JVP מגדילה את היקף הגיוס בקרן השמינית שלה ל-200 מ' ד'

הביקושים להצטרפות לקרן עלו על הסכום המתוכנן אותו ביקשה לגייס, שעמד על 160 מיליון דולר

אראל מרגלית / צילום: איל יצהר
אראל מרגלית / צילום: איל יצהר

הצלחה לקרן ההשקעות JVP בגיוס הקרן השמינית שלה JVP VIII: ממסמך בקשה שהגישה הקרן לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) עולה כי הביקושים להצטרפות לקרן עלו על הסכום המתוכנן אותו ביקשה הקרן לגייס - 160 מיליון דולר, וכעת מבקשת הקרן להגדיל את היקף הקרן השמינית ל-200 מיליון דולר.

תהליך גיוס ההשקעות לקרן החדשה היה מהיר במיוחד: הבקשה המקורית הוגשה בחודש פברואר השנה ובתוך כארבעה חודשים הקרן גייסה 168 מיליון דולר. על פי המסמך מדובר ב-24 משקיעים בקרן החדשה. מקורות בענף מעריכים כי מדובר בביקושים גבוהים מצד משקיעים קיימים של הקרן ומצד משקיעים חדשים, וכי הקרן לא תתקשה לגייס את יתרת 32 מיליון הדולר שנותרו כעת. לגלובס נודע כי פעילות ההשקעות של קרן 8 כבר החלה, והקרן כבר איתרה חברות והחלה בתהליכי השקעה בהן.

קרן JVP הוקמה על ידי אראל מרגלית בשנת 1993, ולאורך השנים גייסה כ-1.2 מיליארד דולר והשקיעה ביותר מ-120 חברות. 90% ממשקיעי הקרן הם משקיעים זרים, חברות עסקיות כמו תאגיד עליבאבא העולמי, גופים מוסדיים וגופים ממשלתיים. אחד מגורמי המשיכה של הקרן הוא דירוגה הגבוה במדד חברת המחקר האמריקאית Perqin, שמיקמה אותה בין שש הקרנות בעלות התשואה הגבוהה בעולם.

בשנים האחרונות הובילה JVP עשרות אקזיטים והנפקות בנסד"ק. הקרן משקיעה בחברות בשלבים מוקדמים וכן בחברות צמיחה בתחומי Cyber-Security, AI, Big Data, Fintech, Storage, Mobile ועוד. לאחרונה השיקה הקרן את JVP-PLAY, פלטפורמת השקעות בשיתוף טסקו ופפסיקו, המבוססת על מודל המחבר בין חברות רב לאומיות, משקיעים וסטארט-אפים - ליישום פתרון טכנולוגי המתמודד עם אתגרי המחר של תאגידי ענק בדרך לבניית חברות גלובליות.

JVP פועלת בישראל ברובע המדיה בירושלים ובמרכז הסייבר בבאר שבע, ומקיימת בהם מוקדי חדשנות לבניית שיתופי פעולה אסטרטגיים מול סקטורים שונים וחברות טכנולוגיה מהעולם כולו. לאחרונה החלה החברה בקידום מרכז פודטק בקריית שמונה וכן בהתרחבות הפעילות לניו יורק, שם מוקם האב חדשנות עם שותפים אסטרטגיים.

JVP סירבה להגיב לידיעה.