המונדיאל שולט: אחראי לחצי ממשדרי טבלת הרייטינג השבועית

לערוצים המסחריים צפוי חודש קשה, כשבמקביל משדרי התאגיד ייהנו מהמשחקים האטרקטיביים • "האח הגדול" ברשת שומר בינתיים על נתוניו, ואילו קשת נחלשת

כריסטיאנו רונאלדו \ צילום: רויטרס, Murad Sezer
כריסטיאנו רונאלדו \ צילום: רויטרס, Murad Sezer

יומיים וחצי של משחקי המונדיאל הספיקו לתאגיד השידור הציבורי "כאן" שמעביר אותם, כדי להשתלט על טבלת הרייטינג השבועית ולהמחיש את גודל הבעיה שאיתה עומדים להתמודד בחודש הנוכחי שלושת הערוצים המסחריים.

המשחק בין ספרד לפורטוגל, ששודר ביום שישי ב-21:00, הוא המשדר הנצפה של השבוע עם רייטינג של 19.5% בקרב בתי-האב במגזר היהודי ולמעלה מ-600 אלף צופים בכלל האוכלוסייה. המשחק בין ארגנטינה לאיסלנד, ששודר בשעה הלא-אטרקטיבית של 16:00 ביום שבת (וגם גרר ביקורת קשה על רקע זווית הצילום הבעייתית), הביא נתונים דומים של 18.6% ו-574 אלף צופים, שממחישים את גודל הפוטנציאל.  

רייטינג
 רייטינג

האתגר האמיתי עבור הערוצים המסחריים יתחיל רק השבוע, עם שידור קבוע של משחקים מדי ערב ב-18:00 וב-21:00. בינתיים, התוכניות שהם כן מכניסים לטבלה הן כאלה ששודרו לפני תחילת המשחקים, או אתמול כשהמשחק שודר ב-22:00 וגם היה לא אטרקטיבי במיוחד.

"האח הגדול", עם שני נתונים פחות או יותר שגרתיים עבורו - 18.5% ו-18% (הנתון האחרון הוא מאתמול אחרי תחילת המונדיאל), מתברג במקומות 3 ו-4, ורשת מכניסה לטבלה גם את "משחקי השף".

קשת, שמורידה הילוך, רשמה נתונים חלשים יותר: רק שתי תוכניות בטבלה ונתון לא גבוה לתוכנית סיום העונה של "ארץ נהדרת" (15.7%).

על רקע משחקי המונדיאל, ממוצע הפריים-טיים השבועי (20:00 עד 23:00) של שלושת הערוצים המסחריים נפגע, ורשת עוקפת לראשונה את קשת עם 10.5% מול 10.4%. בערוץ 10 ממוצע הפריים השבועי יורד ל-5.1%.

דוגמה טובה לפגיעה הצפויה בערוצים מול ההתחזקות של תאגיד השידור "כאן" ניתן היה לקבל ביום שישי, כשמהדורת "חדשות השבוע" בתאגיד זינקה לנתון שיא של 6.4% - והותירה מאחור, עם נתוני שפל, את "שישי" בערוץ 10 (4.3%) ואת מהדורת "אולפן שישי" ברשת (3.4%). אותה מהדורה בקשת השיגה 8.1%, כך שהרייטינג המצרפי עמד על 11.5%.