אלטשולר שחם רכש את רוב ההנפקה של אינטרנט זהב

בית ההשקעות השקיע 35 מיליון שקל בהנפקה והפך לבעל מניות השני בגודלו, עם החזקה של 11.3% ממניות אינטרנט זהב • אלטשולר שחם מתנגדים למכירת בזק לאחים נוימן

גלעד אלטשולר / צילום: ענבל מרמרי
גלעד אלטשולר / צילום: ענבל מרמרי

שחקן חדש וחשוב מצטרף לסאגת מכירת השליטה בבזק: בית ההשקעות אלטשולר שחם השקיע 35 מיליון שקל בהנפקת המניות שביצעה אינטרנט זהב בשבוע שעבר, והפך לבעל המניות השני בגודלו עם החזקה של 11.3% בחברה השולטת בבזק.

למעשה, בנטרול חלקם של הבנקים הנושים ביורוקום (בעלת השליטה באינטרנט זהב) בהנפקה, הרי שאלטשולר שחם רכש 70% מחלקו של הציבור שהשתתף בה. ההנפקה כללה גם רכישת אופציות, שאם ימומשו יביאו לכך שבית ההשקעות ישקיע 18 מיליון שקל נוספים. בסך הכל גייסה אינטרנט זהב בהנפקה 100 מיליון שקל: מחציתם מהבנקים הנושים ביורוקום שהשתתפו בהנפקה כדי שהחזקותיהם לא ידוללו, וכעת מסתבר שכשליש מאלטשולר שחם.

"הבהילות במכירת בי-קום פגומה"

המידע על הפיכת אלטשולר שחם לבעל מניות משמעותי באינטרנט זהב נחשף לאחר שבית ההשקעות הגיש לביהמ"ש בקשה בהולה להצטרף להליך שהגישו המנהלים המיוחדים ביורוקום לעצירת מכירת מניותיה של אינטרנט זהב בחברה הבת בי-קום (באמצעותה מוחזקת השליטה בבזק) לידי האחים נוימן לפי שווי של מיליארד שקל.

"לא ניתן לקבל את הבהילות שאחזה בדירקטוריון אינטרנט זהב עת החליט לאחר ההנפקה לקדם את מכירת ההחזקה בבי-קום. בהילות זו פגומה הן מבחינת עיתוי המכירה והן לגופה של המכירה", כותבים בבית ההשקעות בפנייתם לבית המשפט.

בבית ההשקעות מגדירים את גיבוש העסקה כתמוהה, מכיוון שמדובר בעסקה דרמטית שגובשה ימים ספורים לאחר ההנפקה של אינטרנט זהב. "מכירת נכס כזה משנה הלכה למעשה את אופי הפעילות של אינטרנט זהב", נכתב בפנייה לביהמ"ש. אמנם אינטרנט זהב ציינה לפני גיוס ההון כי ישנם מגעים לעסקה בבי-קום, אולם עורכי הדין של אלטשולר, שחם רונן בהרב ועדי סופרסקי, כותבים בהקשר זה כי "היה זה גילוי אמורפי ולא ניתן גילוי על תנאי העסקה", כך כותבים. 

בית ההשקעות הגיש את עמדתו במסגרת צו המניעה שהגישו המנהלים המיוחדים ביורוקום כנגד העסקה בטענה כי מדובר במחטף שאינטרנט זהב, בניהולו של דורון תורג'מן, עשתה וכי יש לקיים מכרז. האחים חן וצחי נוימן הגישו אתמול את עמדתם לבית המשפט. "מדובר בעסקה טובה וראויה, שתנאיה מצוינים מבחינת אינטרנט זהב והציבור, ושיש בה להיטיב עם הצדדים המעורבים כולם", כתבו בה עורכי הדין ממשרד גולדפרב זליגמן המייצגים את האחים. לפי הערכות, גם חלק משמעותי ממחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב תומכים בעסקה שתביא לפירעון מלא של חוב החברה אליהם.