זכות הסירוב מומשה, וישראל קנדה ויתרה על בית יורוקום

ישראל קנדה חתמה בשבוע שעבר על מזכר הבנות לרכישת 57% מהמבנה ב-66 מיליון שקל - אבל העסקה בסופו של דבר לא תצא לפועל

ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר

עסקת הרכישה של 57% מבניין "בית יורוקום", שנמצא במתחם הבורסה ברמת גן, על ידי חברת הנדל"ן ישראל קנדה - לא תצא לפועל. זאת, לאחר שהבעלים הנוספים על הקרקע מימשו זכות סירוב ראשונה שהייתה להם.

ככל הידוע, יתרת ההחזקות בנכס מחולקת בין כמה משקיעים פרטיים, בעיקר חרדים, ללא מחזיק אחד מרכזי. מדובר בבניין משרדים בן ארבע קומות, הממוקם ברחוב דב פרידמן מספר 2 ו-4 ברמת גן, בשטח כולל של כ-2,000 מ"ר, המשמש כיום את הנהלת קבוצת יורוקום. שטח זה מגלם אפסייד משמעותי, משום שעל פי התוכניות, ניתן להקים עליו מגדל משרדים בשטח של יותר מ-30 אלף מ"ר, עם כ-60 קומות.

נזכיר כי בשבוע שעבר חתמה ישראל קנדה על מזכר הבנות לרכישת 57% מהמבנה תמורת 66 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. המגעים למכירת בית יורוקום מתנהלים מול בנק דיסקונט, הנושה הגדול ביותר של קבוצת יורוקום, עם חוב של כ-600 מיליון שקל. לפני קרוב לשלוש שנים הגיע הבנק להסכמות עם החברה, שהייתה אז עוד בשליטת שאול אלוביץ, כי לנוכח ההרעה במצבה הפיננסי הוא יקבל חיזוק לביטחונותיו. אחד הנכסים המרכזיים שקיבל לידיו הבנק, הוא ההחזקות בבית יורוקום.

הניסיון לרכישת בית יורוקום נעשה זמן קצר לאחר שישראל קנדה עדכנה כי התחילה לגבש הצעה לרכישת החזקותיה של יורוקום נדל"ן (37.5%) בפרויקט המגורים והמשרדים מידטאון בתל-אביב, שבו היא שותפה בשיעור דומה (37.5%), לצדה של חברת אלקטרה, המחזיקה ביתרת הזכויות בפרויקט.

עיקר פעילותה של ישראל קנדה, הנמצאת בשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, מתרכז בהקמת פרויקטים למגורים וניהול קבוצות רכישה בלב גוש דן, ובשנים האחרונות היא אחת החברות הבולטות בתחום. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-880 מיליון שקל, אחרי שמנייתה רשמה עלייה של כ-7% בשנה האחרונה.