ירידות בסיום המסחר בבורסה; אלקטרה צריכה זינקה בכ-6%

המסחר בבורסה הסתיים אתמול בעליות • נעילה מעורבת אמש בוול סטריט • חמת מתכננת לגייס כ-40 מיליון שקל • שופרסל ריכזה עניין לאחר שאלשטיין מכר 16.5% מהחברה

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ה') בירידות, על רקע הסגירה הירוקה אתמול והנעילה המעורבת בוול סטריט. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת ואילו המסחר באירופה מתנהל בירידות. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה אדומה.

 

בית ההשקעות נידהאם סבורים שמניית טאואר  סובלת ממכירה מוגזמת. "הירידות במניה בזמן האחרון לא הגיוניות כלל לאור העובדה שמתחרות של טאואר עלו מתחילת השנה, וחלקן נסחרות במכפיל רווח של 20, לעומת מכפיל 10 אצל טאואר", כותבים כלכלני נידהאם. המלצתם למניה נותרת ללא שינוי: "קנייה" במחיר יעד של 32 דולר למניה, שמשקף פרמיה של 43% על המחיר הנוכחי.

הצלחה במכרז למכירת מניות שופרסל  שערכה החברה האם, דיסקונט השקעות  (דסק"ש), משכו את המניה לירידות ביומיים האחרונים. במכרז שנערך מוקדם יותר השבוע התקבלו מגופים מוסדיים ביקושי ענק בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, ובעקבותיהם צפויה החברה למכור את מלוא הכמות שהוצעה למכירה בהיקף של כ-16.5% ממניות שופרסל.

מחיר המכירה במכרז נקבע על 21.83 שקל למניה, המשקף הנחה של 8% על המחיר בו סיימה המניה את המסחר בבורסה אתמול. שדסק"ש, שהחזיקה טרם המכרז ב-50.1% ממניות שופרסל, תמכור כעת כאמור 16.5% ממניות החברה תמורת כ-850 מיליון שקל.

בעקבות המכירה ירדו מהחזקה של 50.1% בשופרסל להחזקה של 33.6% בלבד. המשמעות היא ששופרסל תהפוך לחברה ללא בעל שליטה.

חברת חמת  מתכננת לגייס כ-40 מיליון שקל באמצעות הנפקה לציבור, או הקצאה פרטית של מניותיה. החברה דיווחה אתמול לבורסה, כי היא בוחנת הנפקה של עד 10% מהון המניות שלה, במחיר שלא יפחת מ-12.34 שקל למניה [לידיעה המלאה].

הרווח הנקי של אורמת  בשנת 2017 נחתך ב-23.1 מיליון דולר (כ-14%), בעקבות תיקון דוחותיה לאחור, כפי שפורסמו אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט. אורמת נאלצה לתקן לאחור את דוחות הרבעון השני, השלישי והרביעי של 2017 (והשנה כולה), ועדכנה גם את דוחות הרבעון הראשון של 2018 במסגרת הדוח המורחב לרבעון זה, שהוגש באיחור [להרחבה].

מנכ"ל חברת טוגדר , אמר אתמול (ד') בכנס חברות הקנאביס הבורסאיות שערך משרד קשרי המשקיעים ויחסי הציבור דה-אינווסטור: "עד סוף 2018, או 2019 לשם הזהירות, נוכל כבר לייצר קנאביס בחווה שלנו באפריקה". ברכה ציין כי תהליך השגת אישורים והקמת חוות באפריקה הוא קצר יחסית, וכי עלות הייצור נמוכה מהעלות בישראל. את עלום הייצור של גרם קנאביס בישראל הוא מעריך בכחצי דולר [לקריאה נוספת].

בבזק  עדיין מתלבטים בקבוצה האם למכור את אתר וואלה או להותיר חלק ממנו בתוך הקבוצה. על-פי המסתמן, תמורת המחיר המתאים תימכר וואלה שבבעלות בזק, אולם פעילות הדאטה שלה תישאר ותפעל מתוך אחת החברות בקבוצה. דורון תורג'מן, דירקטור בבזק ומנכ"ל אינטרנט זהב, העריך אתמול בוועידת שוק ההון של "גלובס" כי עד לסוף השנה תועבר השליטה בבזק לבעלים חדשים. עוד אמר תורג'מן כי הוא מקווה שהמשקיעים הזרים שעזבו את החברה עם התפוצצות פרשת אלוביץ'-נתניהו יחזרו להשקיע במניה עם העברת השליטה. 

עוד בחברה: עו"ד אודי אפרון, ממשרד מ. פירון ושות', מונה ליועץ המשפטי של דירקטוריון בזק, במקומה של עו"ד שירי שחם, שסיפקה ממשרד יגאל ארנון [להרחבה].

שאר מניות קבוצת יורוקום ירכזו עניין גם היום לאחר שבתחילת השבוע פורסם כי לא רק האחים נוימן רוצים לרכוש את השליטה בחברה. קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט (searchlight) הגישה לפני קרוב לשבועיים הצעה לאינטרנט זהב  לרכישת השליטה בחברה. לפי הערכות, מדובר בהצעה בסדר גודל דומה לזו שהגישו האחים נוימן.

יחד עם זאת, בעוד האחים נוימן מוכנים לרכוש את החברה ללא בדיקת נאותות, בקרן ביקשו מספר שבועות בכדי לבצע הליך מזורז יחסית של בדיקת נאותות לחברה, ורק לאחר מכן להפוך את הצעתם למחייבת.

אל על  ריכזה עניין על רקע ביטול עסקת המיזוג בין חברת הבת סאן דור לישראייר.

חברת הדירוג S&P מעלות העלתה אתמול את הדירוג של חברת הנדל"ן המניב, מבני תעשיה , בדרגה אחת, מ-A ל-A פלוס, בזכות הירידה במינוף החברה, והציפייה להמשך מגמה זו בעתיד הקרוב. מדובר על העלאת דירוג שלישית למבני תעשיה בתוך כשנה וחצי בלבד.