ישראל קנדה: מזכר הבנות לרכישת 57% מבית יורוקום ב-66 מ' ש'

מגעים למכירת בית יורוקום מתנהלים מול בנק דיסקונט, הנושה הגדול ביותר של קבוצת יורוקום

ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן ישראל קנדה עדכנה היום כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת 57% מ"בית יורוקום" שבמתחם הבורסה ברמת גן תמורת 66 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר צפויה לשלם 16 מיליון שקל מהסכום במועד החתימה על הסכם המכר המפורט, במידה וייחתם כזה, והיתרה תוך חודשיים "מתום תקופת אי מימוש זכויות הבעלים הנוספים בקרקע, ובכפוף להעברת הזכויות בממכר על שם הקונה". 

המגעים למכירת "בית יורוקום" מתנהלים מול בנק דיסקונט, הנושה הגדול ביותר של קבוצת יורוקום, עם חוב של כ-600 מיליון שקל. לפני קרוב לשלוש שנים הגיע הבנק להסכמות עם החברה, שהייתה אז עוד בשליטת שאול אלוביץ, כי לנוכח ההרעה במצבה הפיננסי הוא יקבל חיזוק לביטחונותיו. אחד הנכסים המרכזיים שקיבל לידיו הבנק הוא ההחזקות בבית יורוקום.

עוד ציינו בישראל קנדה כי כניסתה של העסקה לתוקף מותנית בכך שהבעלים הנוספים בקרקע לא יממשו את זכות הסירוב הראשונה המוקנית להם ולא יביעו התנגדות למכירת החזקות יורוקום בנכס. ככל הידוע, יתרת ההחזקות בנכס מחולקת בין כמה משקיעים פרטיים שונים, בעיקר חרדים, ללא מחזיק אחד מרכזי.

מדובר בבניין משרדים בן ארבע קומות, הממוקם ברחוב דב פרידמן מספר 2 ו-4 ברמת גן, בשטח כולל של כ-2,000 מ"ר, המשמש כיום את הנהלת קבוצת יורוקום, אולם שטח זה מגלם אפסייד משמעותי, משום שעל פי התוכניות ניתן להקים עליו מגדל משרדים בשטח של יותר מ-30 אלף מ"ר, עם כ-60 קומות.

ישראל קנדה מזהה הזדמנות

ככל הנראה, ישראל קנדה מזהה הזדמנות במצבה של יורוקום כדי להשתלט על נתח מהחזקותיה הבולטות. הניסיון לרכישת "בית יורוקום" כעת נעשה זמן קצר לאחר שישראל קנדה עדכנה כי החלה לגבש הצעה לרכישת החזקותיה של יורוקום נדל"ן (37.5%) בפרויקט המגורים והמשרדים מידטאון שבתל-אביב, בו היא שותפה בשיעור דומה (37.5%), לצידה של חברת אלקטרה המחזיקה ביתרת הזכויות בפרויקט.

החתימה הנוכחית על ההסכם מגיעה כמה שבועות לאחר שדיסקונט ניהל מגעים עם צמד יזמי הנדל"ן כידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת הנדל"ן המניב תנופורט, למכירת הנכס בתמורה דומה (כ-65 מיליון שקל).

עיקר פעילותה של ישראל קנדה מתרכז בהקמת פרויקטים למגורים וניהול קבוצות רכישה בלב גוש דן, ובשנים האחרונות היא אחת מהחברות הבולטות בתחום. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-860 מיליון שקל, אחרי שמנייתה נשחקה בכ-7% מתחילת השנה.