מה עוד עשינו השנה?

לאורך עמודי הדוח פרסנו את החזון והערכים, דרשנו שקיפות ודיברנו על דוגמה אישית. אנו גאים להציג כאן את הנושאים בעלי האופי העסקי והתפעולי שבהם התחלנו לטפל, וגם להצביע על הדרך שעוד יש לנו לעשות

כתיבת ערכים, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק
כתיבת ערכים, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק

חיזוק הארגון

במהלך השנה הראשונה מאז הרכישה, בנינו מבנה ארגוני מטריציוני וצוות ניהולי הכולל, לראשונה בארגון, סמנכ"לית אנשים. זאת, מתוך תפיסתנו כי ההון האנושי הוא בליבת העתון. לצד הצוות הוותיק והמוכשר של "גלובס", גייסנו עובדים נוספים ובמקביל הנענו תוכנית לפרישה מרצון.

השילוב בין הצוות הוותיק לצוות החדש מאפשר לנו לעשות עיתון מקצועי ואיכותי, שלא מוותר על חדשנות ועדכניות.

שיפוץ וחידוש המשרדים

למרות שקיבלנו החלטה להעביר את מערכת "גלובס" לתל אביב, ואף שכרנו משרדים ושיפצנו אותם, החלטנו לבסוף להישאר במשרדינו בבית בר און בראשון לציון. זאת, בין היתר, כדי לחסוך עלויות וכדי להשאר בקרבת בית הדפוס שלנו ועובדיו.

אנו נצטמצם בשטח, בהשוואה לקיים היום, וניכנס לתהליך שיפוץ ושדרוג שיאפשרו הכנסת סטנדרטים עדכניים וחדשניים.

תוכן איכותי ומבודל

מתוך הבנה של עולמות התוכן העדכניים, וההכרות עם הנושאים שמעניינים את קוראינו, אנו מרחיבים כל הזמן את תחומי הסיקור של "גלובס": הקמנו מחלקת היי־טק וטכנולוגיה רחבה ועשירה בתכנים: השער האחורי של העיתון מוקדש לכך, וגם ערוץ חדש ומלא עדכונים הוקם באתר. נאמנים להגדלת כמות ואיכות התחקירים בעיתון, הקמנו מחלקה ייעודית לכך; הרחבנו את סיקור תחומי החינוך והרווחה, החזרנו את מדור הספורט ואנו פועלים כעת להרחבת מדור השיווק והפרסום.

גם את המוספים נרצה לשפר ולהתאים, ואנו בוחנים את הדרכים הנכונות לעשות זאת.

עלייה בחשיפה

שמחנו לראות בסקר ‭ TGI‬עלייה בחשיפה ל"גלובס": צמיחה של ‭ 11.7%‬ במחצית השנייה של‭ .2017 ‬

שמחנו לראות גם כי לפי סקר איגוד החברות הציבוריות, מחודש יוני ‭ 52% ,2018‬ ממנהלי החברות מעדיפים את עיתון "גלובס".

ניתוח חדש של חברת מחקרי המדיה "יפעת", קובע כי במחצית השנייה של 2017 חלה עלייה משמעותית בנוכחות של "גלובס" במדיה הכללית (שאינה כוללת את "גלובס" ו/או סיקור פרשת פישמן). זה אומר שמצטטים אותנו ומדברים על החדשות שעשינו.

בחודשים אוגוסט ‭-2017‬ינואר ‭ ,2018‬נהנינו מכ־‭208‬ אזכורים חודשיים בממוצע לעומת 163 אזכורים בממוצע בחודשים ינואר-יולי, עלייה של ‭28%‬ על פי חברת "יפעת". זוהי אינדיקציה לפולואפים רבים יותר על הסיפורים שכתבינו מביאים, לחשיפה ולבמה רחבה הניתנת לעיתונאי "גלובס" בכלי תקשורת אחרים.

קודם כול - תוכן ועיתונות

"גלובס" צריך לעדכן ולפרסם את המידע המעניין והחשוב ביותר - בכל פלטפורמה אפשרית. הגיליון היוצא לאור כל יום הוא רק חלק ממגוון הדרכים שלנו לעשות זאת, ובשנה האחרונה עמלנו על שיפור חוויות המשתמש הן באתר והן באפליקציה. בפברואר השקנו אתר מותאם חדש ל"גלובס". האתר, בעל עיצוב נקי ובצבע הגלובסי המזוהה, כולל חידושים ושיפורים רבים.

עם התפיסה הזו הגיעה ההבנה ש"גלובס" חייב להשתפר משמעותית בחזית הדיגיטלית: מונה מנהל דיגיטל וחדשנות (‭,(CDO‬ והוקמה מחלקה עם מעצבים, מנהלי פרויקטים, מנהלי מוצרים וצוות פיתוח.

בשנה האחרונה החל שדרוג של כלל המערכות התומכות ביצירת התוכן. זה מאפשר להעלות חלק גדול מהכתבות קודם כל לאתר (כמחצית התכנים), ולייצר תוכן מיוחד לפלטפורמות הדיגיטליות.

האתר המחודש הוא סופה של עבודה מאומצת וממוקדת, וגם מביא לידי ביטוי את התפיסה של "קודם כל תוכן" - ‭ content and journalism first‬ - כלומר: להביא לקוראים את התוכן הטוב ביותר - בכל פלטפורמה אפשרית, מבלי לתת קדימות דווקא למוצר המודפס, כפי שהיה בעבר.

הפצת התוכן ברשתות החברתיות ובאמצעות הניוזלטרים השתפרה משמעותית וכך גם היכולת להעביר לקוראים סיפורים בצורה דיגיטלית מתקדמת (‭Digital Storytelling‬) באמצעות רכיבים אינטראקטיביים, שילוב מוצלח של מולטימדיה וכן פרויקטים מיוחדים מושקעים ומעוצבים.

גם באתר שאליו נכנסים מהמחשב (אתר הדסקטופ), אתר שיעבור עיצוב מחדש בקרוב, הוכנסו שיפורי נראות משמעותיים ואתר המובייל עבר עיצוב מחדש.

התוצאות מראות שהשינויים הללו שמים אותנו על הדרך הנכונה: הדפים הנצפים באתר "גלובס" עלו בכ־%‭25‬ בשנה האחרונה. התנועה ל"גלובס" מרשתות חברתיות עלתה ב־%‭,10‬ דווקא בשעה שפייסבוק מקשה על אתרי חדשות והביאה לירידה של כ־%‭40‬ באתרים מקבילים בארץ ובעולם. פרויקטים מיוחדים שהושקו במהלך השנה זכו למיליוני צפיות ושיתופים, והארגון כולו פועל מתוך הכרה במרכזיות ובחשיבות הערוצים הדיגיטליים למימוש החזון של "גלובס" ולהבטחת עתידו.

‭40‬ עד‭ 500 ‬אלף

פרויקט דגל שלנו, המדרג את ‭40‬ הצעירים המבטיחים עד גיל ‭ ,40‬הוא אחד הפרויקטים האהובים ביותר על קהל הקוראים. הפרויקט האחרון הגיע ל־‭510,000‬ צפיות באתר: פי חמישה משנה קודם לכן. בכך הפך G40‬ השנה, לפרויקט המיוחד הנצפה ביותר של "גלובס", אי פעם.

שיפור זמן ההפצה

אחד מהיסודות המובהקים של יחסי האמון של העיתון עם קוראיו הוא זמן ההגעה של הגיליון אל בית המנויים. היתה לנו בעיה ניכרת בתחום הזה, במיוחד בחודשים מיד לאחר רכישת העתון, שגרמה לצערנו לעזיבת מאות מנויים נאמנים. כדי לשפר זאת ולהתמודד עם פקקי התנועה הגוברים והולכים במדינה, הקדמנו את שעת הדפסת העתון. זהו אתגר יומי, ואנו מקווים שקוראינו כבר מרגישים את השיפור בתחום הזה.

לצד זה, דאגנו ואנחנו ממשיכים לעמול על שיפור השירות במוקד הלקוחות שלנו, ואנו מאמינים ומקווים שגם זה כבר מורגש אצל הפונים.