עוד עסקה בדרך? בכיר בפייסבוק מגיע לביקור בישראל

אמין זופונון, בכיר בצוות הרכישות והמיזוגים של פייסבוק העולמית או אדם אחר מצוותו יגיעו השבוע לביקור בישראל • לפי שעה לא ידועה סיבת הביקור בישראל והאם מדובר בהכנות לעסקה נוספת

מארק צוקרברג / רויטרס
מארק צוקרברג / רויטרס

בכיר בצוות הרכישות והמיזוגים של פייסבוק העולמית מגיע השבוע לביקור בישראל - כך נודע ל"גלובס" ממקור בחברה.

הבכיר הוא ככל הנראה אמין זופונון, מנהל פיתוח תאגידי בפייסבוק והאחראי על פעילות המיזוגים והרכישות של הרשת החברתית, או אדם מצוותו. זופונון מבקר בארץ מדי כמה חודשים, ולפי גורם המקורב לפייסבוק בישראל הוביל את כל עסקאות הרכישה שביצעה החברה בישראל. המגעים ארכו בין כמה חודשים ליותר משנה בכל אחת מהעסקאות, וכללו ביקורים הדדיים בישראל ובמשרדי פייסבוק העולמית לפני חתימתן.

פייסבוק רכשה עד כה ארבע חברות ישראליות: את חברת סנאפטו (Snaptu) תמורת 70 מיליון דולר במרץ 2011; את Face.com תמורת 100 מיליון דולר ביוני 2012; את אונאבו (Onavo) תמורת כ-150 מיליון דולר באוקטובר 2013; ואת Pebbles, ב-60 מיליון דולר ביולי 2015. לפי שעה לא ידוע מדוע זופונון מגיע הפעם לישראל, ואם מדובר בהכנות לעסקה נוספת.

אמין זופונון החל את תפקידו כמנהל פיתוח תאגידי בפייסבוק העולמית ב-2011, אז עזב תפקיד מקביל בגוגל. בתפקידו בגוגל הוא הוביל את מסע הרכישות שלה ב-2010, אז קנתה גוגל כ-40 חברות תחת פיקוחו.

מפייסבוק ישראל נמסר כי לא ידועים פרטים על ביקור מתוכנן של אחד מחברי צוות המיזוגים והרכישות.