אלה הסטארט-אפים שהנסיך ויליאם יפגוש בישראל

ארבעה סטארט-אפים ישראלים צפויים להפגש עם הנסיך וויליאם במהלך ביקורו בישראל ויערכו לו הדגמה של הטכנולוגיות שלהם • לדברי גורמים המקורבים לשגרירות, מטרת ההדגמה היא הצגה של החדשנות הישראלית לנסיך, אשר אין לו כוונות השקעה

הנסיך וויליאם / רויטרס
הנסיך וויליאם / רויטרס

ארבע חברות טכנולוגיה ישראליות צפויים להפגש עם הנסיך ויליאם במהלך ביקורו בישראל ויערכו לו הדגמה של הטכנולוגיות שלהם. הדמו, שיערך ביום שלישי הקרוב, הוא יוזמה של מרכז הטכנולוגיה ישראל-בריטניה של שגרירות בריטניה בישראל ויערך במעון השגריר.

גורמים המקורבים לשגרירות אמרו ל"גלובס" כי מטרת ההדגמה היא הצגה של החדשנות הישראלית לנסיך, וכי אין לו כוונות השקעה. ארבע החברות שיציגו בפני הנסיך הן חברות טכנולוגיות בתחומי האימפקט החברתי והחינוך, חלקן חברות ותיקות ומבוססות וחלקן מיזמים צעירים.

אחד המיזמים הוא ReWalk, שייסד ד"ר עמית גופר ב-2001. חברה המפתחת, מייצרת ומשווקת שלדים רובוטיים לבישים עבור אנשים הסובלים מפגיעה בעמוד השדרה. השלד הרובוטי נועד לאפשר להם לבצע פעולות בסיסיות לעמוד, ללכת ולעלות ולרדת במדרגות. לפני כשבועיים, מוצר החברה נכנס לסל הבריאות הרשמי בגרמניה. כמו כן, במארס האחרון, תאגיד Timwell הסיני השקיע בחברה השקעה אסטרטגית ל 20 מיליון דולר, שנועדה להביא לאת החברה לפעול בשוק הסיני.

מיזם נוסף שיציג בפני הנסיך הוא Orcam, של מייסדי מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם. החברה הציגה את פיתוחה, OrCam MyEye2.0, גם בפני מייסד עליבאבא ג'ק מא בביקורו בישראל בחודש שעבר. החברה מייצרת מכשיר עזר המסייע לעיוורים, לקויי ראייה או למתקשים בקריאה ונועד לאפשר להם עצמאות באמצעות ראייה מלאכותית. במוצר ישנה יחידה אלחוטית הכוללת מעבד זעיר ומצלמה, המתחברת למשקפי קריאה ומשקפי שמש באמצעות מגנט ומאפשרת קריאת טקסטים וזיהוי של פנים וצבעים.

גם MyndLift של היזמים עזיז קעדאן ואנס אבו-מוך צפוייה להדגים את פיתוחיה בפני הנסיך. החברה מפתחת משחקים אינטראקטיביים, המיועדים עבור ילדים ובני נוער הסובלים מהפרעת קשב וריכוז, במטרה לסייע להם לשפר את יכולות ריכוז שלהם. האפליקציה שפיתחו מבוססת על הצגת דימויים על צג הטלפון תוך שינוי בהירות המסך על פי רמת הריכוז של המטופל. שינוי הבהירות מבוסס על קריאת הפעילות המוחית של המטופלים באמצעות מכשיר דמוי קשת שנלבש על הראש, מודד את הפעילות החשמלית של המוח ומתרגם אותה לפידבק ויזואלי. החברה גייסה סיד של שני מיליון דולר ב-2017.

החברה האחרונה שצפויה להשתתף בהדגמה היא AlgoBrix, שפיתחה משחק ללימוד יסודות התכנות והרובוטיקה לילדים, באמצעות קוביות לגו עם יכולות חכמות, ובשיתוף פעולה עם חברת לגו. החברה מגייסת כספים בקיקסטארטר ובאינדיגוגו בתמורה למכירה מוקדמת של המוצר. עד היום גויסו אלפי אחוזים מעל יעד הקמפיין בשתי הפלטפורמות.