בעקבות הרכישה: קסטרו והודיס יעברו לרכישת מדיה משותפת

מערכי הפרסום ינוהלו באופן עצמאי, וכל מותג ישמור על DNA נפרד • קסטרו תמשיך לבסס את הקשר עם משרד הפרסום ראובני-פרידן, והודיס תסמוך על בר רפאלי

בר רפאלי בקמפיין של הודיס / צילום: תמר מצפי
בר רפאלי בקמפיין של הודיס / צילום: תמר מצפי

בעקבות רכישת הענקהודיס וקסטרו עשויות לאחד את פעילותן בתחום רכישת המדיה, אך כל מותג ימשיך לקבל החלטות עצמאיות.

קסטרו כבר רכשה 51% מהודיס כבר לפני שנה, אך מערכי הפרסום שלהם נשארו נפרדים לחלוטין. תקציב הפרסום של קסטרו מנוהל שנים ארוכות במשרד הפרסום ראובני-פרידן, והמדיה נרכשת באמצעות יוניברסל מקאן.

בין קסטרו לבין ראובני-פרידן יש מערכת יחסים יוצאת דופן, שמבוססת על כך ששני הצדדים הבינו כיצד להתנהל בטלוויזיה המסחרית, כשרק החלה לפעול. סרטון הפרסומת "המעיל", שבו נותנת יעל אבקסיס לליאור מילר להציץ לה מתחת למעיל, הפך לקאלט. הברית בין קסטרו לבין המשרד עמדה במבחן גם בתקופה שבה ראובני-פרידן היה במשבר. בשנים האחרונות תפס את מקומו של אודי פרידן כאיש המשמעותי המנכ"ל המשותף של המשרד, זיו קורן, שנחשב מקורב לקסטרו וגם לקרולינה למקה.

קסטרו נחשבה תמיד לחוד החנית של הפרסום בתחום האופנה. תקציב הפרסום שלה הוא הגדול ביותר בשוק, והוא מלווה בחשיבה קריאטיבית-מותגית מפותחת. לקסטרו תמיד היו "פרזנטוריות" ואף פעם לא "סתם דוגמניות". הרשימה כוללת את סנדי בר, גל גדות ורותם סלע. 

היקף הפרסום של המותגים השונים
 היקף הפרסום של המותגים השונים

בשנים האחרונות נשחק הפער שהיה לקסטרו מול המתחרים, כשמצד אחד היא מתמודדת עם חברות אופנה בינלאומיות כדוגמת זארה ו-M&M, ומנגד קבוצת רנואר הצליחה לייצר מותג אופנה חזק ולנשוף בעורפה של קסטרו. באופן מסורתי קסטרו פרסמה בעיקר בטלוויזיה עם תגבור מסוים של שילוט חוצות, אך בשנים האחרונות נרשמת זליגה גוברת והולכת לדיגיטל.

קבוצת הודיס, שלה שני מותגים חזקים, בנתה את ההצלחה המיתוגית שלה דרך הזיהוי המוחלט של המותג עם בר רפאלי. הודיס הוא מותג בייסיק, וספק אם הוא היה מצליח לזכות בבולטות כה רבה אלמלא הקישור שנעשה עם מי שמזוהה ככוכבת בינלאומית. גם ההצלחה של קרולינה למקה נובעת בין היתר מחיבור זה, למרות שבמקרה של משקפי השמש מדובר באופנתיות ולא בפשטות.

מקסטרו נמסר בתגובה ל"גלובס" כי "רכישת המדיה תוכל לעבוד ביחד, ובעתיד תהיה סינרגיה בין הקבוצות ברמת רכישת המדיה. עם זאת, כל מותג ישמור על ה-DNA שלו ועל ההחלטות שלו בתחום הפרסום".