פרויקט חיזוק ותוספת בחולון: מה קיבלו הדיירים בתמ"א 38

ברחוב רמת הגולן 29 בעיר ייבנו עוד שמונה דירות חדשות • הדיירים יקבלו ממ"ד, מרפסת, חניה ומעלית

רמת הגולן 29 חולון  /  הדמיה רן צרפתי
רמת הגולן 29 חולון / הדמיה רן צרפתי

מיקום מדויק: רחוב רמת הגולן 29 בשכונת קריית שרת בדרום העיר חולון

המצב הקיים: בניין בן ארבע קומות שנבנה בשנת 1973. בבניין היו 16 דירות במקור, בשטח ממוצע של 75 מ"ר. בבניין לא הייתה מעלית ולא היו מקומות חניה.

היזם וקבלן הביצוע: צרפתי שמעון

אדריכל: איגור פורסנוי א.ד אדריכלים

סיפור בעלי הדירות:

אולג לובביץ', בעל דירה בבניין, מספר על התלאות בדרך לאישור הפרויקט: "כשיצאה תמ"א 38, עוד בהתחלה, הלכתי לעירייה ואמרו לי שהם עוד לא יודעים מה יהיה עם התוכנית הזו ושאחזור עוד שנה. לא הייתה מודעות בכלל, וגם יזמים עוד לא היו בעניין. אז עוד היו דיבורים על להוסיף כסף כדי לקדם את הפרויקט. הזכויות המקוריות של התמ"א וגם מחירי הדירות לא היו רלוונטיים כדי שפרויקט באמת ייצא לפועל. התוכנית הייתה צריכה להבשיל. לקח לנו סביב שנה לסגור חוזה, ומי שחושב שזה פשוט, טועה. גם העבודה מול העירייה לא פשוטה ולוקח הרבה מאוד זמן. עכשיו הפרויקט בבנייה, וזה חלק קשה. לא נוח, הרבה לכלוך, אבל, בסופו של דבר, לא נורא. מי שרוצה לקדם פרויקט תמ"א 38 בבניין שלו, צריך ללכת לבניין שכבר עבר את התהליך ולדבר עם הדיירים שם. לדבר עם אנשים ממקור ראשון, על הכל. איך, למה, כמה, הכל. לא להתבייש, זה נותן מושג ומלמד אותך הרבה דברים".

התמורה ליזם:

מדובר בפרויקט תמ"א 38 במסלול תוספת קומות על בניין ישן וחיזוק הבניין בפני רעידות אדמה. הבניין הישן כולל 16 דירות והחדש יכלול 24 דירות. לבניין יתווספו שלוש קומות חדשות שיכללו שמונה דירות שאותן היזם יוכל למכור. מדובר בדירת גן, דירת 5 חדרים רגילה, 2 דירות בנות 4 חדרים רגילות, ו-4 דופלקסים בני 5 חדרים.

התמורה לבעלי הדירות:

חיזוק הבניין בפני רעידות אדמה, הוספת מעלית, שיפוץ לובי, כל תשתיות הבניין יוחלפו. כל דירה תורחב בכ-25 מ"ר, יתווספו ממ"ד ומרפסת בשטח 12 מ"ר. בנוסף, כל דלתות הפנים יוחלפו, כל האלומיניום והחלונות יוחלפו, יותקנו דודי שמש חדשים.

חניה:

לפני הפרויקט לא הייתה לדיירים חניה פרטית לכל דירה. לאחר סיום הפרויקט כל דירה הן מהקיימות והן מהחדשות תהיה חניה פרטית עילית.

לו"ז צפוי:

כל בעלי הדירות חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט. היתר בנייה לפרויקט התקבל באוקטובר 2016 והבנייה החלה בינואר 2017. נכון להיום נמצא הפרויקט בשלב הראשון של חיזוק יסודות הבניין, סיום חלוקה פנימית בקומה 5, והתחלת ריצוף. הבנייה צפויה להימשך כשנתיים ואכלוס הדירות מתוכנן לפברואר 2019.