מדד הנאסד"ק זינק עקב עליית מניות הטק והמדיה בארה"ב

העלאת הריבית בארה"ב והציפיות לשתי העלאות נוספות מגולמות בשווקים • תשואות האג"ח הממשלתי עולות ל-2.97% • גל של מיזוגים ורכישות בחברות המדיה • מרכזות עניין: מניות ג'י.פי מורגן צ'ייס, בנק אוף אמריקה   וסיטיגרופ.

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ה') ביציבות, כשגל מיזוגים ורכישות הוביל את מדד הטק והמדיה לעליות. מדד הנאסד"ק הגיע לשיא עם עלייה של 0.7%. פייסבוק , נטפליקס  ואלפאבית  רשמו ביצועים גבוהים. אתמול העלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב, וכעת התחזית היא שתהיינה שתי העלאות נוספות. נתונים אלה היו מגולמים כבר בשווקים, ולכן לא רואים ביממה האחרונה דרמה בשווקים הפיננסים, ונראה שבסך-הכול המשקיעים מפנים את העלייה ברמות הסיכון בשוקי הכסף. תשואות האג"ח מתבססות היום בקרבת רמת 3%, והכיוון כרגע הוא להמשך עליית התשואות.

 

רונן מנחם מבנק מזרחי-טפחות מציין מספר נתונים שיש לשים אליהם בהודעת הפדרל ריזרב מאתמול: "קצב ההתרחבות הכלכלית תואר קודם לכן מתון (moderate) וכעת סולידי (solid). על שיעור הבלתי מועסקים נכתב כי הוא נותר נמוך בהודעה הקודמת, וכעת דווח על ירידה נוספת שלו. הוצאות משקי-הבית, שהתמתנו (moderated) בפעם הקודמת, שבו לגדול (picked-up). לגבי האינפלציה, עדיין נכתב כי במבט 12 חודשים אחורנית, הן האינפלציה הכוללת והן המדד ללא מזון ואנרגיה עלו קרוב יותר ליעד ה-2% של הפד, אך הפסקה לפיה אומדני שוק ההון נותרו נמוכים הושמטה הפעם.

"לגבי הריבית, הודגש הפעם כי העלאות נוספות של הריבית עולות בקנה אחד עם התרחבות כלכלית בת-קיימא, שוק עבודה חזק ואינפלציה קרובה ליעד האינפלציה של 2%; בהודעה הקודמת נעשה שימוש בלשון מרומזת יותר של התאמות נוספות, ונאמר כי קצב מתון של צמיחת התוצר ואינפלציה קרובה ל-2% יושגו בטווח הבינוני".

פורסמו התביעות השבועיות לדמי אבטלה בארה"ב, שהסתכמו ב-218 אלף לעומת התחזיות שצפו 223 אלף ורמה של 222 אלף בשבוע שעבר. עוד התפרסמו המכירות הקמעונאיות שעלו ב-0.8% לעומת התחזיות שצפו עלייה של 0.4% ועלייה של 0.3% בחודש שעבר. 

אתמול הסיר בית המשפט הפדרלי את המכשולים לקראת עסקת המיזוג בין AT&T ל-טיים וורנר , מה שגורם להערכות בשווקים כי עסקה בסדר גודל כזה, אם תצא לפועל, תעיר גל של מיזוגים ורכישות בענף. היום פורסם בכלי התקשורת בארה"ב כי קומקאסט  הציעה 65 מיליארד דולר תמורת טוונטי פירסט סנטורי פוקס .

מניות הפיננסים המשיכו לרכז עניין לאחר העלאת הריבית אתמול והכוונה של הפדרל ריזרב להעלות את הריבית בארה"ב פעמיים נוספות. צריך לזכור שככל שסביבת הריבית עולה, כך משתפרים ביצועי המערכת הבנקאית. רכזו עניין: מניות ג'י.פי מורגן צ'ייס , בנק אוף אמריקה  וסיטיגרופ .