה כנגד החברה נעדרות כל יסוד עובדתי או משפטי. כל התשובות ליתר הטענות המופרכות שהוזכרו בכתבה - יתבררו גם הן בין כותלי בית המשפט".