אלונה בר און: "גלובס" עובד כמו עיתון עם ממשל תאגידי

יו"ר "גלובס" בכנס שוק ההון "עושים שוק": "בדיוק לפני שנה רכשנו את 'גלובס', ולרגל השנה הוצאנו לפני שבוע דוח אמון; יש לנו תפיסת עולם מה גוף התקשורת הזה צריך להיות, ורואים את זה ב-9 הסעיפים בדוח"

אלונה בר און, יו"ר "גלובס", בכנס "עושים שוק" / צילום: איל יצהר
אלונה בר און, יו"ר "גלובס", בכנס "עושים שוק" / צילום: איל יצהר

"היום זה תאריך משמעותי מאוד עבורנו: בדיוק לפני שנה רכשנו את 'גלובס', וב-20 ביוני הצטרפה אליי השותפה שלי ענת אגמון" - כך אמרה הבוקר (ד') יו"ר "גלובס", אלונה בר און, בכנס ועידת שוק ההון של "גלובס", "עושים שוק".

לדברי בר און, "לרגל השנה הוצאנו לפני שבוע דוח אמון. יש לו המון משמעות מבחינתנו. זה לא אמצעי שיווקי, וקשה היום לזהות תוכן ושיווקי, כמו שקשה לזהות פייק ניוז וניוז אמיתי. הדוח כולל 9 סעיפים שנכתבו במהלך הגישור מול כונסי הנכסים של העיתון. הייתי צריכה לקבל האם אני רוכשת את העיתון בטווח של 48 שעות, שבמהלכן נוסח חזון שדרכו מצאתי את השותפה שלי. יצא כמו נעל זכוכית - לה זה מאוד התאים, כי החזון קובע שלא נוכל לעשות שימוש לרעה בעיתון. בזכות החזון הזה היא הגיעה.

"מסמרנו את עצמנו עם הפצת הדוח ולמעשה לקחנו את העיתון בשביל לבנות תקשורת. מבלי להעליב אף גוף אחר, יש לנו תפיסת עולם מה גוף התקשורת הזה צריך להיות, ורואים את זה ב-9 הסעיפים בדוח האמון.

"בתמצות, המערכת של 'גלובס' היא עצמאית, כלומר האחראית עליה היא נעמה סיקולר, שבשנה הזו בתנאים לא פשוטים עשתה פלאים בעיתון הזה. היא אחראית על התוכן, ענת ואני והדירקטוריון לא מעורבים בעיתון ברמה השוטפת, מקסימום יכולים להגיד את דעתנו על מה שהיה. המעורבות שלנו באה לידי ביטוי בתוויה וביישום של הערכים ולא בתוכן השוטף, ולכן אם יש טענות, אז להפנות לנעמה...

"מעבר לעצמאות התוכן, זהו עיתון עסקים, וזו הזהות שלנו, ולשם ממשיכים לכוון. הוא לא פוליטי במובן שהוא לא ימני או שמאלני, הוא לא קפיטליסיטי או ניאו-ליברלי, אין לנו יומרה להניח את זה, אנחנו רוצים להפריד בין דעה ובין עובדה. זו אג'נדה ללא אג'נדה, אבל זו האג'נדה. מדברים על שקיפות וביקורת עצמית, דברים שבשוק ההון מכירים היטב. בתקשורת שיצא לי להיות מחוצה לה ב-20 השנה האחרונות, למדתי משוק ההון התנהלות אחרת לגמרי.

"ב'גלובס' פתאום יש דירקטוריון מתפקד, ויש שם את הדירקטורים המפחידים של השוק, עם עדן בר טל ואברהם ביגר. 'גלובס' מתחיל לעבוד כמו עיתון עם ממשל תאגידי, ואנחנו צריכים לשם כך עזרה שבה תאירו את עינינו - אנחנו רוצים לדעת אם לא ביקשנו תגובה בזמן או שביקשנו תגובה חלקית. אנחנו רוצים לדעת את הדברים האלה. אין לנו איך לדעת דברים כאלה. יש הרגלים שהשתרשו, גם אם לא בכוונה רעה, ולכן אנחנו צריכים עזרה לראות את הדברים".

לדברי בר און, "אנחנו לא רואים חטא גדול בלהתנצל אם טעינו, לא רוצים לפגוע, לא באנו לשם כך. באנו לייצר תמונה מקסימום מהימנה ולהביא כמה שיותר דעות. השבוע בעניין חוק גיוס החרדים הייתה כפולה שהביאה דעות מכל מיני קבוצות ומהחרדים, ולא הייתה דעה אחת, כי אין דעה אחת, וזה השירות שאנחנו רוצים לתת, ולשם אנחנו מכוונים, ואנחנו מאוד מעריכים את האמון שנותנים ונתתם בנו לאורך השנים וגם בשנים שהיו קשות. בזה עזרתם לי מאוד כשהיה לי לאן לחזור. אנחנו מעריכים את זה ואת השיתוף בינינו".

לצפייה בנאום המלא (דקה 0:00 עד 09:45):