מכשירי תנועה: נייבא אוטובוסים מוגמרים ונתחרה ביבוא מסין

הסכם חדש לקבוצת מכשירי תנועה שבבעלות איש העסקים צבי נטע, לאספקה של 144 אוטובוסים עירוניים חדשים לאגד • האוטובוסים יסופקו לאגד עד סוף 2019 ובסך הכל יסופקו לחברה כ-420 אוטובוסים חדשים בסכום כולל של 388 מיליון שקל

אוטובוסים אגד בירושלים / צילום: נתי יפת
אוטובוסים אגד בירושלים / צילום: נתי יפת

הסכם חדש לקבוצת מכשירי תנועה שבבעלות איש העסקים צבי נטע, לאספקה של 144 אוטובוסים עירוניים חדשים לאגד. מדובר באוטובוסים של "מאן" שמכשירי תנועה מייבאת מפולין את השלדות שלהם ומעבירה אותן לגימור במפעלי הארגז ומרכבים.

האוטובוסים יסופקו לאגד עד סוף 2019, ועסקה זו מהווה המשך להזמנה של עוד מאות אוטובוסים שאגד עשתה ממכשירי תנועה. בסך הכל יסופקו לחברה כ-420 אוטובוסים חדשים בסכום כולל של 388 מיליון שקל.

בקבוצת מכשירי תנועה אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי כרבע מכלל האוטובוסים שנמכרים בישראל בשנה - הם מתוצרת מאן.

עם זאת, לדברי יו"ר הקבוצה צבי נטע "החל מהשנה הקבוצה תתמקד ביבוא של אוטובוסים מוגמרים מחו"ל - וזאת לשימוש שוק האוטובוסים הבין-עירוניים שנשלט ברובו באוטובוסים שמיובאים מסין".

במכשירי תנועה אמרו כי ההחלטה לייבא את האוטובוסים המוגמרים, במקום את השלדות שלהם, תשפר את יכולת התחרות של הקבוצה אל מול האוטובוסים שמיובאים מסין. עם זאת, חברות ישראליות שעושות את מלאכת הגימור של אוטובוסים אלה- צפויות לספוג פגיעה וירידה בנפח הפעילות.