נעילה מעורבת בארה"ב; נאסד"ק בשיא

מניית פייסבוק עברה לראשונה את רף ה-200 דולר • מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידת שערים ביום השביעי ברציפות • ג'נרל אלקטריק נגרעה ממדד הדאו ג'ונס לראשונה מאז היווסדו • דיסני העלתה את גובה ההצעה לפוקס

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט ננהל היום (ד') במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק נסחר בשיא, ואילו מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידת שערים ביום השביעי ברציפות.

 

גרורות למלחמת הסחר - ענקיות הרכב הגרמניות הגישו הצעה לאיחוד האירופי להעלות את המס על ייבוא כלי רכב אמריקאים על היבשת ל-10%. לפי הדיווחים בתקשורת האמריקאית שגריר ארה"ב לגרמניה ניהל בזמן האחרון שיחות עם בכירים ב-BMW, וולקסווגן ודאיימלר בהן הם העלו רעיונות כיצד למנוע ממלחמת סחר רצינית יותר להתפתח. הדבר משפיע על המסחר במניות הרכב האמריקאיות הגדולות: טסלה ג'נרל מוטורס  פורד מוטורס  Fiat Chrysler Automobiles NV 

בנוסף לכך, היום נודע כי  האיחוד האירופי יטיל מכסי ייבוא של 25% על רשימת מוצרים המיוצרים בארה"ב והמיובאים לאירופה. שווי היבוא השנתי מארה"ב לאירופה של המוצרים שימוסו עומד על כ-3.2 מיליארד דולר. 

בגזרת המאקרו: נתון עסקאות הנדל"ן יד שנייה למגורים עומד על 5.43 מיליון והוא נמוך מתחזית למכירה של 5.52 מיליון וגם מהנתון של החודש הקודם בו עמד הנתון על 5.46 מיליון. נתון מלאי הנפט השבועיים הראה צניחה של 5.9 מיליון חבריות לעומת צפי לירידה של 2.1 מיליון חביות.

בתוך כך, מחיר הנפט חזר לעליות היום. לאחר עלייה של 1.29%, מחיר חבית עומד על כ-66 דולר. בסוף השבוע תתקיים ישיבת שרי הנפט של ארגון המדינות המייצאות אופ"ק, בצל מחלוקת בין מנהיגת הקרטל סעודיה לבין שלוש מבין חמש המייסדות שלו - איראן, עיראק וונצואלה. רוסיה, שאינה חברה באופ"ק, תומכת בעמדת סעודיה להעלאת התפוקה ב-300 אלף עד 600 אלף חביות ביום. 

ריכזו עניין

מניית פייסבוק  עברה לראשונה את רף ה-200 דולר למניה ונסגרה בשיא. החברה הודיעה כי לפלטפורמת האינסטגרם, שבבעלותה, יש כעת מיליארד משתמשים. בנוסף, באינסטגרם הודיעה כי תשיק אפליקציה חדשה לצפייה בסרטונים ארוכים. 

גם מניית נטפליקס  הגיעה היום לשיא כל הזמנים. שתי המניות הקפיצו גם את מדד הנאסד"ק לשיא. מניות פייפאל  וגוגל  גם עלו במסחר. 

היסטוריה במדד הדאו ג'ונס - לאחר שג'נרל אלקטריק  ירדה ב-55% היא תיגרע מהמדד לטובת רשת חנויות הנוחות וולגרין בוטס אליאנס . ג'נרל אלקטריק היא אחת מהחברות הוותיקות במדד והיא כלולה בו משנת 1896. יש לציין כי מדד הדאו ג'ונס מתעלם משווי השוק של החברות הכלולות בו אלא הוא מודד את הפעילות הכלכלית של החברה בארה"ב. יש לציין כי להיכללות במדד יש השפעה מידית על שוויה של מניה מסוימת. החברות שמרכיבות את המדדים צריכות לרכוש את מניות של החברות הכלולות במדד. לכן בכניסתה של חברה למדד - הביקוש למניה עולה, וביציאתה - הוא יורד. וכצפוי ניתן לראות שג'נרל אלקטריק יורדת במסחר היום ווולגרינס - עולה. 

וולט דיסני העלתה את גובה הצעת הרכש לנכסי תאגיד המדיה פוקס  מ-28 דולר למניה ל-38 דולר למניה. ההצעה של דיסני מתעלה גם על ההצעה של תאגיד קומקאסט אשר הציע 35 דולר למניה. כמו כן הצעת הרכש החדשה מאפשרת לבעלי מניות פוקס לבחור בין כסף לבין מניות בתאגיד החדש. 

תם הסכסוך במלאנוקס  - אמש פרסמה החברה כי היא חתמה על הסכם הבנות עם סטארבורד, קרן ההשקעות האקטיביסטית, לגבי הרכב הדירקטוריון של החברה. 

פורד מוטורס ופולקסווגן  ישתפו פעולה? לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית שתי ענקיות הרכב בודקות כיצד הן יכולות לעבוד יחדיו בכדי שיצליחו להתחרות טוב יותר בטכנולוגיות מתקדמות ברמה הגלובלית. עם זאת החברות הבהירו כי הן לא בוחנות שום אפשרות למיזוג. 

אורקל  צנחה במסחר היום אחרי שדיווחה על הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה. ענקית הטכנולוגיה הרוויחה 99 סנט למניה במחזור של 11.26 מיליארד דולר. למרות שהתוצאות הכו את תחזית האנליסטים, המניה צונחת במסחר וזאת ככל-הנראה משום שהתחזית שהיא הציגה נמוכה מצפי האנליסטים.

סטארבקס  ירדה במסחר לאחר שהורידה את התחזית השנתית שלה מרווח של 2.43 דולר למניה לרווח של 2.39 דולר למניה, כשהאנליסטים העריכו עד עתה שהחברה תרוויח 2.49 דולר למניה. בנוסף אנליסט ממורגן סטנלי הוריד את דירוג למניה.