האיש שעזב את בזק במחאה מונה לתפקיד המנכ"ל

דודו מזרחי כיהן בעבר כמשנה למנכ"ל בזק • מזרחי עזב את החברה בטריקת דלת בעבר בשל התנגדותו לעיסקאות בעלי העניין שנעשו בחברה - שעכשיו במוקד חקירות אלוביץ'

דודו מזרחי / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי / צילום: איל יצהר

סגירת מעגל חסרת תקדים בבזק : דודו מזרחי, המשנה למנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים של בזק, שעזב את החברה בטריקת דלת בשל התנגדותו לתמורה בעיסקאות בעלי העניין בבזק - מונה לתפקיד מנכ"ל בזק ויחליף את סטלה הנדלר. מזרחי עזב את בזק במהלך המחצית השנייה של 2016, ומונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של חברת פרטנר כאשר הוא מכהן בתפקיד שנה. בינואר 2018 נכנס לתפקיד משנה למנכ"ל תנובה וסמנכ"ל הכספים של הקונצרן.

הנדלר נעתרה לבקשת הדירקטוריון, תאריך את כהונתה בחודשיים נוספים ותעזוב ב-31 באוגוסט. זאת כדי לאפשר לדודו מזרחי לסיים כיאות את תפקידו הנוכחי ולקיים חפיפה מסודרת.

שמו של מזרחי עלה מיד עם היוודע דבר עזיבתה של הנדלר. מזרחי עבד בבזק בשורה של תפקידים לאורך למעלה מ-15 שנה והוא התחיל את דרכו ככלכלן בחברה, ומשם טיפס עד שהגיע לתפקיד מנהל אגף רגולציה, סמנכ"ל כלכלה, סמנכ"ל כספים וכלכלה ומשנה למנכ"ל.

מזרחי נתמך על ידי ועד העובדים שרואים בו כמי שצמח מתוכם.

המינוי שלו כעת לתפקיד המנכ"ל הוא לכן סגירת מעגל שאין רבים שזוכים לה לאחר שכאמור עזב את בזק במחאה על כל האירועים שהובילו לעסקאות בעלי העניין בין בזק ליס, על רכישת חלקה של יורוקום בחברת יס בתמורה לכמיליארד שקל, ועל עסקת חלל שהיטיבה עם חלל שהייתה בבעלות שאול אלוביץ שהיה בעל השליטה בבזק, ביורוקום ובחלל על חשבון בזק. עסקאות אלה נחקרו ונחקרות ברשות לניירות ערך.

בפני מזרחי, וכנ"ל גם בפני קבוצת בזק בכללותה, ניצבים אתגרים כבדי משקל ובראשם שיקום מניית בזק והחזרת אמון המשקיעים בחברה לאחר משבר קשה שבו עזבו אותה רבים בגלל החקירות ולאחר שהתברר שהחברה נעשקה על ידי בעל השליטה הקודם תוך שהדירקטוריון עושה את כל מה שהתבקש ואישר את העסקאות הבעייתיות.