בית ההשקעות נידהאם על טאואר: הירידות במניה לא הגיוניות

מחיר היעד של נידהאם למניה עומד על 32 דולר - פרמיה של 43% על המחיר הנוכחי • מתחילת השנה נפלה מניית טאואר בכ-35%

מתחילת השנה ועד לשבוע שעבר ירדה מניית טאואר  בכ-35%, לעומת עלייה של 11% במדד השבבים SOX. בבית ההשקעות נידהאם סבורים כי מדובר במכירה מוגזמת של המניה. "הירידות במניה בזמן האחרון לא הגיוניות כלל, לאור העובדה שמתחרות של טאואר עלו מתחילת השנה, וחלקן נסחרות במכפיל רווח של 20, לעומת מכפיל 10 אצל טאואר", כתבו כלכלני נידהאם בסקירה שפרסמו לפני כמה ימים.

המלצת נידהאם למניית טאואר נותרה ללא שינוי, "קנייה", במחיר יעד של 32 דולר למניה, שמשקף פרמיה של 40% על המחיר הנוכחי. זאת, לאחר שביום שישי עלתה מניית טאואר בנאסד"ק ב-3.1% למחיר שמשקף לחברה שווי שוק של 2.6 מיליארד דולר.

במקביל, גוף פיננסי נוסף התחיל לסקר את מניית טאואר בהמלצה חיובית ובמחיר יעד נדיב אף יותר: Loop Capital Markets, גוף השקעות המספק גם שירותי ייעוץ משיקגו, ממליץ על טאואר בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 46 דולר - יותר מפי שניים ממחיר המניה הנוכחי.

"מאז שראסל אלוואנגר נכנס לתפקיד המנכ"ל ב-2005, טאואר עברה שיפורים דרמטיים בתחרותיות של הטכנולוגיות האנלוגיות המיוחדות שלה והרחיבה באופן משמעותי את יכולות הייצור שלה", כתב האנליסט קודי אקרי מ-Loop (אנליסט שמכיר את החברה וסיקר אותה בעבר בגופים אחרים).

לדבריו, טאואר מיצבה עצמה אסטרטגית בשוקי נישה שצומחים במהירות ושהתחרות בהם מוגבלת. במקביל, הוא מזכיר שטאואר הרחיבה את קיבולת הייצור שלה באמצעות הסכמים ארוכי טווח עם פנסוניק ומקסים. "אנחנו מאמינים שטאואר נמצאת כיום בשלבים המוקדמים של ההצלחה שלה, ושהמומנטום צפוי להיבנות", כותב האנליסט כהסבר למחיר היעד הגבוה שבו הוא נוקב.

מניית טאואר
 מניית טאואר

"אנו מעודדים מהתקדמות החברה"

ב-Loop סבורים שהתמחור הנוכחי של טאואר הוא בין האטרקטיביים ביותר בתעשייה, כשהיא נסחרת במכפיל של פחות מ-10 על הרווח הצפוי ב-2019. הוא מזכיר שטאואר היא ה-Foundry הגדולה ביותר בשוק האנלוגי, וכותב שיש מגמה של מיקור-חוץ בתעשייה - מגמה שנמצאת בחיתוליה וצפויה, להערכתו, להיטיב עם טאואר. "אנחנו מעודדים מהתקדמות החברה, בלי קשר לחולשה האחרונה במחיר המניה, וממליצים למשקיעים לנצל את 'השיבוש' הזמני, משום שאנו מעריכים שעסקאות בטווח הקצר והבינוני יהיו קטליזטורים משמעותיים למחיר המניה", הוא מוסיף.

כאמור, גם כלכלני נידהאם חיוביים כלפי טאואר, והם הזכירו בסקירתם כמה גורמים חיוביים, ביניהם העובדה שהגדלת קיבולת הייצור בתחום ה-SiGe (המשמש לטכנולוגיות תקשורת מתקדמות) מתבצעת בהתאם לתוכניות. "אנחנו מאמינים שהביקוש ל-SiGe חזק וטאואר מרחיבה את קיבולת הייצור באופן אקטיבי, במטרה לענות על רמות הביקושים", נכתב בהמלצת נידהאם. להערכתם, טאואר תצליח להגדיל את הקיבולת ב-75% עוד במהלך המחצית השנייה של 2018. עניין נוסף שמוזכר שם הוא השפעת הירידה בביקוש של אפל, שלהערכת נידהאם, לא צפויה להשפיע משמעותית על טאואר, משום שהם סבורים כי אפל בונה כעת מלאים.

בנידהאם התייחסו גם לחידוש החוזה של טאואר עם פנסוניק. מדובר בהסכם הכולל מיזם משותף של שתי החברות לייצור שבבים עבור מוצרי פנסוניק ומוצרי צד שלישי במפעלים ביפן, שנחתם לפני כמה שנים ועומד בפני חידוש. להערכת כלכלני נידהאם, החברה עדיין בתהליך ובמגעים עם פנסוניק לקראת חידוש החוזה. "עשויות להיות שיחות סביב מבנה התמחור, אבל אנחנו מאמינים שפנסוניק תתחייב להיקפים זהים לחוזה הקודם, משום שטאואר סיפקה לה ערך מוסף, ועל רקע המשך הגידול בביקושים למוצרי פנסוניק, בעיקר בתחום החיישנים", נכתב שם.

בנידהאם מפחיתים מעט את התחזיות שלהם לרבעון השלישי, אבל מעלים את התחזיות לרבעון הרביעי. להערכתם, טאואר תציג ברבעון השלישי הכנסות של 359 מיליון דולר, וברביעי הכנסות של 383 מיליון דולר. בשנה כולה הם מעריכים שטאואר תרשום הכנסות של 1.39 מיליארד דולר - כמעט ללא שינוי לעומת 2017.