תנובה שוקלת להעביר את המטה למשרדי טבע בפ"ת

קבוצת המזון הגדולה בישראל צפויה לעזוב את משכנה מזה שנים ארוכות במתחם סינמה סיטי גלילות שברמת השרון • ההערכה היא כי המעבר המדובר צפוי להתבצע כבר בשנה הבאה

מנכ"ל תנובה, אייל מליס / צלם: אוריה תדמור
מנכ"ל תנובה, אייל מליס / צלם: אוריה תדמור

ענקית המזון תנובה מנהלת משא-ומתן מתקדם להעברת מטה החברה מגלילות לפתח-תקווה, במקום המטה של חברת התרופות טבע - כך נודע ל"גלובס". ההערכה היא כי המעבר המדובר צפוי להתבצע כבר בשנה הבאה.

קבוצת המזון הגדולה בישראל, בניהולו של אייל מליס, שנרכשה לפני כ-4 שנים על-ידי חברת ברייט פוד הסינית, צפויה לעזוב את משכנה מזה שנים ארוכות במתחם סינמה סיטי גלילות שברמת השרון, ולעבור למשרדים בהם שוכן המטה של חברת טבע.

נכון להיום ממוקם מטה טבע ברחוב בזל בפתח-תקווה, כשבנוסף היא פעילה בעוד כמה אתרים בעיר.

פעילותה של טבע בפתח-תקווה היא ארוכת-שנים, כאשר הקשר ההיסטורי בין טבע לעיר מבוסס בין השאר על כך שפתח-תקווה נוסדה על-ידי יואל משה סלומון, אביו של חיים סלומון, שהיה אחד ממייסדי טבע בתחילת המאה הקודמת.

טבע תכננה לעזוב את פתח-תקווה לטובת רעננה במטרה לחסוך את עלויות השכירות הנאמדות בכמה מיליוני דולרים, ואף רכשה קרקע באזור התעשייה הצפוני של רעננה. אך המשבר אליו נקלעה טבע והצורך שלה להשיג מזומנים לצורך החזר החוב הובילו להקפאת התוכנית.

המשרדים הנוכחיים של תנובה, בהם פועל מטה החברה, מתפרשים על שטח של 13 אלף מ"ר במתחם הסינמה סיטי גלילות שבבעלות חברת נצבא. הנכס עצמו היה בעבר בבעלות תנובה אך נמכר בשנת 2009 לנצבא ב-406 מיליון שקל, בזמן שתנובה הייתה בשליטתה של קרן אייפקס. על-פי הערכות, העסקה כללה תשלום דמי שכירות גבוהים יחסית של תנובה לנצבא, מחיר שכיום תנובה אינה מוכנה לשלם.

החוזה של תנובה עם חברת נצבא אמור להסתיים במהלך שנת 2019, אך לתנובה יש אופציה להאריך את החוזה.

מהדוח הכספי השנתי של חברת נצבא לשנת 2016 עולה כי דמי השכירות הממוצעים למ"ר במתחם הסינמה סיטי בגלילות, הכוללים גם שטחי מסחר וגם שטחי משרדים, עומדים על 172 שקל למ"ר. עוד עולה כי סך הכנסות מדמי השכירות מהמתחם הסתכם ב-56.2 מיליון שקל בשנת 2016.

נתון מעניין נוסף העולה מהדוח הוא כי שיעור התפוסה במתחם ירד מ-98% בשנת 2015 לשיעור של 95.5% בשנת 2016. כיום הנהלת תנובה היא השוכר העיקרי של שטחי המשרדים בסינמה סיטי.

מתנובה לא נמסר תגובה.