פורסייט בתנופה: חתמה על מזכר הבנות עם יבואן רכב ישראלי

היבואן עשוי לרכוש כ-21 אלף מערכות בשלוש שנים ולקדם את מוצרי פורסייט לצורך הטמעתם בקווי הייצור של יצרני הרכב שאותם הוא מייצג בארץ

חברת פורסייט, העוסקת בתחום של פיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית, תמכור מערכת שפותחה בחברה ליבואן של מספר יצרני כלי רכב מובילים לישראל.

החברה דיווחה הבוקר (ג') לבורסה, כי חתמה על מזכר לא מחייב להתקנה של מערכת Eyes-On ברכבים שמיובאים על-ידי היבואן לישראל. בשלב הראשון (לאחר שייחתם הסכם מחייב), יבצעו פורסייט   והיבואן פיילוט במספר דגמים של כלי רכב, ואם הפיילוט יסתיים בהצלחה תספק פורסייט מערכות נוספות.

היקף המערכות הפוטנציאלי שעשוי היבואן לרכוש עומד על כ-21 אלף מערכות במשך כשלוש שנים. עוד מציינים בפורסייט, כי היבואן יקדם את מוצרי החברה לצורך הטמעתם בקווי הייצור של יצרני הרכב שאותם הוא מייצג בישראל.

Eyes-On היא מערכת ראייה ממוחשבת, הראשונה שפותחה בפורסייט, המבוססת על שתי מצלמות אור נראה בטכנולוגיית סטריאו ואלגוריתמים מתקדמים לניתוח מדויק של תמונה וגילוי מכשולים. המערכת מגלה מכשולים פוטנציאליים רבים, כגון כלי רכב, הולכי רגל, רכבים דו-גלגליים, בעלי חיים ועוד. המערכת נמצאת היום בשלבי פיתוח מתקדמים, לאחר שנבחנה בהצלחה בסדרת ניסויים במספר פיילוטים בעולם, ולאחר שמדגים טכנולוגי שלה נבחן על-ידי מספר יצרניות כלי רכב.

זו העסקה השנייה של פורסייט מתחילת החודש, לאחר שלפני כשבועיים דיווחה החברה כי ביצעה מכירה ראשונה של אבטיפוס למערכת מסוג QuadSight - מערכת הראייה הממוחשבת של החברה המבוססת על ארבע מצלמות. המערכת מיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי, ונועדה לאפשר גילוי מכשולים בכל תנאי תאורה ומזג אוויר. המערכת הראשונה הוזמנה על-ידי חטיבת המשאיות של יצרן רכבים מהמובילים באירופה, לצורך הערכתה ובחינת ביצועיה על גבי המשאיות של היצרן. ההכנסות ממכירת המערכת צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.

אתמול דיווחה החברה על גיוס של כ-25 מיליון שקל, מרביתו (כ-20 מיליון שקל) מבתי ההשקעות פסגות ומיטב דש. הגיוס הנוכחי מצטרף להשקעה של קבוצת הביטוח הראל בפורסייט בהיקף של 20 מיליון שקל, שעליה הכריזה החברה ביום רביעי בשבוע שעבר, כך שבתוך שבוע גייסה החברה 45 מיליון שקל ממוסדיים.

מניית פורסייט , הנמצאת בשליטת חיים סיבוני, הגיבה להודעה מהבוקר בקפיצה של 14%, במחזור ער. החברה נסחרת כיום בשווי של כ-300 מיליון שקל. מאז ההודעה על ההשקעה של הראל בשבוע שעבר קפצה המניה ב-23%. עם זאת, בשנה האחרונה רשמה פורסייט ירידה של קרוב ל-60%.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה פורסייט עם הפסד נקי של כ-3.5 מיליון דולר, ובקופתה נותרו מזומנים בהיקף של כ-16.7 מיליון דולר (כ-60 מיליון שקל). 

מניית פורסייט
 מניית פורסייט