אינטרקיור מוסיפה פעילות קנאביס בהשקעה של 8.2 מיליון ש'

חברת החזקות הביומד רוכשת את השליטה באחת משמונה מגדלות הקנאביס הקיימות • תמורת ההשקעה תקבל אינטרקיור 40% מהמניות הרגילות בחברה ו-50% ממניות הבכורה

קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק

חברת אינטרקיור היא החברה הבורסאית העשירית שנכנסת השנה לתחום הקנאביס. אינטרקיור  חתמה על הסכם להשקיע 8.2 מיליון שקל באחת משמונה החברות הוותיקות שכבר בעלות רישיון לייצור קנאביס ושיווק שלו לשוק הישראלי. תמורת ההשקעה תקבל אינטרקיור 40% מהמניות הרגילות בחברה ו-50% ממניות הבכורה.

אינטרקיור לא חשפה איזו מן המגדלות היא זו עמה התקשרה. כל שמונה החברות המגדלות היום קנאביס הן חברות אשר קיבלו את הרישיון לפני כעשור כאשר הותר לראשונה גידול קנאביס רפואי מישראל, והן מספקות את הביקוש של השוק הישראלי מאז. בינתיים אף אחת מהן לא התקשרה עם חברה בורסאית ישראלית, למעט "שאיפה לחיים" (BOL) אשר נמצאת בבדיקה הדדית עם חברת עמיר שיווק להשקעה של 27 מיליון דולר. לכן, בהסכם זה הופכת אינטרקיור לחברה הבורסאית הראשונה המשקיעה בגורם שכבר רואה הכנסות מקנאביס. עם זאת, כפי שציינו בעבר, שוק הקנאביס הישראלי מוגבל, והחברה עמה התקשרה אינטרקיור, כמו החברות האחרות בתחום, מצפה לאישור ייצוא הקנאביס מישראל, אשר בינתיים מתמהמה מסיבות שאינן לגמרי ברורות.

בינתיים, לאחרונה הושלמה רפורמת הקנאביס הישראלית, אשר אמורה להכניס לשוק זה שחקנים חדשים, ולבדל בין גידול, עיבוד והפצה של החומר. חלק מן המגדלים המקוריים כבר התקשרו עם גורמי עיבוד והפצה ומתכננים להפיץ את מוצריהם ברשתות הפארם כפי שמחייבת הרפורמה. חלקם עדיין מוכרים ללקוחות הקיימים שלהם ישירות, פרקטיקה אשר אמורה להיעצר בהמשך, וחלקם כמו BOL, הקימו גם פעילויות עיבוד והפצה. אינטרקיור רמזה כי החברה עמה היא מתקשרת גם היא בעלת יכולות עיבוד והפצה, וכן שהיא מהחברות החזקות והמובילות מבין השמונה.

אינטרקיור נמצאת בשליטת אלכס רבינוביץ' (39%) ובחברה משקיעים גם אלטשולר שחם (8.9%) ומודי בן ש"ך (7%). מימון הרכישה יהיה באמצעות העמדת אשראי של רבינוביץ' בהיקף של עד 9 מיליון שקל בריבית המינימלית הקבועה בחוק. תמורת המימון תעניק החברה לבעל השליטה אופציות המירות למניות רגילות לתקופה של 3 שנים. התנאי להמרה הוא שמחיר מניית החברה במהלך המסחר בבורסה בתקופת המימוש עלה על 100 אגורות במשך שני ימי מסחר או שהמחיר עלה על 80 אגורות במשך שלושה ימי מסחר. הבוקר טרם ההודעה נסחרה המניה במחיר של 34 אגורות. כעת מחירה הוא כבר 87 אגורות. יצויין כי העסקה כולה וההטבה לרבינוביץ' תלויים באישור אסיפת בעלי המניות של החברה.

אינטרקיור היא חברת החזקות בביומד ולה שתי פעילויות קיימות - היא בעלת 17.3% בחברת ריג'נרה המפתחת תרופה למחלת העיניים נאיון ועשויה בהמשך לפתח מוצרים נוספים לשוק האטרקטיבי של מניעת ניוון עצבי. בחברה זו השקיעה לאחרונה גם קרן aMoon בבעלות מריוס נאכט. כמו כן אינטרקיור היא בעלת 9.3% בחברת נובלוס DX שמפתחת בדיקות לסרטן. בחברה זו השקיעו לאחרונה שתי קרנות אירופאיות, ומושקעות בה גם הקרנות הישראליות פונטיפקס ואורבימד.

למרות החזקותיה בחברות שווי השוק של החברה הבוקר, לפני ההודעה ,עמד על 26.9 מיליון שקל. בעקבות ההודעה עולה מניית אינטרקיור  ב-141% והיא נסחרת לפי שווי של 65 מיליון שקל.