קונדיטורים נעלבו, ושטראוס תשנה את קמפיין העוגות המוגזמות

בעקבות ביקורת ברשת, שטראוס מעדכנת את הפרסומת למותג "פתי בר" וממתנת את האמירות ההומוריסטיות על "העוגות המוגזמות" • בשלב זה הפסיקה החברה לקדם את הסרטון, ומחר צפויה לעלות גרסה מעודכנת שלו

עידן הרשתות החברתיות והאפשרות של כל אדם כמעט להשמיע קול ולהביע מחאה הביאו לרגישות מסוימת של חברות מסחריות בנוגע לסרטוני הפרסומת שלהם. מותג מבוסס בדרך-כלל לא ממהר להיות שנוי במחלוקת, ולכן כשמתעורר גל מחאה, החברות נוטות לתקן את הפרסומת או להוריד אותה - אלא אם כן מדובר במהלך מתוכנן מראש שכיוון ליצור רעש תקשורתי.

אבל המקרה של הפרסומת החדשה ל"פתי בר" של שטראוס הוא שונה לגמרי: מדובר בפרסומת שנשענת על הנרטיב המאפיין חלקים גדלים והולכים בציבור להכין או לקנות לימי הולדת של ילדים עוגות עתירות השקעה במראה ובעלות.

הסרטון המקורי מציג באופן הומוריסטי אם שעומדת מול עוגה מוגזמת ורומזת שלא רק שהיא מוגזמת, היא גם לא טעימה. הסגיר של הפרסומת מדבר על להגיד "ביי" לעוגות היפות והמוגזמות ולקבל את העוגות הפשוטות והטעימות שאותן גם אפשר להכין עם הילדים.

הסרטון קיבל בעיקר תגובות חמות ומפרגנות בתעשיית הפרסום וגם בקרב אימהות שכנראה הזדהו עם המסר והבינו את ההומור. אך הסרטון הצחיק פחות אנשים שמתפרנסים מאפייה, שראו בסרטון פגיעה בעיסוקם.

"כנראה שלחברת עלית 'נגמר הסוס', ואין להם עוד שפנים לשלוף מהכובע", נכתב באחד הפוסטים הזועמים שהעלתה גברת מתחום האפייה, "והם בחרו דרך בזויה, בה הם מורידים תחום שלם של עוסקים/ות בתחום כל-כך נרחב של קונדיטורים/יות ומעצבי/ות עוגות ברחבי הארץ".

הפוסט נחתם באיום גלוי: "אני פונה אליך, הגברת עלית-שטראוס, ורק מזכירה לך ולכל מקבלי ההחלטות שאנחנו, עולם הקונדיטוריה, מפרנסים אתכם כל השנה במיליוני שקלים. אנחנו קונים בכמויות מסחריות. אז לא עוד! יריתם לעצמכם בשתי הרגליים - מהיום אני עוברת בשמחה למי שקודם כל מכבד את עצמו". הפוסט קיבל 90 תגובות ו-33 שיתופים.

בשטראוס הגיבו מיד הביעו על התוכן והבהירו כי לא הייתה להם כוונה לפגוע בגברת או באנשי האפייה. הפוסט עלה גם בפורומים מקצועיים, כמו "מנהלי שיווק מצייצים", שם הרוב דווקא הביע אהדה לפרסומת, אך בשטראוס העדיפו כנראה לא לחמם את הגזרה יותר, ועתה תעודכן הפרסומת באופן כזה שהרמיזה לגבי טעמן הלא מוצלח של העוגות המוגזמות תימחק.

את סרטון הפרסומת יצר עבור שטראוס משרד הפרסום מנצ'. כפי שנחשף ב"גלובס", מנצ' קיבלו רק לאחרונה את תקציב הפרסום של חטיבת המאפים של שטראוס, וזהו הקמפיין הראשון שהמשרד יצר עבור החברה. 

משטראוס נמסר בתגובה: "הקשבנו לשיחה שהתפתחה ברשת והחלטנו לבחון מחדש את הקמפיין. בימים הקרובים צפויה לעלות גרסה עדכנית ששמה דגש על עוגות פשוטות והערך שהמוצר נותן. אנו מוקירים ומעריכים את כל מי שעוסק בעולמות האפייה, ולא הייתה לנו כוונה לפגוע".