"שלא תשתו לי חשיש": הבירה החדשה שעשויה מקנאביס

הבירה החדשה אמורה "למסטל" את השותה תוך כ-10 דקות מרגע הלגימה ולאבד מהשפעתה בתוך כשעה

בירה קנאביס
בירה קנאביס

עד לפני כמה שנים זה היה נשמע כמו מערכון של "ארץ נהדרת". יזם אמריקאי חובר לישראלי, והשניים מקימים בקנדה מבשלת בירה המבוססת על קנאביס. בינתיים הם משלימים סבב גיוס של 10 מיליון דולר, בדרך להנפקה בבורסה של טורונטו. השניים, מהסטארט-אפ Provinc Brand הפועל בקנדה, הם אלעד ברק (34), מנהל הפיתוח העסקי של החברה, ודומה וונדשו (41)

לפי הפרסומים של "פרובינס ברנד", הבירה שלהם אמורה להשפיע תוך כ-10 דקות מרגע הלגימה, ולאבד מהשפעתה לאחר כשעה.

פיתוח חדש: בירה ממסטלת עשויה מקנאביס

כ-200 מנהלים של כספי משפחות (מה שנקרא "פמילי אופיס"), אנשים עם כיסים כבדים וקריטריונים קשוחים, ישבו בשבוע שעבר בכנס בדן פנורמה בתל-אביב (שהיה סגור לתקשורת) והקשיבו לשני היזמים עם רעיון לבירה ללא אלכוהול, המבושלת או מועשרת בקנאביס. הבירה נראית כמו בירה, קרה כמו בירה, יש לה צבע בהיר יחסית, היא נמזגת מהחבית - אבל ממסטלת כמו קנאביס.

בהנפקה המתוכננת של החברה בבורסה בטורנטו בסתיו הבא, תנסה החברה לגייס 30 מיליון דולר נוספים, מעבר ל-10 אותם היא מגייסת כיום. שווי החברה המוערך של פרובינס ברנד, על-פי ברק, עומד על 21 מיליון דולר. לדבריו, מושקעים בה 100 משקיעים שונים, מוסדיים ופרטיים, ובין היתר היא קיבלה מענק של 300 אלף דולר מממשלת אונטריו.

על-פי ברק, הסיבה לגיוס הכספים וההנפקה המתוכננת היא הקמת מבשלת בירת הקנאביס הראשונה בעולם (Nova Scotia), ויבושלו בה 170 אלף ליטר בירת קנאביס בשנה.

*** הכתבה המלאה של צאלה קוטלר הדרי - במגזין G