נעילה ירוקה באירופה; מחיר הנפט מזנק ל-71 דולר לחבית

ממשל טראמפ קרא לצמצם את שיעור רכישת הנפט מאיראן לאפס אחוז • בורסות אסיה נסגרו בירידות שערים

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר באירופה ננעל הערב (ד') במגמה חיובית, ואילו המסחר באסיה ננעל במגמה אדומה. 

 

ברקע למסחר נמצאת מלחמת הסחר בין ארה"ב לשאר העולם והעלייה במחיר הנפט.

טראמפ מסלים את העימות הכלכלי על ידי הטלת איסור על חברות סיניות להשקיע בחברות טכנולוגיות בארה"ב, וחסימה של יצוא טכנולוגי נוסף לסין, לפי מקורות יודעי דבר בממשל. היוזמה הכפולה הזו, שאמורה להיות מוכרזת בסוף השבוע, מיועדת למנוע מבייג'ין להתקדם לפי תוכנית "תוצרת סין 2025" שלה, כלומר להפוך למובילה עולמית בעשרה תחומים טכנולוגיים, ביניהם טכנולוגיית מידע, תעופה/חלל, רכב חשמלי וביוטק.

מחיר הנפט  זינק לאחר שארה"ב שבכירים בארה"ב קראו לבעלות ברית להוריד את שיעור קניית הנפט מאיראן לאפס אחוז. כעת מחירו עומד על 71.1 דולר לחבית. העלייה בנפט הביאה לעלייה בסקטור האנרגיה היפני, אך לירידה בחברות התעופה והסחר הימי. לקראת סוף היום שווי הנפט נרגע לאחר הפרסום על הירידה במלאי הנפט האמריקאיים.

מניית אימריס  עלתה במסחר לאחר שחברת ההשקעות Exane BNP Paribas שינתה את ההמלצה של המניה ל"outperform". מניית Rubis נופלת ב-5% במסחר לאחר שבית ההשקעות Berenberg הוריד את מחיר היעד למניה מ-67 אירו ל-62 אירו.

מדד  S&P/ASX 200  האוסטרלי נסחר כמעט ללא שינוי. סקטור האנרגיה האוסטרלי עלה בכ-1.24% בשל עליית מחירי הנפט, בהובלת חברות האנרגיה Woodside Petroleum  וSantos . עם זאת, סקטורי הבנקים והתקשורת ירדו.