עובדי פסגות: מיום א' יושבת בית ההשקעות ל-48 שעות

במייל לעובדים כתב הוועד כי "שביתות האזהרה לא הועילו, עכשיו נראה כמה זמן יכולה לתפקד החברה הזאת בלי עובדים. הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יתעוררו" • מהנהלת פסגות נמסר כי "אנו מצרים על החלטתו של ועד העובדים לנקוט צעדים ארגוניים, במיוחד כאשר הנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות"

ברק סורני, מנכ"ל פסגות / צילום: איל יצהר
ברק סורני, מנכ"ל פסגות / צילום: איל יצהר

עובדי והנהלת בית ההשקעות פסגות, בניהול ברק סורני ובראשות מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ממשיכים לחוות הידרדרות ביחסי העבודה בארגון לקראת מה שנראה כהשבתה של בית ההשקעות לתקופה של יומיים לפחות.

ל"גלובס" נודע כי עובדי בית ההשקעות, שהתאגדו, קיבלו היום (ה') מהוועד מייל שנכתב בו: "כידוע אנחנו נמצאים עמוק בתוך סכסוך עבודה, המאפשר לנו לבצע צעדים ארגוניים על פי חוק. עד כה שמרנו על איפוק וביצענו שני צעדים: שביתת אזהרה של יום אחד בתחילת המאבק, ונטישת העמדות בשעות הצהריים ביום חמישי שעבר. אך מסתבר שהפעולות לא היו חריפות מספיק", במה שמסמן את הבאות כשהם מוסיפים ואומרים לעובדים: "אנו מבינים שסבלנותכם פקעה" ושלכן "ביום ראשון נחזור למאבק ונצא לשביתה של 48 שעות, אם בזמן השביתה לא תהיה התקדמות משמעותית השביתה תימשך".

הוועד אמר בהקשר זה כי "שביתות האזהרה לא הועילו, עכשיו נראה כמה זמן יכולה לתפקד החברה הזאת בלי עובדים. הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יתעוררו". מנגד, מהנהלת פסגות נמסר כי "הנהלת פסגות מנהלת משא-ומתן בשקיפות, באחריות ובתום-לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על החלטתו של ועד העובדים לנקוט צעדים ארגוניים, במיוחד כאשר הנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות. אנו סבורים כי על וועד העובדים לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, וציבור לקוחותיה ולשוב לשולחן המשא-ומתן. הנהלת פסגות פועלת להמשיך את התנהלותה הסדירה של החברה".

לדברי הוועד, כפי שכתב היום לעובדים, "בישיבות המשא-ומתן מאז תחילת המאבק לא נרשמה פריצת בנושא המרכזי תוספות השכר". כש"כן הושגה הסכמה לגבי גובה שכר המינימום לאחר חתימת ההסכם. אך זה לא מספיק. ההסכם אמור לסגור פערי שכר לכלל העובדים ולא רק למרווחי המינימום".

עוד נכתב כי "ביום שני התקיימה ישיבת משא-ומתן נוספת בה הודענו להנהלה חד-משמעית שמבחינתנו אם לא תהיה התקדמות משמעותית עד סוף השבוע, מיום ראשון אנו חוזרים למאבק. קיווינו שייצרו איתנו קשר במהלך השבוע, אך זה לא קרה. מה שהם כן עשו זה להעביר תגובות לקוניות לעיתונות על 'הצעות משופרות' ולשלוח מייל והודעת סמס לעובדים, ולהודיע להם חגיגית שמי שישבות ינכו לו מהשכר, ושאישורי מחלה 'יבחנו בקפידה'", תוך שפירטו כי "יש שינוי רגולטורי לגבי הקרנות והתעודות שיצריך שינוי ארגוני, ואין לדעת אלו שינויים נוספים העתיד טומן בחובו. בשורה התחתונה, המושג ביטחון תעסוקתי לא קיים", וש"לא מזמן חברת הביטוח נמכרה, ודאגנו לכך שהם יקבלו פיצוי הולם שיסייע להם לצאת לדרך חדשה בבטחה".