יום נוסף של ירידות בבורסת תל אביב; שופרסל ירדה בכ-6%

מניות קבוצת יורוקום ריכזו עניין • ברן עדכנה אתמול על זכייה בחוזה גדול בפרויקט לאספקת מי שתייה באחת ממדינות מערב אפריקה

הבורסה בת"א / צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: בז רתנר, רויטרס

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (ג') בירידות על רקע הירידות מתחילת השבוע. בשעות נעילת הבורסה בת"א, וול סטריט נסחרו בירידות משמעותיות. המסחר בבורסות אסיה נסגר בירידות חדות, המסחר באירופה מתנהל במגמה אדומה. הדולר חוצה את ה-3.65 שקלים.

 

שיכון ובינוי  המשיכה לרכז עניין לאחר שנמכרה לנתי סיידוף ונסחרה בירידות. 

בזק  ושאר מניות קבוצת יורוקום היו במוקד העניינים לאחר שאתמול פורסם כי לא רק האחים נוימן רוצים לרכוש את השליטה בחברה. קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט (searchlight) הגישה לפני קרוב לשבועיים הצעה לאינטרנט זהב  לרכישת השליטה בחברה. לפי הערכות, מדובר בהצעה בסדר גודל דומה לזו שהגישו האחים נוימן.

יחד עם זאת, בעוד האחים נוימן מוכנים לרכוש את החברה ללא בדיקת נאותות, בקרן ביקשו מספר שבועות בכדי לבצע הליך מזורז יחסית של בדיקת נאותות לחברה, ורק לאחר מכן להפוך את הצעתם למחייבת [לידיעה המלאה].

בינתיים המנהלים המיוחדים של יורוקום - עורכי הדין של הבנקים הנושים של החברה - המשיכו במאבקם למנוע את העסקה למכירת בי קום  לאחים נוימן. אתמול הגישו המנהלים המיוחדים בקשה לבית המשפט לקבלת צו מניעה למכירת החברה. המנהלים קיבלו צו זמני, והשופטת החליטה לצרף את האחים נוימן כצד לבקשה, וקבעה כי הם, אינטרנט זהב והכנ"ר יעבירו את עמדתם בנוגע לצו עד למחר בצהריים [להרחבה].

חברת הנדל"ן ישראל קנדה  עדכנה אתמול כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת 57% מ"בית יורוקום" שבמתחם הבורסה ברמת גן תמורת 66 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר צפויה לשלם 16 מיליון שקל מהסכום במועד החתימה על הסכם המכר המפורט, במידה וייחתם כזה, והיתרה תוך חודשיים "מתום תקופת אי מימוש זכויות הבעלים הנוספים בקרקע, ובכפוף להעברת הזכויות בממכר על שם הקונה".

המגעים למכירת "בית יורוקום" מתנהלים מול בנק דיסקונט , הנושה הגדול ביותר של קבוצת יורוקום, עם חוב של כ-600 מיליון שקל [להרחבה].

חברת דיסקונט השקעות   שבשליטת אדוארדו אלשטיין מנצלת את הזינוק בשווי החברה-הבת שופרסל  לצורך שיפור נזילותה. אמש דיווחה דסק"ש לבורסה כי דירקטוריון החברה הנחה את הנהלתה לבחון אפשרות למכירת מניות שופרסל בדרך של הליך מכרזי למשקיעים מסווגים על מחיר מניית שופרסל שתימכר על-ידי החברה. 

עפ"י הערכות, הכוונה היא למכור כ-10% ממניות שופרסל, אך היקף המכירה יהיה תלוי בביקושים שיזרימו המוסדיים במסגרת המכרז ובמחיר שיוצע [לקריאה נוספת].

אלומיי קפיטל  חתמה על הסכם הנדסה רכש ובנייה (EPC) בהיקף של 192 מיליון אירו עם חברת METKA EGN, להקמת פרויקט "טלאסול" הצפוי לייצר 300 מגה וואט בטלאוון-ספרד וצפי הפעלתו במחצית הראשונה של 2020.

חברת ההנדסה ברן  עדכנה אתמול על זכייה בחוזה גדול בפרויקט לאספקת מי שתייה באחת ממדינות מערב אפריקה, בהיקף מוערך של כ-40-60 מיליון אירו (160-250 מיליון שקל). ברן לא פירטה בדיווח לגבי זהות המדינה, אולם שם הקובץ שבו הציגה את העדכון חושף כי מדובר בחוף השנהב.

עבודות הפרויקט, שלהערכת ברן יימשכו בין שנתיים לשלוש, צפויות לכלול תכנון, רכש, הקמה וארגון חבילת מימון להקמת כ-2,000 מערכות לשאיבת מים ותשתיות הובלה, וזאת לצורך אספקת מי שתייה "לעשרות רבות של כפרים" [להרחבה].

מניית קרסו  רשמה היום ירידות. נכסים ובנין  עלתה.

פלוריסטם דיווחה כי נכנסה להסכם שיתוף פעולה נוסף עם משרד ההגנה האמריקאי (DOD) ומכון המחקר להגנה כימית (USAMRICD). ההסכם הוא חלק ממערך הבריאות בצבא ארה"ב, לצורך בחינת מוצר הריפוי התאי PLX-R18 של פלוריסטם כטיפול בפגיעות ארוכות טווח הנגרמות כתוצאה מחשיפה לגז חרדל.

המשביר 365  עדכנה לקראת סוף השבוע האחרון כי בעקבות ירידת שוויה, היא תקצה להפניקס כ-5% ממניותיה, וזאת בהתאם למנגנון פיצוי שנקבע בהסכם ההקצאה שנחתם בין הצדדים לפני כשלוש שנים. בין היתר נקבע אז כי שער המניה המינימלי לפיו יחושב הפיצוי יעמוד על 1.4 שקלים - גבוה בכ-70% משוויה הנוכחי של המניה, כ-80 אגורות.