נגמר לו הכוח? יצחק שרם התפטר מתפקידו כיו"ר אפולו פאוור

שרם הקים את אפולו פאוור לפני כ-8 חודשים, כשמיזג בין השלד הבורסאי אור סיטי לחברת סולארפיינט, הפועלת בתחום האנרגיה הסולארית • מניית החברה ירדה ב-33% מתחילת השנה

חברת אפולו פאוור דיווחה אתמול (א') בערב כי יו"ר הדירקטוריון שלה, יצחק שרם, התפטר מתפקידו "כתוצאה מסיבות אישיות" וחדל להיות בעל עניין בחברה. מאפולו פאוור נמסר ל"גלובס" כי "החברה פועלת למינויו של מחליף בהקדם ותעדכן".

שרם, פעיל ותיק בשוק ההון המקומי, הקים את אפולו פאוור באוקטובר 2017 באמצעות מיזוג בין השלד הבורסאי אור סיטי החזקות לחברת סולארפיינט. בתחילת השנה שעברה רכשו שרם ושותפו כפיר זילברמן את השליטה באור סיטי מכונס הנכסים של יזמת הנדל"ן ענבל אור, שעסקיה קרסו, תמורת כמיליון שקל, ובהמשך יצקו לתוכה את הפעילות של סולארפיינט, העוסקת במחקר ופיתוח בתחום האנרגיה הסולארית. 

נזכיר כי לפני כחודש נעצר שרם ונחקר על ידי המשטרה בנוגע למעורבותו בפרשת "העוקץ" בחברת שורט טרייד, שסיפקה פלטפורמה למסחר בשוק המניות האמריקאי. אפולו פאוור מסרה אז בתגובה כי "החקירה האמורה אינה קשורה באופן כלשהו לחברה או לפעילותו או תפקידיו של שרם בחברה". 

שרם מחזיק בכ-2.7% ממניות אפולו פאוור, בעוד שבעלי המניות העיקריים בחברה הם חברת וסטאר אחזקות (כ-23.2%), מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג (7.7%), והסמנכ"ל ערן מימון (7.7%). מניית אפולו פאוור ירדה מתחילת השנה ב-33%, והיא משקפת כיום לחברה שווי שוק של כ-20.5 מיליון שקל. 

בקשה לייצוגית נגד המנהלים

לפני כשבוע דיווחה אפולו פאוור כי סיפקה ללקוח בסינגפור שתי ערכות סולאריות שפיתחה, לצורך בדיקות טכניות, וזאת כחלק מהמשא ומתן בינה לבין החברה מסינגפור על הזמנה של 1,000 ערכות סולאריות. אפולו פאוור ציינה כי "לאחת הערכות שהועברו לצד השלישי מחובר גב פריק, הכולל רכיב שבאמצעותו מסוגלת הערכה להפיק כוח חישוב הניתן למכירה לצדדים שלישיים".

נגד אפולו פאוור ומנהליה, ובהם שרם, רוזנברג, מימון, הדירקטור ליאור וידר והדח"צים ורד רז-אביו וזיו ארז, עומדת בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט בסוף דצמבר על ידי המשקיע אלי בוכריס. בסוף מאי השיבה החברה כי בקשת התביעה "שגויה וחסרת יסוד" וביקשה מבית המשפט לדחות אותה על הסף - וכעת תצטרך שופטת המחוזי רות רונן לקבל החלטה בעניין. 

הטענה העיקרית בבקשת הייצוגית, שהוגשה באמצעות עו"ד מתן פריידין ממשרד עוה"ד ולדמן-דוד-זוכוביצקי-פריידין, היתה ל"הטעיית משקיעים חמורה ובוטה באמצעות ביצוע דיווח מיידי הכולל פרטים חסרים ומטעים". מדובר בדיווח שפרסמה אפולו פאוור ב-18 בדצמבר, שלפיו הגישה "בקשה לרישום פטנט בעקבות הצלחה בניסוי לכריית מטבעות וירטואליים מבוססי בלוקצ'יין באמצעות המערכת הסולארית המודולרית שפיתחה החברה". 

יצחק (איציק) שרם (71) היה אחד האנשים החזקים בשוק ההון של שנות ה-90, אך מאז קריסת עסקיו - שהיו מרוכזים בקבוצת שרם-פודים - בשלהי העשור הקודם, הוא הוריד פרופיל ומיקד את עיקר פעילותו ברכישה של "שלדים בורסאיים" ויציקת פעילות עסקית לתוכם. שרם היה ודאי מעדיף להמשיך ולהתנהל מתחת לרדאר, אך הסתבכותו בפרשת "שורט טרייד" שינתה את תוכניותיו.