פרויקט פינוי-בינוי בבת-ים: הדיירים התתפנו אחרי 11 שנה

בפרויקט בפינת הרחובות בן-גוריון ורוטשילד בעיר ייבנו 135 דירות במקום 24 ועוד 64 חדרי מלון • מה יקבלו הדיירים?

סיפור בעלי הדירות

"בקרוב הבניין ייהרס אחרי כמעט 11 שנים שאנחנו מנסים לקדם פרויקט במקום", מספרת אחת מבעלות הדירה בבניין הישן. "אנחנו כבר שנה וחצי מחוץ לבניין ויש דיירים שעזבו ממש בימים האחרונים. אני ממליצה לכל מי שמנסה לקדם פרויקט כזה לעבור את החלק של החתימות כמה שיותר מהר, ולקת חברה רצינית שתוכל לקדם באמת את הפרויקט. מקבלים תמורה טובה: דירה גדולה יותר, עם חניה בטאבו ומעלית. בתור מי שגרה שנים בקומה שלישית בלי מעלית, זה קשה מאוד. הרבה מפחדים מהתהליך אבל זה שווה את זה, למרות זמן ההמתנה הארוך".

התמורה ליזם

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי המשלב גם ייעוד של מלונאות. הבניין החדש צפוי לכלול 35 קומות עם 135 דירות חדשות. במקביל, בפרויקט יהיו גם 64 חדרי מלון בקומות הראשונות של המבנה (קומה ראשונה עד קומה חמישית), עם כניסה נפרדת. היזם יוכל למכור 111 דירות חדשות בפרויקט, בניכוי הדירות שיחזרו לבעלי הדירות. לכל דירה חניה אחת.

התמורה לבעלי הדירות 

הדיירים מקבלים דירה חדשה בבניין חדש. הדירות של הדיירים הוותיקים יהיו מקומה 6 עד קומה 13, עם חניה ומרפסת בשטח שבין 9 מ"ר ועד 16 מ"ר . הדיירים יקבלו דירות של 4 ו-5 חדרים, בשטח של בין 100 ל-125 מ"ר, כ-30 מ"ר ברוטו גדולה יותר מהדירה הרשומה על שמם בטאבו.

פינוי

הדיירים פונו וגרים בשכירות ברחבי בת-ים

לו"ז 

לפרויקט ניתן היתר הריסה, חפירה ודיפון וההריסה מתוכננת לשבועיים הקרובים. היזמים מעריכים כי היתר בנייה צפוי להתקבל תוך כארבעה חודשים, אכלוס מתוכנן עוד כארבע שנים.

אורי חודי

מיקום מדויק:

רחוב בן-גוריון פינת רחוב רוטשילד 2, במערב העיר בת-ים

המצב הקיים:

הבניין נבנה בשנות ה-60, ובו 24 דירות בארבע קומות. שטח ממוצע של הדירות עומד על 60 מ"ר ובבניין אין חניה ואין מעלית.

היזם והקבלן:

החברות פסו - רומי ובראון

אדריכל:

משרד דב קורן אדריכלים