טראמפ הכריז על מלחמת סחר עם סין, והמסחר בוול סטריט צנח

נשיא ארה"ב הפך את החששות ממלחמת הסחר עם סין למציאות: הודיע כי יוטל מכס של עד 25% על שורה של מוצרי יבוא מסין עד ל-50 מיליארד דולר • בתגובה, סין הודיעה על ביטול כל הסכמי הסחר • כל המדדים המובילים נסחרו בירידות במשך כל יום המסחר

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') בירידות שערים מתחילתו ועד סופו, על רקע החשש מהעומד לבוא בעקבות מלחמת הסחר בין ארה"ב סין.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מבושם מכך שהצליח להעלות מסים על מוצרים מסין, קנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי, הכריז היום על הטלת מכסים נוספים. בוול סטריט חוששים שריצה ללא גבולות של טראמפ לעולם המכסים תביא בסופו של דבר למלחמת סחר של הכול בכל, מה שיהיה רע מאוד לכלכלה העולמית.

טראמפ הודיע כי יטיל מכס של עד 25% על שורה של מוצרי יבוא מסין עד ל-50 מיליארד דולר. תחילת הטלת המכסים צפויה להיות ב-6 ליולי. במקביל מגבש טראמפ, על-פי דיווחים זרים, רשימה נוספת של מוצרים שעליהם יטיל מכסים בעתיד הקרוב. 

טראמפ הכריז כי המכסים יוטלו מכיוון ש"סין גונבת קניין רוחני וטכנולוגי ומתנהלת באופני מסחר לא הוגנים". סין הגיבה לדיווחיו של טראמפ והודיעה כי כל הסכמות הסחר שהיו עד כה מבוטלות, וכי צעדים נוספים יינקטו בהמשך.

במדד הדאו, שהיה הפחות יציב של יום המסחר, הצליחו פרוקטר אנד גמבל  ונייקי  לשמור על מספרים חיוביים. לעומתן, קטרפילר , בואינג  וג'נרל אלקטריק  נפגעו במיוחד.

ריכזו עניין מניות חברות המדיה הגדולות, לאחר שהלילה הוסר המכשול האחרון שמנע מעסקת הרכישה הגדולה של AT&T וטיים וורנר לצאת לדרך. נזכיר כי מדובר בעסקה בה תרכוש AT&T את טיים וורנר במזומן ומניות בהיקף כולל של למעלה מ-80 מיליארד דולר, מה שיהפוך את AT&T לחברה עם חוב כולל של 180 מיליארד דולר, חוב שלא היה מבייש מדינה קטנה ואולי אפילו בינונית.