סלינגר: "הצעדים שהובלנו ייצרו תשתית לשוק משוכלל ותחרותי"

כך אמרה היום הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון בכנס השנתי של הרשות • "אנו צופים שהחברות החדשות, ואחרות שיוגשו בשנה הקרובה, ויש לנו שתי חברות ושלוש התארגנויות נוספות, והם יתרמו לשוק ולתחרות על המחיר"

דורית סלינגר, הממונה על רשות ההון, בכנס "עושים שוק" / צילום: איל יצהר
דורית סלינגר, הממונה על רשות ההון, בכנס "עושים שוק" / צילום: איל יצהר

"אנו מניחים את התשתית לשוק כפי שנקבע בחוק רשות שוק ההון. אני מודעת לכך שהצעדים שהובלנו אתגרו את השוק לא פעם והיו מחלוקות על האופן וההיקף. אבל אנו מאמינים שהם יצרו תשתית לשוק משוכלל ותחרותי, לכל בעלי העניין בו, כולל הצרכן". כך אמרה היום (ב') דורית סלינגר, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בכנס השנתי של הרשות, בו השתתפו בכירי הרשות בהווה ובעבר, ובכירים מהשוק עליו היא מפקחת. היא פנתה לבאים מהשוק ואמרה "אתגרו אותנו ותנו הצעות לקידום השוק. אנו לא לעומתיים".

לדברי סלינגר, שתסיים את כהונתה בסוף אוגוסט הקרוב, "אנו צופים שהחברות החדשות, ואחרות שיוגשו בשנה הקרובה, ויש לנו שתי חברות ושלוש התארגנויות נוספות, והם יתרמו לשוק ולתחרות על המחיר".

סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, נשא דברים בתחילת הכנס ובדבריו הדגיש את חשיבות העצמאות של רשות שוק ההון, שיש מי שקורה לשנותה ולהכפיפה לכנסת או למזגה עם רשויות אחרות. סגן השר אמר כי "אני נרגש לראות רשות עצמאית, יוזמת ואפקטיבית. כשמחיר הקוטג' עולה האזרח יוצא לרחובות. אבל כשזה קורה בפנסיה איש לא פועל כך כי זה מסובך ומפחיד. רשות שוק ההון דואגת לציבור".

עוד אמר כי "כל מי שראה את המתקפות על הממונה ראה כמה חשובה עצמאות הרשות", בהתייחס להתקפות של ראשי לשכת עורכי הדין ולשכת סוכנות ביטוח, כמו גם שרת המשפטים איילת שקד.